Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Har ni prövat att slå av AA till exempel?

Kör jag med AA på max så får jag ca 1-5fps (2560x1600 upplösning) när jag går in i VATS mode... >_<

'
Ingen skillnad på små ryckningarna i wasteland landskapet...:(

Permalänk
Medlem

Flyter på riktigt bra med allt maxat, inklusive AA och filtreringen. Enda problemet är som sagt muslagget. Rörigt värre.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
Flyter på riktigt bra med allt maxat, inklusive AA och filtreringen. Enda problemet är som sagt muslagget. Rörigt värre.

Testa att stänga av Vsync om du har det påslaget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Testa att stänga av Vsync om du har det påslaget!

Redan testat, ingen effekt.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Ser det alldeles för dj-vligt ut på 360 jämfört med PC? Är nog mest sugen på att köpa det till 360an men inte om det ser mycket sämre ut.

En jämförelse!

http://insider.ign.com/dor/articles/924247/head-to-head-fallo...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hjälpsam

Är jag blind? jag tyckte det såg helt OK ut på Xbox.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
från recesioner låter de som ett oblivion me vapen

Och i Oblivion gick du omkring helt obeväpnad, eller?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Är jag blind? jag tyckte det såg helt OK ut på Xbox.

Klart att det ser helt ok ut men till PC ser det mycket bättre ut.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Och i Oblivion gick du omkring helt obeväpnad, eller?

I Fallout 1/2 kunde du i stor utsträckning göra det. Det var inte lätt, men en ganska stor del av spelet kunde avklaras utan vapen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
I Fallout 1/2 kunde du i stor utsträckning göra det. Det var inte lätt, men en ganska stor del av spelet kunde avklaras utan vapen.

Jag tror poängen var att "Oblivion med vapen" är en direktöversättning ifrån "oblivion with guns", men ett svärd eller en pilbåge är också vapen vilka fanns i Oblivion redan från början..

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror poängen var att "Oblivion med vapen" är en direktöversättning ifrån "oblivion with guns", men ett svärd eller en pilbåge är också vapen vilka fanns i Oblivion redan från början..

Jag är väl medveten om uttrycket. Jag ville bara poängtera att det faktiskt borde vara ett alternativ, och var det i de tidigare Fallout spelen. Inte för att jag tror det kommer vara det i F3, troligast är nog att alla alternativa färdigheter går ut på att hitta bättre vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Utan tvekan, det är samma känsla i det som Oblivion, om inte bättre.

Hur står sig "atmosfären" i Fallout 3 mot Stalker?

Permalänk

Har spelat i cirka 3 timmar och kan verkligen se att det är måååånga speltimmar kvar

Blev dock en anings besviken på grafiken (kör på PS3), men i det här spelet så kan man faktiskt se förbi bristerna då det är väldigt bra för övrigt.
Jag antar att samma gäller de som spelar det på en lite sämre dator.

Undrar bara hur man ska få tiden att räcka till...

Permalänk
Medlem

De gick klart över mina förväntningar, 8h inne i spelet.
Kännslan är extremt bra, tycker jag.
de ända ja stör mig på är att de tar flera skott i huvudet innan fienden dör.. precis som i oblibion.

några ss:
http://www.flickr.com/photos/cluny-/2984381789/
http://www.flickr.com/photos/cluny-/2985236572/
http://www.flickr.com/photos/cluny-/2984383151/

Permalänk
Medlem

spelet är ju riktigt kort ifall man kör på " main quest " har jag märkt kanske 6-7 timmar tog det !

Kommer lätt köra det igen iaf ! Försöka på lite andra saker !

Plasma Rifle <3

Permalänk
Medlem

känns som om "smooth mouse" är påslaget, har samma problem i far cry 2 =/ det går inte lösa eller?

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

jag hittar inte vart man ställer in AA och filtrering.. finns ju inte i menyerna, eller?

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Köpte Fallout 3 idag men har problem :/ när jag ska starta det så får jag upp fallout launcher lr nått sånt måste avslutas skicka felrapport och skicka inte. va är felet? har prövat ominstallera det men hjälpte inte det heller

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusst250
jag hittar inte vart man ställer in AA och filtrering.. finns ju inte i menyerna, eller?

Kör skivan via den här datorn, så får du upp en meny med alla grafikalternativ.

Permalänk
Medlem

Jahoo!

Fick mitt ex igår (tack för den Spelbutiken.se).

Äntligen ännu ett vettigt första persons rollspel, dom kommer alldeles för sällan.

Kan bero på att det bara är ett enda företag som förstått vilken enorm inlevelse det ger att verkligen uppleva världens genom sin rollpersons ögon istället för att stirra på hans/hennes rygg eller ännu värre leka domptör för en loppcirkus som i dom gamla Falloutliren (missförstå mig inte nu Fallout 1&2 är väldigt bra men isometrisk vy suger värre än alla Electroluxar i centrala Närke.)

Helt sjukt vilken känsla att smyga genom vildmarken med bara en haltrasig pistol och ett par knogjärn för att sedan ta sig in på ett gammalt köpcentrum och leta förnödenheter, plundra varuautomater i jakt på Nuca-cola.

När man sedan håller på att trilla av pinn efter en hård fajt mot ett gäng raiders i en husruin när det bara är en man kvar och man är nere på sista magasinet... Jag ligger gömd bakom ett kylskåp... Han är gömd bakom en gammal tegelmur, vem skall gå segrande ur detta.

SMATTER! och sedan var han väck, stirrar förbluffat omkring mig och märker att en liten handelskaravan har kommit gående med sina packdjur och avlivat skurken med hjälp av sina automatgevär... Bara för mig att rafsa ihop fiendens utrustning och byta den mot medicin och ammo med just nämnda karavan, tack för den kringresande NPC:s.

Röstskådespeleriet är lite styltigt på sina håll, men jag skyller på att folk är inavlade/strålskadade :).
Grafiken är inte Crysis, men jag kunde inte bry mig mindre, så länge jag sitter och duckar för kulor framför Tv:n (har PC:n kopplad till 40 tummarn) och ler på kommando (ni som spelat introt vet vad jag menar) så betyder det att närvarokänslan är total!

Nu har jag bara lirat i drygt 5 timmar, men för mig är det inget snack om saken FALLOUT 3 är årets spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Hur står sig "atmosfären" i Fallout 3 mot Stalker?

Shadow of Chernobyl och Clear Sky har fortfarande en mörkare atmosfär och underton av misär. Fallout 3 ligger närmare Bioshock kan man säga, samtidigt som det har starka Oblivion-vibbar.

Roligt att du gillar det Sid! Jag är nog inne på samma spår som du där.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Får säga "förutom 2 quest buggar i valut på ps3an" så var det riktigt sköj. Första gången på år för mig att hela ef försvinner och natten har kommit utan jag hunnit regera..

Kör på ps3, och visst texturerna kanske inte är 100% så bra som på pc, men inget jag tänkt på för två sec.. hadde nog aldrig nämnt det om inte folk pratat om det här inne.

Bra sköj!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
Spelet flyter på finfint, men upplever asjobbigt muslagg. Lösning?

Har löst det nu, det var vsync som spökade... Se till att tvinga bort det via drivrutinerna, räckte inte att inaktivera det i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att närvarokänslan är total. Om det kommer moddar till detta spel i framtiden alt. expansion så skulle det göra mig mycket lyckligare.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

jag har kört det nu i 5 timmar.. sjukt roligt.. dock så tycker jag att det är lite väl frikostigt?
Har varit i köpcentret och skolan och har typ 10 vapen och massor med ammo och granater... Fallout 2 var ju sjukt mycket snålare på allt sånt..

hur som helst askul och definitivt året spel. Har kört en del Crysis Warhhead men det är ju inte i närheten tack vare känslan i det här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toobster
jag har kört det nu i 5 timmar.. sjukt roligt.. dock så tycker jag att det är lite väl frikostigt?
Har varit i köpcentret och skolan och har typ 10 vapen och massor med ammo och granater... Fallout 2 var ju sjukt mycket snålare på allt sånt..

hur som helst askul och definitivt året spel. Har kört en del Crysis Warhhead men det är ju inte i närheten tack vare känslan i det här.

Tycker nästan att det är en fördel så man snabbt kan komma ihåg om man vill. För mig tog detta ganska lång tid ändå, det tar tid i början att sätta sig in i hur alla delar fungerar samtidigt som vapnen i början är relativt skruttiga samtidigt som man inte har någon erfarenhet av dem (låg xp).

Närvaron är helt galet bra och dynamiken mellan alla NPC:s är fantastisk. Jag har nog inget att direkt klaga på, toppklass.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Avstängd

Det här spelet är något utöver det vanliga! Jag blir verkligen ett med karaktären, därför tänkte jag.......

...... starta om och göra en karaktär med massa karisma och god talförmåga för att försöka lösa det mesta utan vapen. Men vad tror ni, hur mycket svårare blir det?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Det här spelet är något utöver det vanliga! Jag blir verkligen ett med karaktären, därför tänkte jag.......

...... starta om och göra en karaktär med massa karisma och god talförmåga för att försöka lösa det mesta utan vapen. Men vad tror ni, hur mycket svårare blir det?

Kan bli jobbigt med alla småkryp som springer runt, du får snabbt skaffa dig någon medhjälp då antagligen (har sett att man kan ha hundar tex).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver

Så tänkte jag också... och eventuellt pickpocket... frågan är om det går.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Har ett mysko problem angående vsync. Jag har provat att stänga av det både i spelet och nvidias kontrollpanel, och det funkar när jag startat spelet men sen efter typ en minut så blir det aldrig över 60 fps vart jag än befinner mig. Nån som vet nån lösning på detta?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow