Microsoft kände till problem med Xbox 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
" Too much movement of any game console, not just Xbox 360, can cause scratches on a disc"

Hur mycket är förmycket?
En pall råka lägga sig över min PS1 och skivan var det enda som överlevde, skiten var igång.. Eller varför inte när min PS2 trilla ner från bokhylla när katt fan ville ha tillbaka sin sovplats, spelade GTA3 när detta hände.. var bara att starta om och fortsätta spelandet..

Mjo, exakt...

Satt och gamade en kväll när min lillebrosha kom och rå rushade in i sladden till kontrolen så hela konsolen (PS2 tjocka versionen) flög iväg som bara den och dundrade in i ett bord sedan ned på golvet med en smäll...
Samma sak där, bara att starta om och gama vidare, skivan klarade sig skit bra

OT: Skulle önskat att dom hade grejat det, då jag själv har ett
Men men, e dom snåla så e dom Q_Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Detta är ju bara pinsammt av microsoft..Ska man skratta eller gråta ått deras jalvfärdiga grejer? syftar då självklart på 360 och operativsystem.

Självklart ska all elektronik klaras av att bäras när det är igång. Kalla inte folk för dumma och sånt för det..Som tex så kollar jag på film ibland i sängen med en bärbar och dvdskiva då..Och då ligger jag inte alltid helt stilla . Men även fast jag inte har datorn helt plant så går inte skivan sönder för det..

Suck - har du någonsin tänkt på den enkla lilla detaljen som att t.ex. en laptop eller portabel DVD spelare skall vara PORTABEL och på det sättet även har en "clip"-baserad läsare där man klickar på skivan.

Kan vi sluta vara dumma på riktigt här? Jag troddet detta var ett forum föe enthusiaster och folk som kan någonting, men det känns som alla vaknat på fel sida innan de skrivit här på artikelkommentarerna och helt glömt att tänka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Suck - har du någonsin tänkt på den enkla lilla detaljen som att t.ex. en laptop eller portabel DVD spelare skall vara PORTABEL och på det sättet även har en "clip"-baserad läsare där man klickar på skivan.

Kan vi sluta vara dumma på riktigt här? Jag troddet detta var ett forum föe enthusiaster och folk som kan någonting, men det känns som alla vaknat på fel sida innan de skrivit här på artikelkommentarerna och helt glömt att tänka.

Ja att jämföra med portabla enheter är dumt. Men det ursäktar inte hur kunder har behandlats när det gäller Xbox360.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Min konsol har varit in på lagning 3 gånger, och repat sönder en skiva utan att jag var i närheten av den.
Detta var efter jag fått tillbaka den från lagning 2:a gången, och precis stoppat in mitt nya GTA.
Microsoft gör inte ett jävla skit för att ersätta en skadad skiva om den inte är tillverkad av dom.

Visa signatur

Server: Core i5 13500 | ASRock B760M Pro RS/D4 | Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz | OS Unraid | 14TB lagring | Cache 2x M.2 NVMe 500GB

Permalänk
Avstängd

Oavsett om det sitter en klisterlapp på X360 att man inte ska peta på den under drift eller inte, så kanske vi alla kan enas om en sak:

Kvaliteten på X360 är inte så bra.

Man får inte ens peta på den eller titta på den. Man måste ha fläktar mot den? Och för detta betalar man 3000kr? 3000kr är mycket pengar för vissa och jag tycker man har rätt att begära i alla fall att man ska få titta på maskinen utan att den går sönder eller tar sönder skivor.

Undrar hur många fel som kvarstår som MS håller hemliga? X360 är på generation 4 eller 5. Det finns säkert andra fel som kvarstår, som vi inte får veta. Varför kraschar alla MS saker? Windows kraschar, X360 kraschar, Windows home file server förstör filer, etc. Är det jämt dålig kvalitet på alla MS saker? Kanske bör man undvika MS köp i framtiden?

Permalänk
Medlem

Inte?
Oavsett om det sitter en klisterlapp på X360 att man inte ska beta på den under drift eller inte så är det problemet fixat nu.

Anledningen till nya generationer är självklart att fixa fel men främst för att göra den billigare med mindre tillverkningsteknik osv. Antalet generationer kan knappast direkt kopplas till kvalité eller att den har många brister.

Permalänk
Medlem

Min 360 drog en fin repa i mitt GTA IV när det kom, har inte repat nått spel tidigare. Snacka med supporten och dom ville inte ersätta skivan men dom tog in konsolen och när jag fick tillbaka den stog det att dom bytt moderkortet och DVD-spelarn. Hade inga problem sen dess, bortsett från att GTA hängde sig ibland. Ne fan man ska chippa skiten så slipper man tänka på det
Äger dock ingen 360 längre.

Permalänk

Lol, detta var nog det trögaste skit jag läst! Det är ren allmänbildning att du aldrig flyttar vilken stationär skivspelare som helst medan än skiva roterar! Ta din PC och flytta den fram och tillbaka i sidled medan en skiva roterar, se repan, stäm skiten ur läsartillverkaren, den Amerikanska drömmen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BloodDawnSWE
***, detta var nog det trögaste skit jag läst! Det är ren allmänbildning att du aldrig flyttar vilken stationär skivspelare som helst medan än skiva roterar! Ta din PC och flytta den fram och tillbaka i sidled medan en skiva roterar, se repan, stäm skiten ur läsartillverkaren, den Amerikanska drömmen!

Hade du brytt dig om att läsa tråden hade du kanske sett att det kan ske olyckor. Någon kanske råkar snubbla i någon kabel eller liknande.
Tydligen så räcker det med att stampa lite i golvet. I vissa fall har man inte ens flyttat konsolen, och det blir fortfarande en fin liten ring i skivan.

Inte ska man behöva ha konsolen stående i ett madrasserat rum? Det är ju folk som lyckats slå ner andra konsoler i golvet, men inte har skivan tagit skada för det!

Nintendo 64 säger jag bara, inga skivor som kunde bli repade där inte

Permalänk
Medlem

Har ingen 360 så har aldrig brytt mig om att läsa om den. Men den här artikeln råkade jag läsa igenom.
Hur som helst så verkar det vara en skitkonsol. Det är ju absurt att maskinen inte ska kunna röra på sig utan att man förstör spel. Har haft Nintendo 64 och Playstation 2. Och det är nästintill omöjligt att undvika att konsolen rör sig. Har fastnat i både 64 kontrollkabel och PS2-kontrollkabel så att konsolerna har flugit ner från TV bänken. Inte fasen har dom förstört skivor / kasetter för det.

Folk som skriver "Man är ju dum i huvet om man inte följer anvisningarna", hur tänker ni? Tror ni alla som köper ett 360 sitter å glor på vad det står på en klisterlapp på undersidan av konsolen? Ni menar alltså att man skulle kunna tillverka en konsol med helt revolutionerande grafik och laddtid osv. Men man får inte ha den för nära en TV-apparat för att TV-apparaten har ett visst magnetiskt fält som skadar konsolen. Man får inte utsätta konsolen för dammpartiklar för då brinner den upp, man får inte röra sig i rummet för vibrationerna från golvet gör så konsolen skakar sönder. Men det skulle vara okej för det står i anvisningarna att man skall undvika dessa saker?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

därför mitt darkness var så sjukt repigt !:O tillslut så gick det inte starta, jag ställde konsolen upp för att det skulle ventilera bättre. sen gick det väll automatiskt och repade sönder det mer och mer. tråkigt.

sålde xboxen efter den händelsen dock så nu har jag inga mer problem:D

Visa signatur

Dator1 : amd x2 5600+Scythe Ninja PLUS | Asus M2N-SLI nForce 560 | Corsair XMS2-5400 2x1024 | asus GeForce 8800GTX 768MB | 1x200gb + 1x250gb | Corsair HX 520w
Dator2 : amd 3700+Zalman Zalman CNPS7000-AlCu | Msi nforce4 | 2x1024 + 2x512 | riva tnt2 32mb pci grafikort | 1x80gb

Permalänk
Medlem

Något som har bytt sitt spel repat av sin 360?

Min kusin råkade ut för det, och jag hade velat hjälpa honom, han e 11 :P.

Permalänk
Medlem

folk som inte har råkat putta till sin konsoll har inte spelat TV-spel på riktigt...

Allvarligt hur kan man försvara detta. Det är sorgligt att man måste försvara sin Xbox360 till varje pris.

Sen att komma med saker att det är ren allmänbildning att man inte rör sin konsoll när den är igång är bara larvigt. Xbox360 är en familjekonsoll och bör då vara anpassad till att tåla lite stryk. jag kan dra i min Ps2a för att jag vet att skivorna klarar sig. Detta borde gälla alla konsoller även med högre läshastighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Detta borde gälla alla konsoller även med högre läshastighet.

Det är nog inga konstigheter att räkna upp de konsollerna
1. Xbox 360