Permalänk
Medlem

chassifläktar

Hej alla barn. Idag sådär lagom innan jul så tänkte jag att ni kunde tipsa mig om ruskigt bra fläktar som man kan stoppa in i sitt chassi. Dessa fläktar skall helst vara rätt så tyska och ha bra luftflöde, samt ha storleken 120mm, eller 140mm. Om det finns möjlighet så får de gärna ha små fina led-lampor som man kan titta på när man inte har något att göra. Det är även absolut nödvändigt att de har en 3-pins kontakt, och inget annat. Känn er manade nu att länka för fullt. Mvh. Tomtefar.

Permalänk
Medlem

Skrev en likande tråd och fick tipset om dessa Revoltec fläktar

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/flaek...

Fast jag tror inte att dom är tyska ?? eller kanske lite tyska vem vet.

Visa signatur

Antec 300|6000+ @ 3.3|ZEROtherm Nirvana NV120 Premium|Gigabyte GA-MA770-DS3|Corsair Xtreme TwinX 800MHz CL4 2x1GB|Sapphire 4850 DS|Corsair 520W|2 SpinPoint 320GB|Seagate 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motherofgod
Dessa fläktar skall helst vara rätt så tyska

haha okay (jag tror han menar tysta =P)
tipsar om en zalman 120mm real silent, dom är tre-pinare och bra. Behövs ingen fläktkontroll till dom utan dom är både billiga och riktigt bra. Annars är väl noctua ännu bättre men ännu dyrare men då kan du reglera hastigheten.

Permalänk

nexus, scythe och noctua.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
nexus, scythe och noctua.

Fractal Design?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Bra chassifläktar:
Nexus Real Silent 120mm
Fractal Designs 140mm
Scythe S-flex 120mm
Noctua S12 800 el 1200 120mm

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lacrits
Bra chassifläktar:
Nexus Real Silent 120mm
Fractal Designs 140mm
Scythe S-flex 120mm
Noctua S12 800 el 1200 120mm

Dom här, tycker dock du ska skippa Noctua. Dom är väldigt dyra för det du får, enda gången jag tycker man kan rättfärdiga ett Noctua köp är om du har ett väldigt öppet chassi och måste få det heltyst, annars fungerar dom andra mer än väl till lite mer "stängda" chassin.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

håller med smartidiot89

Permalänk
Medlem

Mycket bra tips av lacrits och Smartidiot89. Kan inte göra mer än att hålla med.

Jag måste däremot säga att Noctua 800rpm:are är väldigt seg. Jag skulle välja 1200rpm:aren och ställa in den på en bra hastighet. Om det är Noctua som gäller så rekommenderar 120mm fläkten från Noctua med halvtaggiga blad.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket för alla tips. Jag ska genast springa och beställa något som verkar bra (=

Sedan så tycker jag inte priset är så jätteviktigt. De behöver inte direkt vara prisvärda, men det är ju bra att ni nämner det.