Permalänk
Medlem

@: [WP@]Wolverine

hyllla till skivorn eller nått likn?

får väll hosta upp lite bilder på min 2:a så du får lite inspiration

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
@: [WP@]Wolverine

hyllla till skivorn eller nått likn?

får väll hosta upp lite bilder på min 2:a så du får lite inspiration

Antar att du syftar på berget med Dvd i vardagsrummet. Det är redan på g att fixas. Glömde att säga att vi flyttade in för 5 veckor sen så det är fortfarande lite saker att klara av

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ja, skitfint hus Wolverine! Riktigt najs.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Leter själv efter en ok lagom stor villa/radhus i en lagom tråkig håla till bra pris.

är så sugen på att ha ett eget biorum men framför allt så ha nått eget som man kan modda som man vill. Liksom ha kablarna bara utstickande där de skall vara, en centralserver med material etc

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

[WP@]Wolverine,

Stort, mysigt, fräscht! Snacka om att man blir avis. Ska jag vara petig på nånting så är det väl träpanelerna och "trätemat" i köket öht.. Men vi har alla olika smak och tur är väl det hehe.
(Edit: Aha, missade att ni är nyinflyttade. Extra kul!)

Själv har man husplanerna klart för sig. Jag och flickvännen ska flytta från våran sketna lgh (2:a@60kvm) till ett hus på landet, i en annan stad. Det blir väl i smålandsskogarna någonstans i närheten av hennes gamla hemtrakter. Vill ha frihet! Fan vad man längtar... Problemet är jobb. Bara jobb fixar sig där nere så drar vi! Men jag har eventuellt ett på gång så jag håller tummarna så blodcirkulationen stryps.

Och större boyta kommer senare att behövas. Väntar på ett tillskott i familjen. Ska följa med ner till mödravårdscentralen nu på inskrivning faktiskt. Så där lite halvt off topic.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en grov rensning av vardagsrummet.

Saknas lite tavlor samt förvaring för alla filmer.
(Vad gör man egentligen med 500+ DVD/Blu-ray filmer? tips?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Nu har jag gjort en grov rensning av vardagsrummet.
http://img14.imageshack.us/img14/7343/vrum640.jpg
Saknas lite tavlor samt förvaring för alla filmer.
(Vad gör man egentligen med 500+ DVD/Blu-ray filmer? tips?)

http://prylkoll.se/2009/07/26/sony-cx960-400-blu-ray-diskar-i...

Alt. en CD-bok/fodral...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Nu har jag gjort en grov rensning av vardagsrummet.
http://img14.imageshack.us/img14/7343/vrum640.jpg
Saknas lite tavlor samt förvaring för alla filmer.
(Vad gör man egentligen med 500+ DVD/Blu-ray filmer? tips?)

Vad är det för små boxar till höger i bild? och vart har du köpt ditt soffbord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Vad är det för små boxar till höger i bild? och vart har du köpt ditt soffbord?

Boxarna är ett litet hyllsystem från Ilva, det består av fyra olika stora delar. De ska väl egentligen sitta på väggen men jag vet inte var jag ska ha dem. Så jag staplade dem på golvet..
Även soffbordet kommer från Ilva.
Ser dock ut som om både hyllorna och bordet har utgått. Det var ett tag sedan jag köpte dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Boxarna är ett litet hyllsystem från Ilva, det består av fyra olika stora delar. De ska väl egentligen sitta på väggen men jag vet inte var jag ska ha dem. Så jag staplade dem på golvet..
Även soffbordet kommer från Ilva.
Ser dock ut som om både hyllorna och bordet har utgått. Det var ett tag sedan jag köpte dem.

Tackar! Kan nog vara riktigt snygg med boxarna på väggen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Nu har jag gjort en grov rensning av vardagsrummet.
http://img14.imageshack.us/img14/7343/vrum640.jpg
Saknas lite tavlor samt förvaring för alla filmer.
(Vad gör man egentligen med 500+ DVD/Blu-ray filmer? tips?)

Jäklar vad stilligt du har fått det mannen... Ett redigt häst jobb. Får nog logga in på minhemmabio någon dag och höja ditt betyg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Antar att du syftar på berget med Dvd i vardagsrummet. Det är redan på g att fixas. Glömde att säga att vi flyttade in för 5 veckor sen så det är fortfarande lite saker att klara av

Det var det jävligaste... Bott där i 5 veckor och fortfarande inte bjudit in oss på inflyttningsfest

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Det var det jävligaste... Bott där i 5 veckor och fortfarande inte bjudit in oss på inflyttningsfest

Så kan man bara inte ha det

När jag å tjejen flyttar bjuder jag in sweclockers i stockholm hehe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Så kan man bara inte ha det

När jag å tjejen flyttar bjuder jag in sweclockers i stockholm hehe.

Måste varna dig att jag tänker komma... be afraid.. be very afraid...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Måste varna dig att jag tänker komma... be afraid.. be very afraid...

Im shaking

Blir lugn inflyttningsfest iaf, trashar ni nåt åker ni ut med huvudet före:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Im shaking

Blir lugn inflyttningsfest iaf, trashar ni nåt åker ni ut med huvudet före:)

Trashing kommer inte vara besväret..... snarare att du hittar en lönfett skaunsk blob på wc;et på morgon som luktar gårdagans fylla och har blodspänga ögon.

Något i still med...

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hall:

Toa:

Kök:

Sovrum:

Vardagsrum:

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz

Inte illa pinkat

Fint som snus:)

Permalänk
Medlem

Nu är sladdarna till högtalare, TV och stereo dolda av kabelkanaler.

Panoramabild av vardagsrummet från bardisken vid köket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt!
Vad är det för märke/modell på soffan? Jag håller på att leta för fullt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
http://home.fridsten.se/hemma/vardagsrum_1.jpgNu är sladdarna till högtalare, TV och stereo dolda av kabelkanaler.

http://home.fridsten.se/hemma/vardagsrum_s.jpgPanoramabild av vardagsrummet från bardisken vid köket.

Permalänk
Medlem

Vissa hem här är fan rena ''MTV Cribs'' style över det.

*Avundsjuk*

Haha

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsin
"Rätt" väg är inte nödvändigtvis den vägen man blir rikast på. Så länge man själv är nöjd med livet har man valt rätt. Jag är nöjd fast jag bor i hyresrätt med begagnat och ikeamöbler, och sitter med ett fett studielån och just nu knappt någon inkomst..Har fått vänner, livserfarenhet och insikt som det skulle ha tagit många dubbelt så länge att skaffa sig.

Är man 15-16 år och har stenrika föräldrar har man ju knappt kommit ur barnkammaren..Inte lätt att klara sig själv senare i livet om man är van vid en sådan tillvaro. Välkommen till det verkliga livet

Måste bara fråga: känner du dig bitter över livet?:o Jag har en bekant som jobbar som städare och hon pratar alltid om att - för att ta en historia kort - "relationer är inget för mig", "semester är ingenting för mig: jag trivs bra som jag har det", eller: "pengar är inte allt", fast man hör på rösten att hon säger emot sig själv och försöker "säga emot sig själv" för att hon misslyckats med ovanstående på det ena eller andra sättet.Man vet inte vad man ska säga när man gått och köpt en jacka för 2 000:- (fast det säger man inte till henne:) - varken misslyckandet eller jackan) för själv skulle jag aldrig klara att göra "avkall" på min levnadsstandard: jag behöver äta näringsriktig mat/"lyxmat" för att må bra, eller ha en skjorta som det är "sidenkvalité"-touch på för att man ska känna sig som en människa, lotion (nej jag är inte homosexuell:)) medan andra kan säga "jag har inte haft parfym på mig i hela mitt liv/jag skulle aldrig göra en Wallenbergare etc.

Folk får göra som de vill :): jag menar inte att du är sämre eller jag bättre, men man måste sätta lyx på tillvaron så att man kan möta världen med fräscha tag.:) Sen om andra vill leva under skäliga levnadsvillkor är upp till dessa medborgare.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Snyggt!
Vad är det för märke/modell på soffan? Jag håller på att leta för fullt

Modellen heter Lift och den kommer från danska Eilersen. Köptes på Länna Möbler utanför Stockholm.
Den finns i en mängd olika bredder och klädslar. Vi valde den bredaste modellen, lite dyrare, avtagbar klädsel, blanka ben och en fotpall. Som synes på den nedre bilden kan man lyfta upp ryggstödet (två delar) och lägga upp en kudde för att få nackstöd. Hur bekvämt som helst.

Men den är inte billig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Måste bara fråga: känner du dig bitter över livet?:o Jag har en bekant som jobbar som städare och hon pratar alltid om att - för att ta en historia kort - "relationer är inget för mig", "semester är ingenting för mig: jag trivs bra som jag har det", eller: "pengar är inte allt", fast man hör på rösten att hon säger emot sig själv och försöker "säga emot sig själv" för att hon misslyckats med ovanstående på det ena eller andra sättet.Man vet inte vad man ska säga när man gått och köpt en jacka för 2 000:- (fast det säger man inte till henne:) - varken misslyckandet eller jackan) för själv skulle jag aldrig klara att göra "avkall" på min levnadsstandard: jag behöver äta näringsriktig mat/"lyxmat" för att må bra, eller ha en skjorta som det är "sidenkvalité"-touch på för att man ska känna sig som en människa, lotion (nej jag är inte homosexuell:)) medan andra kan säga "jag har inte haft parfym på mig i hela mitt liv/jag skulle aldrig göra en Wallenbergare etc.

Folk får göra som de vill :): jag menar inte att du är sämre eller jag bättre, men man måste sätta lyx på tillvaron så att man kan möta världen med fräscha tag.:) Sen om andra vill leva under skäliga levnadsvillkor är upp till dessa medborgare.:)

Så då är du en mycket ytlig materialistisk person då:confused:
Dom säger att pengar inte kan köpa lycka men dom har tydligen fel.

Bryr mig inte hur du eller nån annan väjer att spendera sina pengar på men lät som om det vore The end of the world för dig om du skulle behöva nedgradera.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Chillout-sidan

Gaming-sidan


Det kanske inte håller samma klass som ovanstående postare, men jag är nöjjd!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Chillout-sidan
http://img215.imageshack.us/img215/104/picture27a.jpg
Gaming-sidan
http://img692.imageshack.us/img692/8528/picture30.jpg


Det kanske inte håller samma klass som ovanstående postare, men jag är nöjjd!

Så random!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
riktigt så trevligt ska vi inte ha, lite vanlig hederlig renovering bara

Skönt den är hederlig och inte svart (bygge:P)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Så då är du en mycket ytlig materialistisk person då:confused:
Dom säger att pengar inte kan köpa lycka men dom har tydligen fel.

Bryr mig inte hur du eller nån annan väjer att spendera sina pengar på men lät som om det vore The end of the world för dig om du skulle behöva nedgradera.

Nej är väl inte så illa att det skulle vara "The end of the world": till syven och sist så är ju mat och husrum det viktigaste.:) Men jag skulle nog tycka att det var "mörkt i livet" dark age över det hela, men jag skulle överleva och det skulle inte vara the end of the world nej.:)

Sen om pengar kan köpa lycka, denna ständigt filosofiska frågeställning: Jag bryr mig inte om pengar, jag bryr mig om vad jag kan uträtta med dem.

Kanske låter som en klyscha men vi - La familia - well vi bråkade inte om pengar men päronen gav en alltid/9 ggr. av 10 dåligt samvete för att man ville köpa lite finare kläder eller vad det kunde vara: enligt päronen så ska man "stå ut med" att få katthår i baken när man sätter sig i köket och att det är allmänt bonnigt, overaller som luktar landet, för och uttrycka det snällt, m.m. (Päronen var månskensbönder).

Så för mig är det viktigt att, med hjälp av pengarna "hålla borta" landet eller hur man ska säga.:) :)PLUS:) höja kvalitén på livet i samma veva.:) Jag har polare som lever "trashigt" (hembräntdunkar som en "krans" runt hela vardagsrummet, har bekanta som sover och går i sina snickarbyxor etc. och jag ser inte ner på dessa personer och är inte materialistisk:)) de gör sitt val och jag gör mitt val.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_

Bryr mig inte hur du eller nån annan väjer att spendera sina pengar på men lät som om det vore The end of the world för dig om du skulle behöva nedgradera.

Nedgradera finns inte! Man väljer inte utgift efter inkomst, man väljer sin inkomst efter utgifter!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"