Red Alert 3: Officiella tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Har spelat igenom RA 1, Ra 2, Ra 2 Yuri Revenge nu dom senaste 3 dagarna.. för att komma in i det igen.

Och fan va kul det va att spela RA igen!

Men efter jag läst detta kanske jag borde hålla mig borta från Ra3?

Dock är ju konstiga stridsfordon sjävla grejjen med RA

Ja men inte för konstiga

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Provat lite RA3 och det faller mig inte riktigt i smaken, känns för tecknad och barnsligt på något sätt jämfört med RA2 som var guld.

Men får spela lite mer och se vad som händer.

Permalänk
Hedersmedlem

Körde första tutorialen(vet inte varför) och det såg ju hellöjligt ut. Men bortser man ifrån att en del grafik är lite opassande så är det rätt OK att spela.

Permalänk

att dom inte kunde göra en aning mer realistisk utseende på spelet? jag menar de ser ju ut som pokemon. jag kan aldrig spela ett sådant spel och tycke de är skoj så jag står då över

kan dom inte göra mer som aoe, cod, coh. de är inge svammel i dom spelen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
att dom inte kunde göra en aning mer realistisk utseende på spelet? jag menar de ser ju ut som pokemon. jag kan aldrig spela ett sådant spel och tycke de är skoj så jag står då över

kan dom inte göra mer som aoe, cod, coh. de är inge svammel i dom spelen

Tycker de kunde ha varit i samma stil som RA2, nu är det som du säger som Pokémon...

Var av samma anledning som Generals aldrig föll mig i smaklen, massa onödigt tjaffs som tex kamerarotationen, hur ofta använder man den, funkar ju prima i de andra spelen där man inte har denna funktion...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ja For mother russia atleast:p

RA2 är sjukt mycket bättre än ra3 imo, fast ja, jag vet inte. Kanske borde ge RA3 en chans iaf ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
ja For mother russia atleast:p

RA2 är sjukt mycket bättre än ra3 imo, fast ja, jag vet inte. Kanske borde ge RA3 en chans iaf ?

Om du vill kämpa för Heliga Moder Ryssland så javisst, annars så rekommenderar jag att vänta tills spelet har gått ner i pris.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Om du vill kämpa för Heliga Moder Ryssland så javisst, annars så rekommenderar jag att vänta tills spelet har gått ner i pris.

jag citerade ra2 annars.. (tror det finns nån som säger så i ra2:p)

Sen har jag redan ra3, prövat på det litegrann, dock inte fastnat än får se om jag gör det

Permalänk
Medlem

Skitspel. Det ska rushas hela j-a tiden. Inte alls de stora slagen jag kommer ihåg från t.ex Generals och Tiberian Sun.

Varför är det kul att rusha? Blir det ett roligt game om det är över efter 5 minuter? Är vinsten det enda som räknas? Inte att ha roligt under vägen?

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan78
Skitspel. Det ska rushas hela j-a tiden. Inte alls de stora slagen jag kommer ihåg från t.ex Generals och Tiberian Sun.

Varför är det kul att rusha? Blir det ett roligt game om det är över efter 5 minuter? Är vinsten det enda som räknas? Inte att ha roligt under vägen?

Stora slag ska det vara, bygga upp i en halvtimme sen megaslag i mitten av kartan:)!

Permalänk

Sålänge jag har spelat så har jag inte påträffat några stora slag. Det var bättre uppdrag på RA2 tycker jag!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Varför kunde dom inte kört på Red Alert 2s stil?

Det är ju helt groteskt löjligt nu, inte för att 2an var så superseriös, men grafiskt så såg det ju lite verkligt ut. Håller med om Pokémon alltså.

Spelet rent allmänt känns ju jättetråkigt att spela tycker jag, och jag orkar inte med när det ska vara att varenda jäkla enhet ska ha specialkrafter, det sabbar bara, svårt att fokusera då om man vill spela lite simpelt.

Tacka vet jag Red Alert 2. Synd bara att det kraschar på Vista.

Permalänk
Avstängd

Spelet i sig är det inget fel på. Ett okej strategispel helt enkelt.

Det jag stör mig på är hur EA bara förstör en story som C&C och RA. Några ryssar åker tillbaka i tiden, dödar einstein och helt plötsligt är alla stridsvagnar i mangastyle.

Kärnvapen finns heller inte, för det uppfann ju Einstein... NOT!

Är det någon som kommer ihåg RA 1? Vilka var det som uppfann atombomben egentligen? Just det, ryssarna var först. Och Cronosphere som Einstein uppfann i Red Alert 1 finns ändå kvar. Mycket lustigt...

Gillar dock de lättklädda brudarna.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Hur är online-läget i RA3?

Permalänk
Medlem

Tja allihop!

jag försöker få det här jävla spelet installerat men jag kommer inte in i spelet, ja tanka ner hela på 6.6gb och installerar (deamon tools) crackar o allting men just när ja trycker på play så kommer en ruta fram det står " Ange din registreringskod här ange den fullständiga bla blab "
Jag har ju en keygey men det fungerar inte

tacksam om någon snabbt kan ge mig en kod som fungerar eller säger hur ja ska göra. plzz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Montanax
Tja allihop!

jag försöker få det här jävla spelet installerat men jag kommer inte in i spelet, ja tanka ner hela på 6.6gb och installerar (deamon tools) crackar o allting men just när ja trycker på play så kommer en ruta fram det står " Ange din registreringskod här ange den fullständiga bla blab "
Jag har ju en keygey men det fungerar inte

tacksam om någon snabbt kan ge mig en kod som fungerar eller säger hur ja ska göra. plzz

En till som inte kan §7 så bra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
En till som inte kan §7 så bra..

du kan ju skriva något riktigt, vad menas, vadå inte kan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Montanax
Tja allihop!

jag försöker få det här jävla spelet installerat men jag kommer inte in i spelet, ja tanka ner hela på 6.6gb och installerar (deamon tools) crackar o allting men just när ja trycker på play så kommer en ruta fram det står " Ange din registreringskod här ange den fullständiga bla blab "
Jag har ju en keygey men det fungerar inte

tacksam om någon snabbt kan ge mig en kod som fungerar eller säger hur ja ska göra. plzz

Du har PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Montanax
du kan ju skriva något riktigt, vad menas, vadå inte kan?

Läs reglerna.

Permalänk
Medlem

vart står reglerna? sluta va så jävla petiga o ge mig den jävla koden så ja kan lira lite...här är man trevlig o försöker få hjälp, har itne vart inne på swerclockers på hur länge som helst....nu får man svar som "läs reglerna" bla bal...who give a fuck?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Montanax
vart står reglerna? sluta va så jävla petiga o ge mig den jävla koden så ja kan lira lite...här är man trevlig o försöker få hjälp, har itne vart inne på swerclockers på hur länge som helst....nu får man svar som "läs reglerna" bla bal...who give a fuck?

Jag känner mig snäll idag och skriver regeln här som han pratar om:

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen kring ”privatkopiering” är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna. Likväl är det tillåtet att diskutera överföring av film och musik till sin bärbara mediaspelare, förutsatt att man inte är tvungen att kringgå kopieringsskydd för att göra det.

Nu kanske du förstår.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

ok...men det står inget om att man itne får skicka koder genom meddelanden, så om du är en jättensnäll pojke så skickar ud mig information så tar ja bort meddelenadet sen...tack för informationen föresten

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Montanax
ok...men det står inget om att man itne får skicka koder genom meddelanden, så om du är en jättensnäll pojke så skickar ud mig information så tar ja bort meddelenadet sen...tack för informationen föresten

Jag kan vara snäll och säga... läs *.NFO-filen. INGEN serial behövs. Iallafall inte om du gör som det står i *.NFO-filen.

Permalänk
Medlem

Många ändringar i nya patchen 1.05. I like..

Command & Conquer(tm) Red Alert(tm) 3
Version 1.05 Patch Notes - December, 2008
========================================

This patch for Command & Conquer Red Alert 3 fixes several exploits and bugs, improves balance, provides assorted user interface enhancements, and more.

- During Skirmish and Multiplayer games, Engineers will now take several seconds to successfully capture a structure. During this time the Engineer will be vulnerable to attack.

- Reduced the power requirement for the Empire of the Rising Sun Refinery from 55 to 50.

- Reduced the cost of the Allied Harvester from 1400 to 1000.

- The Allied Refinery's sell price has been increased from 300 to 500.

- The Vindicator should now do 50% less damage versus Empire of the Rising Sun Cores.

- The Mecha Tengu's anti-air weapon damage has been increased from 15 to 23.

- The Vindicator and Century Bomber will now properly receive the additional ammo if grounded when Advanced Aeronautics is purchased.

- Units in aggressive stance will now auto-acquire enemy Tank Busters in their spider holes.

- Fixed an exploit where players could get two infantry units out of a Power Plant when selling it.

- Construction Yards will now spawn an Engineer when destroyed.

- Construction Yards will now spawn an Engineer when sold on the water.

- Akula Subs will now be much easier to target as they surface to fire.

- The Soviet Ore Collector now has a proper cooldown time on its secondary ability.

- The Soviet Super Reactor will now damage aircraft when destroyed

- Fixed a bug where the Hammer Tank was not receiving a damage increase on its Leech Beam after attaining veterancy.

- The King Oni will now perform a melee attack when attacking enemies nearby, which will also cause meta-damage to infantry.

- Fixed a bug where Hospitals were not healing infantry units garrisoned inside vehicles.

- The Shogun will now properly fire all of its laser cannons when automatically attacking structures in aggressive stance.

- The Hammer Tank will now receive health when using its Leech Beam against an enemy that has Point Defense Drones.

- Fixed an exploit where players could get the Sky-wing to land on dry land.

- The map reveal from Observation Posts is no longer obstructed by various terrain heights.

- Engineers targeted with Cash Bounty will no longer provide funds when the engineer captures a structure.

- The Apocalypse Tank can now properly change targets when using its Magnetic Harpoon ability.

- Fixed an exploit where the Javelin Soldier could remain fully locked onto their target even after moving.

- Fixed a bug where the Terror Drone would maintain its Stasis Ray even though it switched to Dismantler Claws.

- Fixed an exploit where players could create more than 4 docking aircraft per airfield or airbase.

- Fixed an exploit where players could change faction right before the game countdown finished.

- Fixed an exploit where players could disconnect from games and still gain benefits to their record.

- In 2v2 team games, teammates will always start next to each other.

- Fixed exploits where the starting game countdown wouldn't stop if a player changed game parameters in the final second.

- Added several Co-op lobbies to the lobby list.

- Added the ability to see a player's stats in the online lobbies. By hovering over a player's name, this will display a summary of that player's wins, losses, and rank.

- Vertical sliders in the menus can now be scrolled using the mouse wheel.

- Added the Broadcast option under the Rules Tab for Custom online matches.

- When players change map size in the game setup screen, the appropriate number of slots will be opened.

- The custom match lobby list will now display icons for Clan, VOIP, Custom Map, and Passworded games in the Status column.

- Added the proper Observer panel when observing online matches.

- Added the ability to Whisper to players in different lobbies.

- Players can now see Whispers while in the Game Setup screen of an online match.

- The host of a Co-op campaign match will now receive a notification when they send an invite to other players.

- When editing hotkeys or VOIP settings, they will now only be changed for the current active profile.

- The player will no longer be kicked back to the main menu after entering an incorrect password for an online game.

- At least two extra mouse buttons can now be assigned to commands in the Custom Hotkeys screen.

- Added a visual indicator in-game to display whether a player is using Team or Global VOIP chat.

- Players will now receive a message that the lobby is full when attempting to join a full lobby.

- Added a refresh button onto the custom match lobby screen.

- Added more details into the invite request a player has received.

- Fixed a bug where Burst Drones were not inflicting damage when activating their secondary ability before attaching to a vehicle.

- Fixed a bug where the progress bar for structures was not displaying when their production was paused.

- Fixed a bug where the Terror Drones were receiving a garrison cursor when hovering over civilian buildings in the shroud.

- If the Stingray uses its secondary ability on water and then moves onto land, the ability button will now properly display the cooldown time.

- Fixed a bug where corrupted graphics would display when issuing Planning Mode commands extremely close to the selected unit.

- Fixed a bug where Spies would retain the Tesla effect after using Bribe while disguised as a Tesla Trooper.

- The Mission Menu map will now properly display bridges.

- The Riptide ACV will now properly fire its torpedoes when force firing in the water.

- A Terror Drone will now properly grey out the unpack command of an enemy unit affected by the Stasis Ray.

- Fixed a bug where units would potentially warp when being disengaged from an enemy Apocalypse Tank's magnetic harpoon.

- A Reverse Move command will no longer be cancelled when a non-movement secondary ability is toggled midway through the move command.

- Fixed a bug where the King Oni wouldn't do any damage with its Bull Rush if used before reaching its build waypoint.

- Empire of the Rising Sun vehicles can no longer transform through bridges.

- Fixed a bug where Empire of the Rising Sun cores were not unpacking if the player saved a game while the core was moving to its destination.

- Fixed a bug where hosting or joining a multiplayer match was causing your VOIP settings to default to Voice-Activated.

- Fixed a bug where VOIP settings were being set back to default after finishing a game.

- Torpedoes will no longer follow amphibious units onto land.

- Fixed a bug where the Twinblade would sometimes go underground when attempting to pick up passengers.

- Fixed a bug where the Terror Drone would sometimes have difficulty garrisoning inside a Twinblade.

- Fixed stability issues with joining, leaving, and re-joining network games.

- The research of Heightened and Max Clearance can now be continued after being paused.

- Twinblades will no longer be damaged when picking up a vehicle infected with a Terror Drone.

- Fixed an issue where aircraft would go underground when landing at their airfield or airbase.

- The Apocalypse Tank will now display its grinder effects on Medium and lower LOD

- Fixed a bug where your Co-commander's MCV would sometimes fail to unpack after destroying the Tesla Coils in mission Allied 03.

- Fixed a desync for when an observer toggled between players in an online match.

- Added DRM Deauthorization into both the launcher and Options menu in-game. Clicking the "Deauthorize" button will deauthorize the computer from playing Red Alert 3, allowing players to run the game on a different computer. Restarting the game on the original computer will reauthorize Red Alert 3 on that machine.

- Added status pips for units being healed by Hospitals.

- The Bullfrog can now target an area for passengers to be ejected even if that area is currently out of range.

- After the Free Trade power is purchased, additional numbers will now display from refineries indicating the power's benefit.

- Infantry will now play a meta-impact animation when hit with V4 rockets.

- Tanya will now receive a C4 cursor when hovering over enemyvehicles and ships.

- The Chrono Rift/Chasm/Fissure powers have had their portraits updated to better reflect the functionality of the powers.

- Commando units will no longer receive a garrison cursor when hovering over Ore Nodes and tech structures under the fog-of-war.

- Chrono Rifted units can now be selected by control group number after warping back in.

- Valid structures will now receive a rally point mouse cursor when hovering over bridges.

- Conscripts, Peacekeepers, and Imperial Warriors will now receive a counter-garrison cursor when hovering over valid civilian structure targets.

- The Yari Mini-Sub will now reliably hit Yuriko with its secondary kamikaze ability.

- Added Ammo Pips for respective units into their portrait.

- Units with the disguise ability will now display a unique disguise cursor when hovering over valid disguise targets.

- Burst Drones that are attached to units will now show up on the mini-map.

- Vehicles that have been pilot sniped can now be crushed appropriately.

- Added a sound effect for placing camera bookmarks.

- Added a sound effect for the game countdown timer

- Added Victory/Defeat music to the end of a multiplayer match.

- Improvements to how stats are tabulated in the post-game summary.

- Improved the overall AI management of Harvesters.

- Improved the push-to-talk functionality of VOIP while playing a Co-op campaign mission.

- Power Plants will now turn dark when infiltrated by an enemy unit.

- The Athena Cannon will now receive unique firing FX when it achieves Heroic veterancy.

- The Dolphin will now receive unique firing FX when it achieves Heroic veterancy.

- The Striker VX will now receive unique firing FX when it achieves Heroic Veterancy.

- The Sky-wing will receive unique firing effects when it achieves Heroic Veterancy.

- The wrench repair icon will now display on structures that are being repaired by your co-commander.

- Infantry units will now correctly evacuate from a transport vehicle that has been pilot sniped by Natasha.

- Replays will now provide users with a Telestrator.

- Added descriptive text for the "Destroy the Generators" bonus objective in campaign mission Allied 05.

- Added an extra health bar to the Athena Cannon to indicate the strength of its shield and/or point defense drones.

- The first unit selected for Chrono Swap will now have an icon denoting its selection.

- Infantry units will now fall to the ground when killed while parachuting.

- Expanded the variety of animations for Yuriko Omega.

- Added several people to the game's credits.

- Fixed various typos and made certain dialog messages more clear.

- Various other bug fixes .

Permalänk
Medlem

Har testat spelet lite idag online och blir piskad av alla.

Någon som har en guide på hur man ska köra som dom olika lagen?

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Jag har spelat RA3 online nu i 1 vecka. Det är verkligen inte lika simpelt som RA2. Alla units har special attacker vilket komplicerar striderna. Unitsen tar alldeles för lång tid att bygga. I stort sett så handlar det om att få en bra navy så snabbt som möjligt och då har man i stort sett också vunnit. Det jag stör mig på är alla rusher och att alla dödar varandras ore-plockare efter 1 min. RA2 matcherna brukade vara i 2h om inte mer, RA3 varar max 1h. Sällan att det går över det.

Permalänk
Medlem

Ogillar starkt att alla enheter har 2st valbara attacker.
I teorin skulle det vara ett bra system, man jag tycker allt att micro kontrollerna inte är dem bästa i spelet vilket gör att man allt för ofta gör klantiga misstag (eller så är det bara jag som är dålig ).
Synd att det är knappt någon som kör RA2 online, det var allt ett riktigt bra spel

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

tycker spelet var alltför onödigt bloatat. varje unit behöver endast eeeeeeen special ability. inget mer. hade även varit bättre om bara vissa units hade special ability och dom flesta hade en passive ability som gör dom bra mot vissa andra units. att alla har valbara attacker är bara bloat tycker jag.

det är som chess, jävla simpelt, men man kan ändå spela det i evigheter. eller starcraft, samma sak...

Permalänk
Medlem

Kan väl erkänna direkt att jag har lekt pirat...

Nu har jag ett problem, vid start av skivan:

Det står att jag ska sätta i cd/dvd skiva 12266432 i enhet C:

Och vilken idiot som helst vet ju att det inte går... vad gör man är frågan?

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker Red alert 3 suger? Vart riktigt besviken.. känns som allting går i slowmo efter man lirat CnC3 som är betydligt mer actionfyllt! och roligare..

Red alert 1 & 2 är dock odödliga klassiker.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!