Permalänk

Köpa laptop 7k

Hej!

Jag har letat efter en bärbar dator i ett par månader nu. Jag är ute efter att få så bra dator som möjligt för 7000 kr. Jag har tänkt att bla spela spel, Kolla på film i 720p och köra krävande apps. Undrar om folk har lite tips nu när det är mellandags rea..

Acer travelmate 5530G

Den värkar ganska bra eller ?

har även kollat på (Men de var lite dyrare)
HP DV5 1190EO
Acer aspire 5930g

Har ni några fler tips? är de jag hittat bra? Men framför allt vad tycks om acer travelmate 5530g

Permalänk
Medlem

Tänkte själv köpa en 5530G, men det finns en 5530 med bättre GPU på PCcity för 7k.

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

Tänkte dra ner imorgon och införskaffa mig ett ex. Har letat och letat efter en bärbar dator i ett par månader jag med och hittade den här, verkar okay. 5930 fanns ju för 7k för ett par veckor sen på mediamarkt i sthlm men slog inte till då och får skylla mig själv, vill ha en dator NU och då verkar den här den bästa som går att få tag på. (Observera att jag inte kan så mycket om just bärbara datorer men efter det jag analyserat verkar den här datorn helt okay)

Visa signatur

rragon

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt konstigt att den kan kosta så mycket på PCcity. Det enda jag kan se som skiljer de två åt är grafikkorten men frågan är ju om det är värt att lägga 1.5k extra på ett grafikkort?

Visa signatur

rragon

Permalänk

Mellan dagsrea på onoff.

Men vad tycks om den andra jag postade då. 500 kr mer så har man en Både snyggare och mkt bättre dator

Permalänk
Medlem

Tittade och såg att den utgått ur sortiment hos många onoff affärer och så finns den inte i lager att beställa från internet. Står att det finns enstaka hos ett par affärer, vart bor du?

Visa signatur

rragon

Permalänk

Jag bor i mariestad, Närmaste affären ligger i skövde. Finns tydligen inte kvar där längre

Men den fanns i lager tidigare när jag kollade:(

Permalänk
Medlem

Ingen som har fler tips?

Visa signatur

rragon

Permalänk

Säger det samma kom igen nu allt folk som döljer något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Tänkte själv köpa en 5530G, men det finns en 5530 med bättre GPU på PCcity för 7k.

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

Tänkte dra ner imorgon och införskaffa mig ett ex. Har letat och letat efter en bärbar dator i ett par månader jag med och hittade den här, verkar okay. 5930 fanns ju för 7k för ett par veckor sen på mediamarkt i sthlm men slog inte till då och får skylla mig själv, vill ha en dator NU och då verkar den här den bästa som går att få tag på. (Observera att jag inte kan så mycket om just bärbara datorer men efter det jag analyserat verkar den här datorn helt okay)

ACER ASPIRE 5530G har jag köpt, och är väldigt nöjd än så länge!
Fast tycker dom är sjukt sega när man lagt igen datorn och fälle upp den igen, eller så är det jag som inte fattar för den blinkar brandgult väldigt länge!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kan ge ett tips....

köpte min igår...efter att ha letat efter HP DV5 1190EO!
Den var slutsåld så jag satte mig hemma och forska lite.....sen hitta jag Asus X56VA på SIBA för 7700kr.....

Den har allt som HP DV5 1190EO + lite grejer till som fingerprint-scanning, kamera som man kan vrida på......
Skillnaden verkar vara i graffet, på denna sitter det ATI HD 3650.
Hört att ATI ska vara lite vassare

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk

Jag tror du har hört fel. dv5 1190 har bättre gaffe kort

jaja. jag har iaf köpt mig en acer 5530, fick den igår

Permalänk

Vad säger ni om denna??
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=407319&view=detailed#Pro...
WEBlurker Är sugen ska kunna spela Wow Eve och kanske typ EQ2 eller något!

Web

Permalänk

Det är också en jävla bra dator för det priset. som har diskuterats mkt i det här forumet. Jag tror den klarar de spelen.

Permalänk

Det blir en 5930G!

Den ser lite plastig ut men det viktigaste är att den funkar.

Tack hiren!

BTW någon som har några bilder på den?

Web

Permalänk

Den ser exakt lika dan ut som 5530. Jag tycker inte den är så plastig ut. den glänser svart med en blå nyans i bak. och så lyser Acer ikonen. Googlat efter bilder :???