Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk

har nu lirat både sp o lite mp.. o tycker det är ett riktigt kul spel förutom ett par nackdelar. kräver mkt prestanda o sen tycker ja menyerna e lite jobbiga me.. o sen stör ja mej nåt grymt på att man inte kan ha enter som att hoppa in o ut i bilarna!!!?

Visa signatur

Amd X2 6400+ BE@3,4Ghz | 4096 Corsair 6400 | Asus 8800GTS 512@810-1940-1030 | Asus M2N-E | Corsair HX520 | 3 Maxtor diskar Och en Samsung Spinpoint F1 totalt 1,35TB | Antec P182

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_trulle
När jag startar gta så kommer jag till Rockstarmärket men inte längre kommer tillbacka till skrivbordet med två st felmedelande

1 GTA IV FATAL ERROR : MMA10

2 Istruktionen på "0x00c6c04d" refererade till minner på "0x00000000". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be"written".

Klicka på OK om du vill avsluta programmet.
Klicka på Avbryt om du vill felsäka programmet.

Vad ska jag göra?

Dator spec
Core 2 Duo 3,0ghz
8800 gts 640mb
Ram 3,2gb

/Trulle

Logga INTE in på Rockstar Soiciety saken innan du startar spelet utan starta GTA IV offline, dvs utloggad, ej inloggad. Sen när spelet är igång kan du tabba ur och logga in som en annan i tråden lyckades med.

Vilket operativsystem kör du? Fick det "minnesfelet" i Server 2003 då operatisystemet nekade programmet åtkomst till dem filerna som skulle skrivas i. Dataexeveringsskydd kan vara en förjävlig inställning so, nekar programmen det.

Har du upplevt minnesfel annars, eller stöter du inte på det andra felet om du startar offline i Rockstar soicety, obs att det inte är några problem med Games for Windows LIVE saken i spelet.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag äntligen spelet att fungera, har haft grova problem med lagg sen jag installerade men dock klarat mig undan alla andra bekymmer som tur var.

Problemen med allt laggande löste jag genom att helt enkelt höja grafiken så mycket jag kunde! Försökte att köra på 800x600 och allt på low först och det var totalt ospelbart och man ska inte ens gå in på hur det såg ut!
Efter att ha vart en smula irriterad och läst omkring en massa och inte fått ordning på problemen så provade jag av någon anledning att ställa allt på high och upplösningen på 1280x1024 och då blev jag grovt förvånad eftersom det helt plötsligt flöt på mycket bättre, sen installerade jag nya drivar till grafikkortet och nu går det utmärkt att spela och det är faktiskt ganska snyggt med

Permalänk

Hur är kontrollerna i 4an?
Som San Andreas eller som Vice City?

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk

Tack så jävla mycket !!!!! fungerar nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_trulle
Tack så jävla mycket !!!!! fungerar nu

EDIT: Jag läser konstigt

Permalänk
Medlem

Sitter med:

GTX 260 896MB
C2D E8400 3.0GHZ
3GB ram 800 Mhz (den fjärde giggen ville inte fungera)

Och det flyter på fint på högsta men kan få lite fps drops om draw distance och details ökas. mer än ca 40/50

Saknar även kantutjämning. Spelet hade sett bra mycket snyggare ut med det.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Jag är nöjd att jag spelade igenom detta spel på PS3an, nu när jag hör hur jävla risigt dom gjort det för alla PC-spelare med "skydd", inloggningstjosan, uselt optimerat osv.
Skäms på er Rockstar! Ni har blivit pengarkåta som EA, sålt eran själ.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Tryck på pilen uppåt så du får upp mobilen sen väljer du multiplayer i mobilmenyn. Lättare än så är det inte... du måste vara inloggad till både Rockstar Social Club och Windows Live...

Aha! Tackar! ^^

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Jag är nöjd att jag spelade igenom detta spel på PS3an, nu när jag hör hur jävla risigt dom gjort det för alla PC-spelare med "skydd", inloggningstjosan, uselt optimerat osv.
Skäms på er Rockstar! Ni har blivit pengarkåta som EA, sålt eran själ.

Kan hålla med om att det var jämrans omständigt att faktiskt installera eländet.

Men sen kan jag bara säga att det helt klart var värt all möda. Om nu bara de kunde lösa sina jäkla serverproblem...

(Antar att jag, som alla andra, borde nämna något om hur det flyter på min dator -- det flyter på bra, imo. Inte absolut högsta inställningarna, men så högt jag lyckats ställa det på en Q9400 med en hd4850 och 8GB RAM. Har inte märkt av hack eller något heller.)

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Haha, det här är ett skämt. Jag köper spelet och får det inte att fungera.
Sedan provar jag "en annan" version och den fungerar.

Det är ju så skrattretande, visst vore det den ultimata ironin om jag åker dit nu på grund av IPRED-lagen?

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Haha, det här är ett skämt. Jag köper spelet och får det inte att fungera.
Sedan provar jag "en annan" version och den fungerar.

Det är ju så skrattretande, visst vore det den ultimata ironin om jag åker dit nu på grund av IPRED-lagen?

IPRED gäller endast film och musik, och du kan inte bli straffad förrens de verkligen "röstar ja" till den.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Jo, men fatta ironin om han åker fast! ahaha! Nee, Rockstar skjuter sig i foten denna gång.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Kul att man kan testa datorn genom systemrequirementslab. Jag med dator i sign kommer inte ens upp till "recommended". Trött man blir...

Visa signatur

9700k, Z390 Strix, 32 gb, RTX3080, 970 PRO m.2, Custom Vattenkylt, Vitlackat Define S

Permalänk
Medlem

Jag blir så förbannad! Köpte skiten igår, har suttit och försökt få igång det hela natten. Någon som vet vad det är som gör att Securom tror att jag har Alcohol igång? Det kvittar om jag stänger av, det kvittar om jag inaktiverar den virtuella driven, skiten vill inte starta ändå! Funkar det inte snart så går jag tillbaka med skivan och laddar ner skiten istället.

Permalänk
Medlem

Här funkar allt helt perfekt. Antar att Steam's version av spelet är mer stabilare och snällare, än den versionen man köper i affären.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Ah, ska fan lämna tillbaka skivan idag, köpa genom steam. Om inte någon kommer med en lösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseKongo
Hur är kontrollerna i 4an?
Som San Andreas eller som Vice City?

Om du vill spela med joypad på pcn, tänk då på att alla inte stöds för tillfället, de flesta som inte är xbox360 kompatibla paddar fungerar inte alls, den känner inte ens av dem. Vi lyckades dock få igång andra paddar med en xinput (emulator/wrapper), fungerar ganska bra, tråd här:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=858836...

Citat:

Currently Supported Controllers
We are actively working on adding support for a larger variety of gamepads. For now here is a complete list of all controllers compatible with Grand Theft Auto IV PC:

* XBOX 360 for Windows (Controller)
* Wireless XBOX 360 Controller
* Joytech 360 pad (Controller)
* Pelican TSZ360 Pad (Controller)
* MadCatz 360 (Controller)
* MadCatz 360 Pro (Controller)
* MadCatz 360 MicroCon (Controller)
* Bigben Controller BB7201 (Controller)
* MadCatz Arcade GameStick 360
* Logitech Chillstream

Permalänk
Medlem

mitt flyter inte alls
men går att spela iaf ^^

Men tror det är min prolle som inte hänger med
athlon X2 4200+

annars har jag:

4gb ram 667mhz
2x HD4850

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk

En del användare på Steams GTA IV-forum talar om förbättrad prestanda/framerate vid avstängning av Clip Recording (ladda spel, tyck "esc" -> game.)
Har inte hunnit prova det själv, men kan vara värt att testa.

Visa signatur

Home PC: ASUS Sabertooth Z87 | Intel I7-4770K @ 4.5 GHz | Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz CL9 - 32GB | 2 x Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0 SLI | 3 x Samsung SSD 840 500GB | Corsair CMPSU-1000HX | Cooler Master Cosmos II Ultra Tower | Samsung S27B970D PLS + EIZO Foris FG2421 240Hz | Roccat Kone XTD | Corsair Vengeance K70
Business Laptop: Dell Latitude E6450

Permalänk
Medlem

Såg att det finns att köpa i affären här brevid jobbet för under 400kr, jag gillar mer att köpa skiva så man får fodral och manual. Men har hört att steams version är bättre? stämmer det

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Såg att det finns att köpa i affären här brevid jobbet för under 400kr, jag gillar mer att köpa skiva så man får fodral och manual. Men har hört att steams version är bättre? stämmer det

Båda använder SecuROM. Men kontrollen sker givetvis annorlunda då man inte har någon skiva... är datorn lite knas så knasar SecuROM. Tyvärr...

Permalänk
Medlem

För steamanvändare:

Nu ska vi se om vi får någon ordning på grafikinställningarna.
Testa att göra genvägen som beskrivet nedan och skriv sedan in växeln (launch option) -norestrictions i genvägen.
Det borde alltså bli något i stil med:

"../LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -renderquality 4 -shadowdensity 16 -texturequality 2 -viewdistance 99 -detailquality 99 -nomemrestrict

om man vill maxa spelet. Notera att hela sökvägen måste anges till programmet där jag skrivit "../". Testa och återkom med resultat!

Citat:

COMMAND LINE PARAMETERS FOR GTAIV PC

Using Launch Options with the Steam version
Go to C:\Program Files\Steam\SteamApps\common\grand theft auto iv\GTAIV and create a shortcut on the LaunchGTAIV.exe (right click, select “Create Shortcut”)

You can add any launch options to this new shortcut.

To launch the game properly, first start the RGSCLauncher.exe in
C:\Program Files\Steam\steamapps\common\grand theft auto iv\RGSC .
Then launch your newly created shortcut.

You will not have access to the Steam overlay while launching this Shortcut. However, once you have added these launch options successfully, you can re-launch your game from the Steam application to continue using any new changes.

Tools
-benchmark: Runs the benchmark tool and immediately exits game.
-help: Display list of all command line options

Graphics
-renderquality: Set the render quality of the game. (0-4)
-shadowdensity: Set the shadow density of the game. (0-16)
-texturequality: Set the texture quality of the game. (0-2)
-viewdistance: Set the view distance of the game (0-99)
-detailquality: Set the detail quality of the game. (0-99)
-novblank: Disable wait for vblank (No Vsync)
-norestrictions: Do not limit graphics settings
-width: Set width of main render window (default is 800)
-height: Set height of main render window (default is 600)
-safemode: Run the graphics in the lowest setting possible
-frameLimit: Limit frame to interval of refresh rate
(ex If refreshrate is 60HZ –frameLimit 1 = Locks down to 60HZ)
-refreshrate: Set the refresh rate of main render window –
Warning - Monitor must support (ex. –refreshrate 60)
-fullscreen: Force fullscreen mode
-windowed: Force windowed mode
-availablevidmem: Set amount of physical Video Memory(ex. –availablevidmem 0.9)
-percentvidmem: Percentage of video memory to make available to GTA

Audio
-fullspecaudio: Force high-end CPU audio footprint
-minspecaudio: Force low-end CPU audio footprint

System
-noprecache: Disable precache of resources
-nomemrestrict: Disable memory restrictions

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Spelet har väl ändå surround-stöd? ska man göra något speciellt för att aktivera detta? Jag har surround-kort, men i spelet kan jag bara välja stereo eller head phones.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Hejsan alla.

Köpte (via Steam) och installerade detta eländesspel igår och blev, som de flesta andra, besviken på prestandan. Sitter med ett 9600 GT samt en X2 5000+ och funderar på om det skulle hjälpa med en Quad-processor? Och då menar jag inte +10% snabbare utan ett märkbart lyft. Eller är enda lösningen att slänga ut AMD-prylarna och köpa en snabb, och dyr, Intelprocessor + moderkort?

Kanske folk kunde posta benchmarks ifrån spelet? Eller starta en helt ny tråd med bara benchmarks?

Ha det fint alla!

/Henke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henke
Hejsan alla.

Köpte (via Steam) och installerade detta eländesspel igår och blev, som de flesta andra, besviken på prestandan. Sitter med ett 9600 GT samt en X2 5000+ och funderar på om det skulle hjälpa med en Quad-processor? Och då menar jag inte +10% snabbare utan ett märkbart lyft. Eller är enda lösningen att slänga ut AMD-prylarna och köpa en snabb, och dyr, Intelprocessor + moderkort?

Kanske folk kunde posta benchmarks ifrån spelet? Eller starta en helt ny tråd med bara benchmarks?

Ha det fint alla!

/Henke

Tror det faktiskt mest är grafikkortet som flaskar. Om valet står mellan en ny cpu och ett nytt grafikkort så är det senare ett bättre val skulle jag tro.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henke
Hejsan alla.

Köpte (via Steam) och installerade detta eländesspel igår och blev, som de flesta andra, besviken på prestandan. Sitter med ett 9600 GT samt en X2 5000+ och funderar på om det skulle hjälpa med en Quad-processor? Och då menar jag inte +10% snabbare utan ett märkbart lyft. Eller är enda lösningen att slänga ut AMD-prylarna och köpa en snabb, och dyr, Intelprocessor + moderkort?

Kanske folk kunde posta benchmarks ifrån spelet? Eller starta en helt ny tråd med bara benchmarks?

Ha det fint alla!

/Henke

Just för GTA IV tror jag att en Quad-processor skulle ge spelet en otrolig lyft...

Jag har sett benchmarks där killar/tjejer har samma grafikkort som mig (se sign) men en e8400/e8500 och de har mycket sämre fps på LÄGRE inställningar!!

Så spelet använder Quad-processorer på ett väldigt bra sätt.

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
För steamanvändare:

Nu ska vi se om vi får någon ordning på grafikinställningarna.
Testa att göra genvägen som beskrivet nedan och skriv sedan in växeln (launch option) -norestrictions i genvägen.
Det borde alltså bli något i stil med:

"../LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -renderquality 4 -shadowdensity 16 -texturequality 2 -viewdistance 99 -detailquality 99 -nomemrestrict

om man vill maxa spelet. Notera att hela sökvägen måste anges till programmet där jag skrivit "../". Testa och återkom med resultat!

hehe tackar tackar men när jag försöker göra en genväg så krashar utforskaren(explorer.exe) fler som får samma problem? gör vista home premium x32
edit: får följande meddelande om någon kan tyda det!
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: APPCRASH
Programnamn: Explorer.EXE
Programversion: 6.0.6001.18000
Programtidsstämpel: 47918e5d
Namn på felmodul: StackHash_1e4b
Modulens version: 6.0.6001.18000
Tidsstämpel för felmodul: 4791a7a6
Undantagskod: c0000374
Undantagsförskjutning: 000b015d
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 1e4b
Ytterligare information 2: 2e18ebaf7efeef2d0954dee403299eb6
Ytterligare information 3: efc3
Ytterligare information 4: f1c70b18993eaf00f9c005004cc8932a

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

ja för spelet är en värdelöst 360 port, dom har inte tänkt på att optimera det här spelet för fem öre.. kallar knappast ett spel som behöver en quad på 3 ghz och ett gtx 280 som väloptimerat för att ens få flyt 30fps.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lento
Om du vill spela med joypad på pcn, tänk då på att alla inte stöds för tillfället, de flesta som inte är xbox360 kompatibla paddar fungerar inte alls, den känner inte ens av dem. Vi lyckades dock få igång andra paddar med en xinput (emulator/wrapper), fungerar ganska bra, tråd här:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=858836...

Nej, jag har tänkt köra med mus och tgb.
Anledningen till att jag fråga är att kameran i San Andreas inte beter sig som den gjorde i Vice City. Kommer inte ihåg vad skillnaden var (det var länge sen jag spela endera), men jag hatade kameran i SA såpass att jag inte ens spelade klart det. Så är det samma i 4an så blir det inget köp...

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD