Utbildningar där man använder sig av mac.

Permalänk

Utbildningar där man använder sig av mac.

Hejsan! Har kikat runt lite på nätet efter utbildningar där man använder just Mac, men jag kan icke hitta något.

Någon som vet någon/några utbildningar där man använder sig av Mac?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Media-programet om du yrkar på gymnasie. Men är det inte lite långsökt att gå en utbildning enbart för att kunna använda mac?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Media-programet om du yrkar på gymnasie. Men är det inte lite långsökt att gå en utbildning enbart för att kunna använda mac?

Tänkte mer på högskola eller liknande.

Jo visst vore det lågsökt... nu var jag iofs bara mest intresserad om det fanns bara för det hade varit kul att kika på.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

Öh, typ Konstfack t ex..

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem

På BTH hade majoriteten av alla föreläsare och kursansvariga för it-säkerhetsprogrammet macar.

Troligtvis är detta ett vanligt fenomen där du jobbar med unix-maskiner och samtidigt vill utföra lite "administrativa" uppgifter. Macar växer lavinartat i unixvärlden som arbetsredskap. Vilket är roligt som tusan.

Hela den politiska fakulteten på University of Greenwich kör macar och hela Media och kommunikationsvetenskapliga institutionen på Mittuniverstietet kör macar.

Detta är vad jag sett när jag studerat på dessa ställen. Finns säkerligen fler på dessa skolor också.

Permalänk
Medlem

beckmans eller va de heter, reklam skola i stockholm, skulle inte förvåna mig om de hade apples datorer, vet dock inte säkert

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

C3L:s mediaprogram i Tyresö har en hel del macar.

Även Örebro Universitet har massa "macisar" som tjejen säger

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4