Grafik / Drivrutinsproblem (hjälp med Felsök)

Permalänk
Medlem

Grafik / Drivrutinsproblem (hjälp med Felsök)

Okej!

Har Precis köpt en ny burk...
Installerar windows vista 64 och alla drivrutiner som ska in, direkt från tillverkarnas hemsidor för att få nyaste drivrutinerna...

Mods på burken:
Asus P5Q Deluxe moderkort
Intel2 Quad Core 9550 2,8x~ghz
XFX Geforce 260GTX
4st Corsair 6400Dimm 2gig (totalt 8gigram)
Soundblaster Audigy SE
2x samsung F1 750 SATA2 HDD

Mitt problem är någonting med kompabilitet....

Jag spelar World of Warcraft flitigt och tänkte ha den mest till det...
Jag brukar alltid spela i windowed mode... och jag provade köra det med denna nya burken...
När man inte rört (förstorat) fönstret jag spelar wow i så flyter allt perfekt... inte ett uns av lagg eller något.... jag kan flytta fönstret vart jag vill även förminska det, utan att det händer något...
Men så fort jag maximerar fönstret för att wow ska täcka hela skärmen så börjar det hacka så otroligt... bara grafiskt för allt annat i datorn går smärtfritt...
om jag tar tillbaka fönstret till orginalstorleken så blir allt bra igen....
Jag har provat med alla nya drivrutiner... använda bara dom som finns med på skiva... uppdaterat windows, tagit isär datorn och satt ihop den igen... installerat om windows (annan skiva tom)... men samma problem återstår...

(fotnot är att när jag kollar device manager så står min cpu som 4 st unknown device, men när jag försöker uppdatera drivrutinerna står det att jag har dom bästa som går att få och Intel Processor.)

snälla... vill få min burk att funka som den ska :S:S:S

Permalänk

En annan person med samma problem löste det på detta sätt.

Citat:

Something bizzare, unexpected and seemingly inrelated has fixed this strange issue. I enabled cool n quiet on my motherboard and downloaded the cool n quiet software from asus for vista x64, and never wow lag again...Very strange, its like the CPU wasn't being throttled corectly..oh well thanks.

Kan det vara något?

Permalänk
Medlem

tyvärr finns det inget sådant utility eller liknande till mitt moderkort...
Jag har installerat allt möjligt 1 efter 1 från asus hemsida tills jag hade allt men inget funkar

cool n quiet är en AMD grej... jag har Intel :S

EDIT:

Det jag har kommit fram till nu är att det är likadant om jag har wow i window mode och högerklickar på taskbaren och menyn kommer in i fönstret, då börja det hacka likadant... jag har testat manuellt ställa in volt och frekvenser osv för cpu, minnen... men inget hjälper....

snälla hjälp