Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Riktigt läckert kök du har där Camper! Ruskigt "cleant".

Det är lite lustigt när man tittar på bilder på minhembio. Nästan alla lyor är så städade att de ser obebodda ut(som ett visningsex av en lägenhet eller hus).
Givetvis förstår jag att man snyggar upp(och jag respekterar jobbet folk utför) innan man tar kort men ibland känns det för mycket, det blir opersonligt på nåt sätt. Nån annan som tycker likadant?

Ja så är det ju. Men de är ju också för att man vill visa allt in i minsta detalj. Då vill man ha fjärrkontrollerna på plats:D Men samtidigt finns det ju pedanter också. Men det är väl tveksamt om de är så ,ånga som alla bildgallerier. Men man passar ju på att fota när man precis har gjort en riktig städning oftast.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Satt precis och tänkte på det, hur ser era lägenheter ut en vanlig vardag så att säga? Såhär?
Det är ju riktigt fint osv, men vem orkar hålla den standarden?
Inte jag iaf, visst vill jag ha rent, men så rent hela tiden måste vara svårt.

Ni som laddat upp bilder på era cleana och rena lyor, hur ofta städar ni?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd

Så som det ser ut på bilderna ser det oftast alltid ut. Men vi plockar undan varje dag. Kör diskmaskinen 1 gång/dag.
Jag moppar alltid golven efter jag damsuger och torkar av ytor en gång i veckan.
Så det är inget specielt städat före jag tagit de där bilderna.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Camper

Snygg lgh, men köksmöblerna ser ut och va hämtade från nån faluröd stuga på landet, passar inte in för fem öre.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Avstängd

Det kallas Julpynt

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Så ni byter ut bord med tillhörande stolar i samband med att granen kastas ut 13 januari?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Satt precis och tänkte på det, hur ser era lägenheter ut en vanlig vardag så att säga? Såhär?
Det är ju riktigt fint osv, men vem orkar hålla den standarden?
Inte jag iaf, visst vill jag ha rent, men så rent hela tiden måste vara svårt.

Ni som laddat upp bilder på era cleana och rena lyor, hur ofta städar ni?

Min lägenhet ser ut som en ren katastrof. Det går helt enkelt inte att visa den i normalt skick.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Så ni byter ut bord med tillhörande stolar i samband med att granen kastas ut 13 januari?

Nej men det är ett matbord i massiv ek. Jag vill ha ett stabilt och ordentligt matbord som håller för att slänga upp tjejen på.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Nej men det är ett matbord i massiv ek. Jag vill ha ett stabilt och ordentligt matbord som håller för att slänga upp tjejen på.

Ja det är ju viktigt om tjejen är stor!

Nej skojja bara. Men massivt ek är inte alls dumt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Nej men det är ett matbord i massiv ek. Jag vill ha ett stabilt och ordentligt matbord som håller för att slänga upp tjejen på.

Hahaha bästa förklaringen, finns inget att säga bara respekt. Ingen vettig man kan neka denna mening!

Permalänk
Medlem

Nu när man har internet så får jag återkomma imorgon med bilder på mitt lilla ställe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Nej men det är ett matbord i massiv ek. Jag vill ha ett stabilt och ordentligt matbord som håller för att slänga upp tjejen på.

Jag förstår, missuppfattade er stil helt enkelt, ni kör stehårt på Fäbojäntanvarianten

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Jag förstår, missuppfattade er stil helt enkelt, ni kör stehårt på Fäbojäntanvarianten

Nu är ju visserligen Campers motivering till val av bord full tillräcklig men jag tänker lägga mig i ändå. Massiv ek passar absolut in, bara kolla på andra bilder, ek är precis lika rätt som dom där gardinerna som hänger till golvet, divansoffor och blanka tv-möbler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Riktigt läckert kök du har där Camper! Ruskigt "cleant".

Det är lite lustigt när man tittar på bilder på minhembio. Nästan alla lyor är så städade att de ser obebodda ut(som ett visningsex av en lägenhet eller hus).
Givetvis förstår jag att man snyggar upp(och jag respekterar jobbet folk utför) innan man tar kort men ibland känns det för mycket, det blir opersonligt på nåt sätt. Nån annan som tycker likadant?

Kan inte säga något bättre sj

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nu är ju visserligen Campers motivering till val av bord full tillräcklig men jag tänker lägga mig i ändå. Massiv ek passar absolut in, bara kolla på andra bilder, ek är precis lika rätt som dom där gardinerna som hänger till golvet, divansoffor och blanka tv-möbler.

Nope, följande matbord med tillhörande stolar hade passat grymt mycket bättre sett till övrig inredning, men smaken är som baken....

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

kök: (har bott över 1 år här och har inte skaffa lampa till köktaket än:D)

vardagsrum: (ingen soffa sitter på golvet :(.... gav bort gammla till syrran orka gå och köpa ny.)

bastu:

balkong:

hall:

sovrum: (sladden på väggen är anten till väckarklockradiolampan satt fast med målartejp)

badrum:

Tillräckligt suddiga bilder att dölja att jag har inte städat...

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

NoClue: Har du bastu i lägenheten? Lyx!

Permalänk
Medlem

Självklart måste man ha egen bastu.
Kan man leva utan?

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Nope, följande matbord med tillhörande stolar hade passat grymt mycket bättre sett till övrig inredning, men smaken är som baken....

Nej, det hade det inte. Vidrigt matbord och campers matbord passar ju tusen gånger bättre in. Det där ser ju bara billigt och budget ut. Har man råd med ett schysst ekbord tar man ju hellre det.

Permalänk
Medlem

Jaha då är det väl min tur med mitt skyffe till lägenhet. Ska sätta igång och renovera på allvar nar jag orkar:P

Fet TV och så vidare!

Soffa och så. Fin färg på väggen va?

Datorbordet

Sovrum

Toalett

Kök

mer kök eftersom det är så fint!

Och ett till!

Ja som sagt det håller på och görs om helt:P Får se när det blir klart då blir det nya bilder.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Du skulle ju ha fixat framförallt väggar och sånt innan du flyttade in, allt blir så mycket jobbigare när man har belamrat lyan med prylar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Du skulle ju ha fixat framförallt väggar och sånt innan du flyttade in, allt blir så mycket jobbigare när man har belamrat lyan med prylar.

Pallade inte av att bo hemma och hade inte råd att fixa allt direkt heller. Ska riva bärande vägg där kylskåpet står också då det är mot vardasrummet(Höger om dörren vid datorn).

Jag har inga bekymmer av att bo i ett renoveringsprojekt endå ska väl riva ner resten av de snygga blå tapeterna också snart tänkte jag.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Hur länge har du bott i lägenheten?
Vad säger föreningens om att riva en bärande vägg? Finns det inte en anledning till att den heter som den gör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Hur länge har du bott i lägenheten?
Vad säger föreningens om att riva en bärande vägg? Finns det inte en anledning till att den heter som den gör?

Klart att det finns en anledning till att den är bärande och det är ju just att den är bärande för konstruktionen av golvet på vinden ovanför min lägenhet^^ har bott i den strax över 3 månader nu. Jag har snackar med föreningen och det verkar vara okej med dem om jag tar ett snack med bygglovsnämnden(tror det var så de hette) först. Men det blir nog en limträbalk i taket som får hålla upp det hela. Är ju bara 2 meter vägg som ska bort och det finns andra bärande väggar i närheten också. Sätter en stolpe i en garderobe i hallen som bär upp den från ena sidan. Men då det är ett hyffsat stort projekt så blir det kanske först i sommar som det blir gjort.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Nej, det hade det inte. Vidrigt matbord och campers matbord passar ju tusen gånger bättre in. Det där ser ju bara billigt och budget ut. Har man råd med ett schysst ekbord tar man ju hellre det.

Ok, jag tar dig på ordet och håller med dig helt och hållet, speciellt när det är två olika stilar. Ett soft ekbord och det man skymtar på bilden är två vitt skilda saker....

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Kan inte se vad det är för fel på hans ekbord?
Är väl fint och ordentligt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Kan inte se vad det är för fel på hans ekbord?
Är väl fint och ordentligt.

Han är bara bitter, bitter för att han sitter på kopierade designmöbler från Mio av MDF och plastfanér utan funktion eller hållbarhet.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Kan inte se vad det är för fel på hans ekbord?
Är väl fint och ordentligt.

Och jag tycker inte det pga det jag har skrivit tidigare, främst är det stolarnas form och materialet i förhållande till resten av köksinredningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Han är bara bitter, bitter för att han sitter på kopierade designmöbler från Mio av MDF och plastfanér utan funktion eller hållbarhet.

Haha semi-touché, har förvisso ett snarlikt bord som fyller sin funktion avseende form, hållbarhet osv., det jag är bitter på är kvalitén på deras fantastiska stolar som är fantastikt värdelösa.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Avstängd

Fan haha! Jag tänkte skriva att du troligtvis sitter på en kopia av Arne Jacobsen myran.
Men om det gör dig gladare så kan jag säga att jag själv har haft myran kopior till min första lägenhet, de var otroligt frusterande att allting svajar vid minsta beröring. Stolarna gick sönder och skiten kastades ut.

Åter till de nuvarande stolarna, de har tjocka sittdynor klädda med svart läder som matchar stenkaklet och de är otroligt bekväma. Nu får de vara färdig-gnällt

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Och jag tycker inte det pga det jag har skrivit tidigare, främst är det stolarnas form och materialet i förhållande till resten av köksinredningen.

Haha semi-touché, har förvisso ett snarlikt bord som fyller sin funktion avseende form, hållbarhet osv., det jag är bitter på är kvalitén på deras fantastiska stolar som är fantastikt värdelösa.

Om du kör allt i samma färg etc så blir det inte snyggt. Det är inte design att ha allt i exakt samma färg och träslag etc. Det är ungefär som att ha samma mönster på slipsen som man har till näsduken. Det ska vara komplement inte exakt samma.