Vilken text/programmeringseditor använder DU dig av, 2008? OMRÖSTNING.

Permalänk
Medlem

Vilken text/programmeringseditor använder DU dig av, 2008? OMRÖSTNING.

Dessa var de som flest nominerade, och är därför de vi kan rösta på. Tack usb för sammanräkningen.

Visual Studio 2005/2008 X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X (g)Vi(-m) X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X Notepad++ X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X (My)Eclipse X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X (PCE)(X)Emacs X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X Textmate X, X, X, X, X, X, X, X NetBeans X, X, X, X, X, X IntelliJ IDEA X, X, X, X, X UltraEdit X, X, X, X ConTEXT X, X, X

Permalänk
Hedersmedlem

Ändrar omröstningen lite, antar det ska stå "conText" på sista och inte "X, X, X"

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Men typiskt... nu lyckades jag ju rösta på Notepad++ istället for Vim

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

Är rätt blandat mellan Vim och IntelliJ IDEA för mig beroende på språk, men lägger rösten på IntelliJ då det är ett jävligt flawless IDE.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Detta beror helt på vad för system man sitter på, men från denna lista så är det vim jag använder främst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
Men typiskt... nu lyckades jag ju rösta på Notepad++ istället for Vim

Fix'd!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

En gång vim, alltid vim.

För andra vim-älskare är VIMperator ett måste till FireFox. Ta er en titt på det om ni inte redan gjort det.

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Fix'd!

Typiskt nog råkade jag rösta på vim istället för Emacs...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

VS2008 Team Edition när jag jobbar på större projekt, samt Notepad (ja, Microsoft's standard notepad) när jag behöver bygga en snabb CLI util för att uppdatera en DB el.liknande.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

Eclipse eftersom det är det jag använder på jobbet.
För hobby-projekt: Eclipse, NetBeans, VS Express.

Visa signatur

En signatur

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen att Visual Studio ligger i framkanten av IDE/RAD-verktyg. Tyvärr är stödet för CSS inte så bra (man kan inte fälla ihop regioner t.ex. och arbetsytan borde kunna användas bättre för oss med widescreen), men lägger man på ett TextMate-liknande schema och strippar bort det onödiga från GUI:t är det otroligt kraftfullt att arbeta i. CTRL+K+D ftw!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Tycker verkligen att Visual Studio ligger i framkanten av IDE/RAD-verktyg. Tyvärr är stödet för CSS inte så bra (man kan inte fälla ihop regioner t.ex. och arbetsytan borde kunna användas bättre för oss med widescreen), men lägger man på ett TextMate-liknande schema och strippar bort det onödiga från GUI:t är det otroligt kraftfullt att arbeta i. CTRL+K+D ftw!

Visual Studio är ju mer tänkt till "riktig" programmering och för det syftet är det ett okej IDE. Tycker dock att det finns mycket bättre alternativ för webbutveckling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Visual Studio är ju mer tänkt till "riktig" programmering och för det syftet är det ett okej IDE. Tycker dock att det finns mycket bättre alternativ för webbutveckling.

"Webbutveckling" är ju som bekant ett rätt stort begrepp... jag tycker inte det finns något bättre alternativ för webbutveckling i ASP.NET t.ex. speciellt inte om man versionshanterar.