Kan Universal Telecom kräva dessa pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjKool
Du har nog rätt. Det enda är att just nu har vi inte tid, pengar eller lust att kontakta advokat för att bara få mer information...

vet inte om någon gett dig denna länken,

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticl...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
vet inte om någon gett dig denna länken,

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticl...

Vi skall ju bestrida det. Bra med länken dock så har man en mall. Däremot så säger ju inkassobolaget att kronofogden har drivit detta och vi har godkännt och kronofogden säger att inget sådant finns och är preskribrerat, kan de då ta detta till rätten utan att ta det till kronofogden igen? Sedan sa ju konsumentombudsmannen att vi bara skall bestrida, och ARN sa vi måste prata med konsumentombudsmannen först om vi skall gå vidare till ARN. Skall man ändå anmäla till ARN via deras hemsida?

Visa signatur

DjKool

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt förvirrande. Förstår att det inte är kul. Kan någon ha snott din flickväns personnummer och gjort någon beställning med den?

Se om ni inte kan få det skriftligt från kronofogden att det som Payex säger inte stämmer. En fråga dock; dels säger du att kronofogden säger att de inte har försökt driva in något och dels säger du att de säger att det är preskriberat? Motsäger det inte det varandra? Vad som än gäller så se till att få något skriftligt från kronofogden som du sen skickar till Pay Ex.

Payex skriver att de skickat fakturakopior, koipia på utslaget och skuldsammansättning. Har du fått dessa? Är det rätt personnummer etc.? där eller är det helt fel person. De säger att du också varit i kontakt med dem. Kräv att du får del av den korrespendensen så du kan se vad som har skrivits.

Förvirrande är nog det milt sagt vad man kan kalla detta. Kanske läge att isåfall ta upp detta med Plus/Expressen etc.?

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Väldigt förvirrande. Förstår att det inte är kul. Kan någon ha snott din flickväns personnummer och gjort någon beställning med den?

Se om ni inte kan få det skriftligt från kronofogden att det som Payex säger inte stämmer. En fråga dock; dels säger du att kronofogden säger att de inte har försökt driva in något och dels säger du att de säger att det är preskriberat? Motsäger det inte det varandra? Vad som än gäller så se till att få något skriftligt från kronofogden som du sen skickar till Pay Ex.

Payex skriver att de skickat fakturakopior, koipia på utslaget och skuldsammansättning. Har du fått dessa? Är det rätt personnummer etc.? där eller är det helt fel person. De säger att du också varit i kontakt med dem. Kräv att du får del av den korrespendensen så du kan se vad som har skrivits.

Förvirrande är nog det milt sagt vad man kan kalla detta. Kanske läge att isåfall ta upp detta med Plus/Expressen etc.?

Allt har skickats till en adress där hon inte bor och är folkbokförd på i en helt annan stad. Hon har bott där för flera år sedan men inte på ex antal år, hennes far bor nu där, ni kan ju spekulera vidare på det jag antar :/...PayEx säger de har skickat till rätt adress där hon bor men efter x antal samtal så visade det ju sig all har skickats till adressen där hon itne bor, hon har alltså inte fått något tidigare. Beställningen är bara gjort på internet, tror ju det är fadern om jag spekulerar. Det enda vi har varit i kontakt med PayEx om är ett bestridande efter att vi fick första fakturan till rätt adress efter x antal år så detta skall inte behövas på papper men de nämnde då bl a att någon ringt och ville ha det uppskjutet då mannen skulle åka till Frankrike vilket jag meddelade inte var jag.

Inte pratat med kronofogden själv så vet inte exakt vad dem sa men var att det inte fanns något och skulle det funnits så är det preskriberat...

Summarum fattar jag inte hur PayEx inte kan förstå hur fel allt låter med infon, polisanmälan samt att de gjort fel som skickat fakturor och kronofogden till en adress hon bor på, svårt veta om man har något då. Även deras svar där ett bl a var men man måste ju meddela om man flyttar, visst men hade de lyssnat så har min fv inte bott på adressen och då är det svårt att ifrågasätta något. Undrar hur dessa personer själv skulle känna om jag krävde dem på pengar för något. Universal sa först bl a detta har ni tecknat, ni får gå till domstol osv osv även med alla fakta så undrar även hur bra koll de har eller om de är kapabla att tänka själv...

Sorry lång detta och mkt offtopic men hoppas det går bra..

Redigering:

Tjejen lyssnade på samtalet med kronofogden som hon spelade in. De sa att det inte kan hitta något, inte i arkivet heller så det finns inget och det låter konstigt om PayEx skall kunna ha det som orsak. Hon skall dock imorgon förklara att det är mycket av denna påstådda indrivning från kronofogden de hävdar de har laga grund driva vidare, inte om det är rätt eller fel. Ser då vad kronofogden säger och tycker, det är ju inte laga kraft om de inte driver in en skuld oavsett vad PayEx säger, då måste de till domstol och där kan de inte bevisa min flickvän gjort något då det är beställt via internet, fakturor skickade till fel adress, hon har aldrig betalat eller ifrågasatt något fast de har noteringar om detta, hon har ju inte ens vetat om den påstådda skulden. Sedan be kronofogden skriva något på papper så man har det, därefter bestrida hos PayEx så får de driva vidare om de vill. Så länge inte kronofogden tar det eller de går till domstol har de ingen laga rätt få pengarna och vi får ingen anmärkning...Rätt eller fel? Hade dock som sagt velat säga allt detta medan 4 ögon...

Visa signatur

DjKool

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken är man ju på att höra hur det har gått.

Men för att sammanfatta det hela så är det så att så länge ni bestrider kravet (följ intruktionerna på Konsumnetverkets hemsida), så är det Payex som får ta det till domstol.

Ni skall inte behöva gå till tingsrätten för att få rätt, utan det är isåfall Payex som eventuellt, efter ett betsridande till kronofogden, får ta det till domstol.

Men ta kontakt med Datainspektionen också, som är tillståndsmyndighet, på deras call-center: http://www.datainspektionen.se/om-oss/call-center/ , de har två jurister som svarar på frågor.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjKool
Allt har skickats till en adress där hon inte bor och är folkbokförd på i en helt annan stad. Hon har bott där för flera år sedan men inte på ex antal år, hennes far bor nu där, ni kan ju spekulera vidare på det jag antar :/...PayEx säger de har skickat till rätt adress där hon bor men efter x antal samtal så visade det ju sig all har skickats till adressen där hon itne bor,

Även deras svar där ett bl a var men man måste ju meddela om man flyttar, visst men hade de lyssnat så har min fv inte bott på adressen och då är det svårt att ifrågasätta något.

Inte för att ifrågasätta dig men detta låter konstigt, först säger du att hon bodde där för flera år sedan ("Hon har bott där för flera år sedan men inte på ex antal år").
Sen säger du att de har skickat till en adress där hon inte bott öht ("så har min fv inte bott på adressen")

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Inte för att ifrågasätta dig men detta låter konstigt, först säger du att hon bodde där för flera år sedan ("Hon har bott där för flera år sedan men inte på ex antal år").
Sen säger du att de har skickat till en adress där hon inte bott öht ("så har min fv inte bott på adressen")

Tror nog han menade att hon inte bott där på så länge som Universal påstår att hon haft abbonnemang hos dem.

Permalänk
Medlem

Fortsättning följer. Nu ringde min FV igen då hon bestridit detta till PayEx. De har inte hört av sig och påstår att skulden inte kan bestridas då den trätt i laga kraft 2004 hur det nu gått till. De säger även att de kan ta den till Kronofogden men valt att inte göra detta då det trätt i laga kraft vilket säger emot vad de tidigare sagt. Bett min FV få skriftligt av Universal att de inte driver detta mer så det finns på papper, förklara allt för konsumentrådgivaren så de hjälper henne men att inte oroa sig då de måste gå vidare till rätt eller kronofogd för att kunna få in skulden. Såklart är hon orolig och ledsen och vet ej vad hon skall göra då hennes far gjort så tidigare och hon fick anmärkningar. Räkningen tickar tydligen upp då hon inte kan bestrida enligt PayEx vilket är fel, då kan de ju alltid bestämma storlek på en skuld och driva olagligt själv. Vill gå vidare men funderar på hur, som sagt min FV vill ju bara ha det avskrivet så hon slipper tänka på allt eller få bekymer. Vad gör man?

Visa signatur

DjKool

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjKool
Fortsättning följer. Nu ringde min FV igen då hon bestridit detta till PayEx. De har inte hört av sig och påstår att skulden inte kan bestridas då den trätt i laga kraft 2004 hur det nu gått till. De säger även att de kan ta den till Kronofogden men valt att inte göra detta då det trätt i laga kraft vilket säger emot vad de tidigare sagt. Bett min FV få skriftligt av Universal att de inte driver detta mer så det finns på papper, förklara allt för konsumentrådgivaren så de hjälper henne men att inte oroa sig då de måste gå vidare till rätt eller kronofogd för att kunna få in skulden. Såklart är hon orolig och ledsen och vet ej vad hon skall göra då hennes far gjort så tidigare och hon fick anmärkningar. Räkningen tickar tydligen upp då hon inte kan bestrida enligt PayEx vilket är fel, då kan de ju alltid bestämma storlek på en skuld och driva olagligt själv. Vill gå vidare men funderar på hur, som sagt min FV vill ju bara ha det avskrivet så hon slipper tänka på allt eller få bekymer. Vad gör man?

Vad jag vet så måste de gå via kronofogden för att kunna driva in något.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår med måste de gå via krobofogden. Men de verkar ju inte förstå det, har de så dålig koll men jobbar på ett inkassobolag. Vill ju ha på papper skulden är avskriven. All tid de lägger på detta kommer ju att bli dyrare än vad skulden är om de skulle tänka efter.

PS: Detta är varför jag aldrig har abonnemang hos ett företag som inte driver sin egen inkassoverksamhet.

Visa signatur

DjKool

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjKool
Vad jag förstår med måste de gå via krobofogden. Men de verkar ju inte förstå det, har de så dålig koll men jobbar på ett inkassobolag. Vill ju ha på papper skulden är avskriven. All tid de lägger på detta kommer ju att bli dyrare än vad skulden är om de skulle tänka efter.

PS: Detta är varför jag aldrig har abonnemang hos ett företag som inte driver sin egen inkassoverksamhet.

Inga företag driver sin egen inkassoverksamhet.
Vad gäller att skulden stiger enligt företaget ska ni inte behöva bry er om.
Ni bestrider skulden och har tagit kontakt med kronofogd, arn och konsumentombudsmannen. Det enda företaget kan göra är att skicka ut räkningar. De kan nämligen inte komma åt några av era tillgångar, endast kronofogden kan det. Företaget hoppas att ni ska bli tillräckligt skrämda av ökande skuld och risk för betalningsanmärkning så att ni betalar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjKool
Fortsättning följer. Nu ringde min FV igen då hon bestridit detta till PayEx. De har inte hört av sig och påstår att skulden inte kan bestridas då den trätt i laga kraft 2004 hur det nu gått till. De säger även att de kan ta den till Kronofogden men valt att inte göra detta då det trätt i laga kraft vilket säger emot vad de tidigare sagt. Bett min FV få skriftligt av Universal att de inte driver detta mer så det finns på papper, förklara allt för konsumentrådgivaren så de hjälper henne men att inte oroa sig då de måste gå vidare till rätt eller kronofogd för att kunna få in skulden. Såklart är hon orolig och ledsen och vet ej vad hon skall göra då hennes far gjort så tidigare och hon fick anmärkningar. Räkningen tickar tydligen upp då hon inte kan bestrida enligt PayEx vilket är fel, då kan de ju alltid bestämma storlek på en skuld och driva olagligt själv. Vill gå vidare men funderar på hur, som sagt min FV vill ju bara ha det avskrivet så hon slipper tänka på allt eller få bekymer. Vad gör man?

Tyvärr är det nog så i detta fall att ni får ta kontakt med en advokat. Advokaten får sedan kontakta PayEx och se vad de har för fodran. Har de inga fodringar så kräver ni att de betalar era advokatkostnader. Om de envisas eller vägrar så får ni dra det till rätten.
Tyvärr finns det en del företag som skiter i vad kronofogden säger. men om de påstår att de inte drar de dit p.g.a att de inte vill det så är det skitsnack, de vet att de inte kan driva in skulden och försöker därför på detta sätt.

Men för att bli av med dom en gång för alla så bör ni kontakta en advokat. det är inte gratis dock.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tack för båda era tips. Har inte direkt råd med advokat, och när det gäller att de skulle betala kostnaderna om det är fel verkar föga troligt med tanke på hur de hanterar annat. Verkar som sagt vara skrämmseltaktik. Dock kan jag inte förstå hur de som svarar inte kan tänka med hjärna eller hjärta, de är la personer med? Tittar ju inte ens på vad som hänt och hur orimligt det är utan endast säger man kan ju ljuga o sedan inte följer de lagar som finns. Får ta det via konsumentombutsmannen och be dem driva fallet, de borde ju ha lite mer resurser. Synd det inte ingick i försäkringen då det är för lågt belopp, kanske blir högre och då ingår.

Visa signatur

DjKool

Permalänk
Medlem

Konsumentombudsmannen driver inte fallet. De är endast rådgivande. Och angående advokatkostnaderna så handlar de tint eom vad de vill och inte vill. Om de inte har några riktiga fodringar på er så har de ingen rätt att kräva er på pengar. Då de inte fattar detta så får då en advokat eller tingsrätten avgöra, beroende på hur tjuriga de är. Pengarna som ni då får lägga ut kräver ni då in av dem. Vägrar de att betala så skickar ni det bara till kronofogden.

Detta är en omständig väg att gå men den rätta om ni vill få ett slut på detta.

Ett enklare sätt är att slänga alla brev som de skickar till er utan att öppna dom. Efter några år så tröttnar de. Det verkar ju redan klargjort att de inte har nåt att komma med så det är relativt ofarligt att göra så.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kan ju undra om företaget är annat än ett lurendrejeriföretag, skulle själv tagit en vända till polisen och pratat igenom det, kan ni dessutom få papper på att ni gjort rätt etc när bestridit och skickar en kopia till "skurkarna" så tror jag de kan ge upp. Vad som kommit upp här tidigare i tråden verkar ju inte företaget skötas riktigt som det ska enligt regler så de vill nog helst inte ha in polisen i ärendet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Kan ju undra om företaget är annat än ett lurendrejeriföretag, skulle själv tagit en vända till polisen och pratat igenom det, kan ni dessutom få papper på att ni gjort rätt etc när bestridit och skickar en kopia till "skurkarna" så tror jag de kan ge upp. Vad som kommit upp här tidigare i tråden verkar ju inte företaget skötas riktigt som det ska enligt regler så de vill nog helst inte ha in polisen i ärendet.

Pratat med polisen men de kan inget göra då det är civilrättsligt mål. PayEx tar ju inte emot bestridande då de anser de trätt i laga kraft. Så det är ju svårt ta ngt med dem även om jag förklarat med polisen, universal dragit tillbaka allt osv osv...Skall inte gå in på vad jag VILL göra...Håller dock med, de verkar bara vilja luras o de som jobbar där verkar inte riktigt kompetenta....

Kontaktat Universal för att få papper på allt. De säger att de skickat papper om att man skall gå till hovrätten och göra ngt, o vart har de skickat detta? Jo till Stockholm dit allt skickats fel. Bett hon som hade hand om ärendet kontakta mig och att det skickar en kopia av hovrätts vad det nu var till rätt adress. Hur många fel kan man göra?

Visa signatur

DjKool

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte problemet, om inte Payex går via kronofogden kan de ju inte få in sina pengar? Dom kan ju inte själva komma och bryta sig in för en utmätning hos er.. Och går de via kronofogden så bestrider ni det. ALL bevisbörda ligger hos PayEx, inte hos er? Kronofogden har nada på detta och även om de haft det är det preskriberat enligt dig. Universal har dragit tillbaks sin fodran, dock vill PayEx fortsätta driva detta då det är dom som köpt fakturan från UT skulle jag tippa på och därmed är torsk.

Det är dock JÄVLIGT JÄVLIGT viktigt att du har papper som styrker det du/din tjej säger!! Ligg på hela tiden tills du får dessa från respektive instans.

Kan tipsa dig om att skriva ett inlägg på Flashbacks Juridikforum, finns en del vettigt folk där ändå. Dock skulle jag råda dig till att läsa igenom inlägget ordentligt innan du postar så att det har en röd tråd och är begripligt, lite si och så med det i denna tråd.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Nu har Universal sagt de inte har hand om ärendet bara utan det är Universal. Dessutom så verkar de ha bytt namn eller blivit uppköpta då vi fick nytt inkassokrav med nytt bolagsnamn på, det har även säte i Spanien precis som Universal. Skall försöka skriva på det forum du gav tips med en röd tråd. Tack. Skummt att man skall behöva känna sig rättslös, varför driver de inte vidare eller släpper detta. Blev ingen röd tråd i detta forum då det kommit nya uppgifter hela tiden. Ex har de ju inte skickat papper om att man skall gå till hovrätten till rätt adress fast jag påpekat ex antal ggr att de inte skall skickas till adressen de har till en stad där hon inte bor, borde inte vara svårt kolla upp heller.

Visa signatur

DjKool

Permalänk

hur orkar du?
ring en advokat och berätta allt och fråga om kostnaden ifall du vill driva detta vidare, kan inte kosta mycket. Plus att du får till tillbaka allt sen.

Tar ju aldrig slut om du gör så här...

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

advokater är inte så dyrt som alla tror.

en kostnad på ett par tusenlappar som du dessutom nästan garanterat kommer få tillbaka. Kanske även kan gå på rättskyddet i din hemförsäkring om du har tur.

1-2 timmar för att gå igengom ärendet och nån timme för ett väl formulerat brev och dina problem är ur världen. Ge upp och låt någon sakkunnig ta över.

Permalänk
Medlem

Låter lite som Processen.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
advokater är inte så dyrt som alla tror.

en kostnad på ett par tusenlappar som du dessutom nästan garanterat kommer få tillbaka. Kanske även kan gå på rättskyddet i din hemförsäkring om du har tur.

1-2 timmar för att gå igengom ärendet och nån timme för ett väl formulerat brev och dina problem är ur världen. Ge upp och låt någon sakkunnig ta över.

TS har redan nämnt att han har IF som hemförsäkring och att de samtidigt kräver att minsta kostnaden för att få rättsskyddet är 20500 kr.

Samtidigt så kan jag meddela om att det är iaf tur att detta inte var Baltic inkasso.

Permalänk
Medlem

sugen på att höra hur de går, suttit och hejat på er under de senaste 20 minuterna. Lycka till & bump~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
TS har redan nämnt att han har IF som hemförsäkring och att de samtidigt kräver att minsta kostnaden för att få rättsskyddet är 20500 kr.

Samtidigt så kan jag meddela om att det är iaf tur att detta inte var Baltic inkasso.

jaha? att samtala med en advokat och att få denna att kontakta företaget
kostar inte i närheten av 20500kr. Rimlig kostnad för detta är runt 1500-2500kr
en kostnad som företaget dessutom kommer att få stå för då dem har fel i sin sak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
jaha?

Det var ett svar på din fundering om att försäkringsbolaget kanske skulle ersätta kostnaderna genom rättsskyddet i hemförsäkringen, vilket redan sagts i tråden att så ej är fallet då de ej ersätter omkostnader som understiger 20500:-.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kostnaden för advokaten påförs givetvis bolaget som tvisten rör. Dom får betala detta då dem har felat i sin sak. TS har ju svart på vitt från UT att inkassobolaget inte har någon giltig fodran på TS.

Permalänk
Medlem

Vi har ånyo fått ett till kravbrev med namnet på annat företag men samma skuld, så vet inte om de bytt namn eller vad som hänt. Funderar på detta med advokat men tänk om vi inte frias o då får betala både vår advokat och deras. Vi skall bestrida sista kravet igen så får vi se vad som händer.

Visa signatur

DjKool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjKool
Vi har ånyo fått ett till kravbrev med namnet på annat företag men samma skuld, så vet inte om de bytt namn eller vad som hänt. Funderar på detta med advokat men tänk om vi inte frias o då får betala både vår advokat och deras. Vi skall bestrida sista kravet igen så får vi se vad som händer.

Du har ju själv sagt i tråden att Universal Telecom har dragit tillbaks sin fodran mot er. Då finns det inte någon skuld och inkassobolaget kan inte kräva er på en krona. Jag är ledsen men ni kommer aldrig att bli av med dom om ni inte säger ifrån på skarpen med hjälp av jurist.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte för att detta kommer hjälpa dig ur knipan kanske, men det finns en del som fått ett rimligt svar på denna sida när de haft problem med företag:
Beskriv ditt problem så har företaget en chans att svara dig med ett öppet brev inför ett helt forum. OM de svarar där så kommer de att vara noga med vad de srkiver och inte ge dig dåliga standardsvar.

http://www.fairshopping.se/

Det där med advokatskostnader kan nog bli dyrare än vad skulden är, då de ofta har en relativt hög kostnad per timme, de skall sätta sig in i ärendet och gå igenom allt material från alla sidor, samt att ni skall gå igenom var problemet ligger och möjliga åtgärder.
Men det är förmodligen et bra alternativ ändå eftersom att det låter som att Payex inte har särskillt mycket bevis att ni har något med saken att göra. Och när de förlorar så kommer de att få betala hela kalaset. Hur skulle det vara möjligt att de vinner i domstol?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat grabben, du måste då värdera din egen tid förbaskat lågt om det fortfarande ska vara värt att själv försöka ordna det. En juridiskt insatt person kommer ju att göra jobbet på en bråkdel av tiden, samt med en helt annan slagkraft. Förmodligen handlar det om några tusenlappar - men det får det nog ta och vara värt. Visst, finns pengarna inte så finns de inte.

Men om jag vore i din sits (dvs, om pengarna inte finns) skulle jag i så fall försöka se om någon bland nära och kära kunde ställa upp med pengarna.

Slutligen, inte för att låta paranoid (kan också ha nämnts tidigare, minns att jag följde tråden i somras) men _trippelkolla_ att din bruds historia faktiskt håller. Bara för att kärlek existerar så leder inte det automatiskt till att man ljuger. Onödigt att lägga ned tid på det i så fall.

Jag har ju mycket svårt att se att PayEx kommer att vilja gå vidare med detta. Hade de haft underlag att naila Er så hade de förmodligen redan gjort det. Men som sagt, gör det jag skrev ovan om du inte redan har gjort det. (Och då menar jag faktiskt inte bara att snällt fråga henne - rota lite!)

Eller är jag för oromantisk?

Lycka till!

Visa signatur

Dekadens