Permalänk

Billig speldator, ungefär 3k

Hade tänk att snart köpa en ny dator, det ska vara en billig speldator för ungefär 3k (jag hade tänkt köpa ett paket/välja delar själv och sedan ta med mitt nuvarande 8600gt 512 mb, och sen spara till nåt rejält kort (tankar och förslag om det?))
Jag funderade på : http://www.dustinhome.se/pd_5010201295.aspx.

Men eftersom jag inte är särskilt bra på datorer så behöver jag hjälp med det här.

(komihåg att om ni sätter ihop en lista att ta med länkar till delarna)

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ett mycket bra pris men moderkort och nätaggregat är lite begränsat fast det kommer fungera bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det är ett mycket bra pris men moderkort och nätaggregat är lite begränsat fast det kommer fungera bra.

Vad är begränsningarna på moderkortet och nätagget (vilka dåliga sidor har dom?).

En till fråga : Det går alltså att bara stoppa in ett nytt grafikkort och använda utan problem även fast den här har ett intergrerat grafikkort ( sitter dom i moderkortet llr nåt liknande? )

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstrike
Vad är begränsningarna på moderkortet och nätagget (vilka dåliga sidor har dom?).

En till fråga : Det går alltså att bara stoppa in ett nytt grafikkort och använda utan problem även fast den här har ett intergrerat grafikkort ( sitter dom i moderkortet llr nåt liknande? )

630i korten har bara stöd gör Single-channel så minnesbandbredden är halverad men för en enkel speldator duger det men inte för lite tyngre arbeten. Nätaggregatet från ACE är inget man sätter i en dator med kraftigare grafikkort fast det skall du inte ha vad jag förstår.

Det är i regel bara att sätta i ett nytt grafikkort ja men man kan behöva gå in i BIOS och stänga av eller ändra vilket grafikkort som datorn skall bootas med.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Citat:

630i korten har bara stöd gör Single-channel så minnesbandbredden är halverad men för en enkel speldator duger det men inte för lite tyngre arbeten. Nätaggregatet från ACE är inget man sätter i en dator med kraftigare grafikkort fast det skall du inte ha vad jag förstår.

Det är i regel bara att sätta i ett nytt grafikkort ja men man kan behöva gå in i BIOS och stänga av eller ändra vilket grafikkort som datorn skall bootas med.

Men om vi säger att jag köper den här, sätter i mitt 8600 , spelar med den ett tag, och sen bestämmer mig för att köpa ett 9800 ( Eller nåt annat liknande kort? )
Skulle det här gå?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstrike
Men om vi säger att jag köper den här, sätter i mitt 8600 , spelar med den ett tag, och sen bestämmer mig för att köpa ett 9800 ( Eller nåt annat liknande kort? )
Skulle det här gå?

Ja det går bra men inga kort som GTX280 eller HD4870X2. Kort som GTX260 och HD4870 kommer också fungera men inte med mycket.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Citat:

Ja det går bra men inga kort som GTX280 eller HD4870X2. Kort som GTX260 och HD4870 kommer också fungera men inte med mycket.

Ser att dom kostar ungefär 3k, tvivlar på att jag köper nåt sånt.

Tack för hjälpen, tror jag köper det här, men eftersom det blir strax efter jul så vet man väll aldrig vad som händer på vägen