Spel till PC, Fps/action.

Permalänk
Medlem

Spel till PC, Fps/action.

Tjo, vill ha tips på lite spel till PC. Gärna Fps/action/skjutspel.

Högsta pris är väl runt 800.

God Jul!

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead om du gillar zombies och coop.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

gta iv om din burk klarar av det

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Re: Spel till PC, Fps/action.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Tjo, vill ha tips på lite spel till PC. Gärna Fps/action/skjutspel.

Högsta pris är väl runt 800.

God Jul!

Både Fallout 3 och FarCry 2 vill jag rekomendera...

GTA IV är också ett väldigt bra spel. Började just spela det på PC trots att jag har PS3 versionen
(MUS + TGB > Kontrollen)

Ha så kul i jul nu då

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead
GTA IV
Far Cry 2
Crysis och Crysis Warhead
Unreal Tournament 3
Half-Life-serien (från Half-Life 1 från 1998, till Half-Life 2: Episode Two från 2007. Världen's bästa spel!)
Team Fortress 2
Portal
Deus Ex 1 (ett måste ffs! Ett mästerverk!)
Call of Duty 4: Modern Warfare (också ett mästerverk)
Red Orchestra
Dark Messiah: Might and Magic
STALKER: Clear Sky (multiplayer-delen)
SiN Episode: Emergence (inte uppdragen, utan multiplayer-liknande delen där det skapas fiender hela tiden)

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 har jag inte hört gott om, Crysis har jag hört både gott och ont om, när det vart ont har det vart totalsågat.... och Unreal Tournament vet jag inte ett skit om:p Deus X verkar lite gammalt och både den och red orchestra har jag aldrig hört talas om=P dark messiah låter lite fantasy, jag tänker knappast köpa ett spel för en del av spelet.

Kanske är lite kritiskt, men vilken är bäst på din lista i ditt tycke?:]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Kanske är lite kritiskt, men vilken är bäst på din lista i ditt tycke?:]

Kanske? Du kritiserar Deus Ex som är ett av de spel som har blivit världskänt och även det bästa efter Half-Life-serien, bara för att spelet ser fult ut! Skärpning!

Jag går efter hur spelen är, inte hur grafiken är, så här har du min lista (inte i ordning): Half-Life-serien, Deus Ex, Call of Duty 4: Modern Warfare, GTA IV, Left 4 Dead, STALKER: Clear Sky och Red Orchestra.

Red Orchestra använder sig av Unreal Tournament 2004's grafikmotor och RO är faktiskt det enda andra världskrigs-spel i världen som har snuskigt bra ljud och surround! Det är såpass bra, att jag vill hellre gömma mig i ett hus eller hukandes nere i en skyddsgrav, än att springa ut i värsta CS-andan o bara döda, döda, döda.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Okej;p har en fråga till,

Vad gör DRM egentligen med spelen, vad för dåligt?:>

Permalänk
Avstängd

mina favorit spel är.
call of duty 4
battlefield 2
unreal tournament
max payne
half-life 1/2
bioshock

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Vad gör DRM egentligen med spelen, vad för dåligt?:>

De försöker få piratkopierarna att inte kunna spela deras spel med hjälp av t.ex. SecuROM. GTA IV var t.ex. ett mycket bra exempel på hur "välutvecklat" deras piratkopierings-skydd är. Ruggigt starkt, men piraterna har likförbannat kunnat fixa till skiten helt normalt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Men har ju sett de som köper spelet klaga, varför?:S

edit,en till fråga:Har dom där buggarna påverkat de spelen man köper?:@

Permalänk
Medlem

Vilket spel pratar du om nu? GTA IV?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Men har ju sett de som köper spelet klaga, varför?:S

De klagar för att spelet är buggigt och krävande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
edit,en till fråga:Har dom där buggarna påverkat de spelen man köper?:@

Både ja och nej. Hos mig buggar skuggorna riktigt ordentligt och grafiken är typ pixlig, men hos en polare som har en betydligt bättre dator än mig, är grafiken überskön o skuggorna buggar inte så hårt som hos mig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Vilket spel pratar du om nu? GTA IV?

De klagar för att spelet är buggigt och krävande.

Både ja och nej. Hos mig buggar skuggorna riktigt ordentligt och grafiken är typ pixlig, men hos en polare som har en betydligt bättre dator än mig, är grafiken überskön o skuggorna buggar inte så hårt som hos mig.

Kan du spela det på din dator? Jag har nästan en exakt likadan

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Cod 4/5
Bioshock
Far Cry 2
call of juarez
Prey

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Postal 2 och Mafia , snart även Postal 3 och Mafia 2

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem

Dator
Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Edition
OS Servicepaket Service Pack 1
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moderkort
CPU typ 2x , 2400 MHz
Moderkortsnamn Dell Dell XPS420
Moderkortschipset Okänd
Systemminne 3072 MB
BIOS typ Phoenix (01/02/08)

Bildskärm
Grafikkort NVIDIA GeForce 8800 GT
Grafikkort NVIDIA GeForce 8800 GT
Bildskärm LG Flatron ez T910B [19" CRT] (130529675)

Venne om din är bättre, men köper det nog ändå. skriv gärna på, om ni vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Kan du spela det på din dator? Jag har nästan en exakt likadan

~5-15 i fps utan version 8.12 till ATI-grafikkorten. ~10-20 med version 8.12. Beror helt o hållet på vart jag befinner mig i spelet då. Får säkerligen över 20 fps när jag är på flygplatsen med 8.12-drivrutinerna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Finns postal 2 ens att köpa? har inte sveriges moraltanter ratat det så att man inte kan köpa det eller nå sånt?

Postal 2 är förbjudet i Sverige.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

ingen som nämt quake 3/4?

jag tycker skälv att de är skit roliga

båda crysis spelen tycker jag också är värda att spela igenom...
sen så är crysis wars rätt skoj

Permalänk
Medlem

Okej, tack för tipsen:) skriv på, se gärna mitt tidigare inlägg om min dator,hur den kommer palla spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Postal 2 är förbjudet i Sverige. [/B]

Nope, det är bar aingen som vågar sälja det pga att det klassades som så otriligt blodigt och våldsamt och föräldrar anmälde butikerna. Det är inte förbjudet eller olagligt på något sätt.

Jag har för mig att det är förjudet att bannlysa spel som i Australien till exemnpel, för det bryter mot sveriges grundlagar. Dem mänskliga rättigheterna eller dylikt. Däremot får skivindustrin censurera material efter vissa mätstockar. Men det är absolut inte olagligt att sälja Postal eller Postal 2 i sverige.

jaja, FPS hmm.

Dem flesta jag kommer på är redan nämda

Permalänk

Postal 2 ær ju før øvrig lika skit som de kluttar som ligger i toaletterna i spelet

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nope, det är bar aingen som vågar sälja det pga att det klassades som så otriligt blodigt och våldsamt och föräldrar anmälde butikerna. Det är inte förbjudet eller olagligt på något sätt.

Jag har för mig att det är förjudet att bannlysa spel som i Australien till exemnpel, för det bryter mot sveriges grundlagar. Dem mänskliga rättigheterna eller dylikt. Däremot får skivindustrin censurera material efter vissa mätstockar. Men det är absolut inte olagligt att sälja Postal eller Postal 2 i sverige.

Aha, då hakar jag på Mer information om detta för de som vill läsa.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga hur bra min dator klarar GTA IV?
Blir nog det, Left 4 Dead, The orange box och eventuellt CoD 5 och Half-life 1.

Dator
Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Edition
OS Servicepaket Service Pack 1
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moderkort
CPU typ 2x , 2400 MHz
Moderkortsnamn Dell Dell XPS420
Moderkortschipset Okänd
Systemminne 3072 MB
BIOS typ Phoenix (01/02/08)

Bildskärm
Grafikkort NVIDIA GeForce 8800 GT
Grafikkort NVIDIA GeForce 8800 GT
Bildskärm LG Flatron ez T910B [19" CRT] (130529675)

Permalänk
Entusiast

Left 4 Dead utan tvekan

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Hur klarar min dator Crysis/Crysis Warhead tror ni? Bra/Dåligt?

Permalänk

det ska nog bara gå fint, ksk inte very high men klart spelbart, skälv har man spelat i genom båda med samma dator i sign fast med ett hd3470 och 8800gts G80

Permalänk
Avstängd

Far Cry 2? fy fan, men visst gillar du köra runt halva spelet för att göra en litet skit uppdrag för att sedan köra resten av halvan tillbaka för att få belöning, och sen ännu mer för att få en skit uppdrag igen..

snabb recension av Far Cry 2 = köra bil, skjuta ett par tysktalande fjantar, hoppa i bilen, skjuta lite till, köra, hämta nytt uppdrag, köra, skjuta, köra, skjuta.. visst man kan åka båt med.
Tycker spelet är bara sorgligt dåligt, vad tänkte dom på igenkligen?

Om jag spränger en "vakt station" vid vägen så förväntar jag mig knappast att det är kvar nästa gång man kommer dit, eller varför inte gäng områderna, jag slakta alla men likförbannat är alla tillbaka så som inget hade hänt.

Nej detta spel skulle passa bättre under namnet GTA : somalia, no goal.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Far Cry 2? fy fan, men visst gillar du köra runt halva spelet för att göra en litet skit uppdrag för att sedan köra resten av halvan tillbaka för att få belöning, och sen ännu mer för att få en skit uppdrag igen..

snabb recension av Far Cry 2 = köra bil, skjuta ett par tysktalande fjantar, hoppa i bilen, skjuta lite till, köra, hämta nytt uppdrag, köra, skjuta, köra, skjuta.. visst man kan åka båt med.
Tycker spelet är bara sorgligt dåligt, vad tänkte dom på igenkligen?

Om jag spränger en "vakt station" vid vägen så förväntar jag mig knappast att det är kvar nästa gång man kommer dit, eller varför inte gäng områderna, jag slakta alla men likförbannat är alla tillbaka så som inget hade hänt.

Nej detta spel skulle passa bättre under namnet GTA : somalia, no goal.

Hade sweclockers ett reputation-system skulle du fått +rep nu

Håller med till fullo!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Kan ju jag komma in som glädje förstörare och säga att jag gillade Far Cry 2!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Tycker nog själv att Far Cry 2 var det mest överhypade skräpspelet 2008 hade att erbjuda. Årets letdown helt klart.

Tycker FZ's recension av spelet är spot on, även om den inte tar upp allt.

GTA IV, Crysis Warhead eller Left 4 Dead är ju ett säkra kort om du gillar genren och du ids vänta till de fixat buggarna. Om du missat det annars är Portal förbaskat roligt även om det är kort, Ingen direkt shooter dock.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.