Budget grafikkort med passiv kylning

Permalänk

Budget grafikkort med passiv kylning

Tänkte köpa mig en ny Core I7 dator nästa vecka, undrar om man kan få ett vettigt grafikkort för runt 1600:-
med passiv kylning, då jag inte orkar med några fläktar..
Det får gärna ha stöd för HD då jag ser mycket på film. Givetvis bra TVout krets också...

Har just nu ett Radeon 9200SE från stenåldern...
Är ingen gamer igentligen, har inte spelat på flera år vilket jag saknar ibland,Jag använder främst datorn till att skapa musik.

Så jag hoppas jag kan spela lite spel iallafall om jag köper ett nytt grafikkort, med hyffsad upplösning/FPS.

Jag läste i Tom's hardwares guide att RV770 är väldigt prisvärd, men finns den med passiv kylning ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
en bit över din budget http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340702

Det är ett bra kortval Annars kan du se efter om det finns nån HD4830 med passiv kylning.

Ännu billigare alternativ skulle väl vara 9600GT/HD3870

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/sparkle-gefor...

Här är ett med passiv kylning och bra pris presterar ungefär som ett Ati 4850

Permalänk
Medlem

hallå eller, 4850 är ju en bra bit bättre än 9800gt:O, typ 9800+ jue;)

Permalänk
Medlem

Jag skulle recommendera det översta alternativet, med 4850 ifall pengarna räcker till.

Permalänk

Tackar för alla svar hittils , jag har noll koll på hur mycket som skiljer dessa kort.
Men jag tycker detta kortet verkar vara vettigt "Gigabyte Radeon HD4850" det som Chris_Kadaver tipsade om.

Det jag undrar är vilken TVout krets som används ?
Jag vet att ATI brukar använda bra krestar numera för tv out.
Hoppas inte Gigabyte har satt på nån budget krets eller så.

Skulle okcså vara intressant att veta hur detta grafikkort jämför sig med de bästa grafikkorten just nu ?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Immersion
Tackar för alla svar hittils , jag har noll koll på hur mycket som skiljer dessa kort.
Men jag tycker detta kortet verkar vara vettigt "Gigabyte Radeon HD4850" det som Chris_Kadaver tipsade om.

Det jag undrar är vilken TVout krets som används ?
Jag vet att ATI brukar använda bra krestar numera för tv out.
Hoppas inte Gigabyte har satt på nån budget krets eller så.

Skulle okcså vara intressant att veta hur detta grafikkort jämför sig med de bästa grafikkorten just nu ?

Det är bland dom bästa korten som finns ute idag. HD4850 är troligen bästa pris/prestanda kortet.

TV-Out är inga problem med ATI, tror inte att Gigabyte får sätta på nån egen budget krets då det är ATI som håller i dom trådarna?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jajjemen! HD4850

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Entusiast

Billigaste HD4850 du kan hitta plus en Accelero S1 rev2 ger dig en helt passiv lösning. Det borde gå att hitta för runt 1600kr. Eller det gjorde det innan priserna stack iväg tillsammans med dollarn i alla fall.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köra dubbla "skärmar" på HDMI. En LCT-TV och en projektor. Tror ni det passiva 4850 kortet klarar det? Jag vill alltså att samma bild skall visas på både tv och projektor.

Jag har testat detta på mitt moderkort med en DVI och HDMI, men där går det inte. Har ett Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moderkort.