Ett större chassi med plats för mini ITX?

Permalänk
Medlem

Ett större chassi med plats för mini ITX?

Hej,
det är så att jag letar efter ett större chassi som kan husera ett "Intel® Desktop Board D945GCLF".

De chassin jag har hittat genom olika sökningar är alla lite för små.

Skulle behöva ett chassi med ett nätagg på ca 120watt (gärna passivt) samt att det skall finnas plats för 2st 3.5" hdd i lådan, samt en 5.25" plats för en odd. Kommer vara i behov av ganska så mycket diskutrymme, men inte överdrivet mycket.

Målet är att bygga en så strömsnål/billig webbserver som möjligt, därav valet Intel Atom ( behöver inte nödvändigtvis just det moderkortet jag har valt men det skall vara en Atom CPU ).

Är det någon som har ett förslag på chassi som man skulle kunna använda?
Det bör vara ett ganska så simpel och stilrent chassi men det är inget krav.

Även förslag på bra passiva nätagg är välkomna.

Tack på förhand

Mvh
milkacid

Permalänk
Medlem

99% av alla lådor har stöd för mini-itx. Det är bara att shoppa på.

Visa signatur

Destop: P5ND2 SE | P4 3.06 Ghz @ 3.8Ghz | TRUE | 2x1 Gb Kingston 667 | Gigabyte Radeon HD4850 512mb | Corsair 450W | 1x320 Gb Samsung
Server: Asrock N68-S | Sempron 2.2 Ghz | AC Alpine 64 Pro | 1 Gb Kingston 667 | Lian Li EX-23A | 3x250 Gb Samsung RAID0 | 1x40 Gb 2.5" Seagate

Permalänk
Medlem

Precis som Arkenklo säger så är det väldigt många chassin som stödjer mini-itx. Har chassit stöd för ATX eller micro-ATX så har den stöd för mini-ITX.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Lian-Li PC-V350. Jag har ett och det fungerar utmärkt med Mini-ITX (ursprungligen Via Epia M-1000, nu Intel D945GCLF2). Och så är det faktiskt ganska snyggt också.