Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Catalyst 8.10 - Fan control?

Permalänk

tjena!

För att lite snabbt sticka in en annan fråga bara, skaffade nyligen ett 4870x2 kort och det verkar funka ok. Har ställt in fläkten manuellt i catalyst osv, men en sak är konstig: gpu och memory klock-värdena är som default inställda på 750 respektive 900 mhz, men nere på current values så står det att de ligger på 507 respektive 500 mhz, alltså lägsta möjliga, och dessa ändras inte vad jag än gör. Har provat Auto tune och allt med det ändras inte. Kan det vara själva kortet som är skadat på nåt sätt, eller är det nåt annat jag missat? Tacksam för svar. Ha det gott

Tobbe

Visa signatur

Antec P183, P6Dx58 Premium, 6gb corsair xms 1600, 80 gb intel ssd x-25, 120 GB Corsair Force, Acer 24 3D-LCD, corsair AX Gold 1200 W,
Intel core I7 950, Corsair H50 cpu cooler, 2X Nvidia GTX 480 SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobyjakoby
tjena!

För att lite snabbt sticka in en annan fråga bara, skaffade nyligen ett 4870x2 kort och det verkar funka ok. Har ställt in fläkten manuellt i catalyst osv, men en sak är konstig: gpu och memory klock-värdena är som default inställda på 750 respektive 900 mhz, men nere på current values så står det att de ligger på 507 respektive 500 mhz, alltså lägsta möjliga, och dessa ändras inte vad jag än gör. Har provat Auto tune och allt med det ändras inte. Kan det vara själva kortet som är skadat på nåt sätt, eller är det nåt annat jag missat? Tacksam för svar. Ha det gott

Tobbe

Det drar ner automatiskt när den inte behöver full kraft. När du börjar spela eller liknande börjar dock kortet jobba:)

Permalänk
Medlem

Jag har i ett par månader konfigurerat en profil vars jag redigerat manuellt att fläkten ska ligga på 5%. Det blir knäpptyst och värmen är runt 50-60 i mitt chassi - perfa! Sen när jag gamear så hade jag en profil som justera sig automatiskt - också perfa.

Nu när jag installerat 8.10 så läser den inte min profilinställning på 5% och i overdrive går det inte sänka under 20%! sicket ljud!

hur göra?

Permalänk
Medlem

idioti att det bara är manuell fläkstyrning man kan ställa in....får bli rivatuner då :/

Permalänk

För mig funkar inte Rivatuner heller då det inte går att sänka under 20%. Någon som har ett tips på program som funkar med ett Sapphire 4670?

Dessa vill ej funka: CCC 8.9-8.10
Rivatuner
Ati Tray Tool (senaste)

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb