Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Boende under en månad i Paris, återkommer när jag fått min lägenhet
http://www2.availpro.com/img/propertydescription_photo5_6659_...

Så du fick det där jobbet? Grattis i så fall!:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Haha det ser ut som formel 1 hotel

Precis vad jag tänkte på

Jag bodde i ett exakt sånt där rum när jag hälsade på en polare som jobbade på Disneyland i Paris för 2 år sedan. Det var på ett Formula 1 hotell

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Precis vad jag tänkte på

Jag bodde i ett exakt sånt där rum när jag hälsade på en polare som jobbade på Disneyland i Paris för 2 år sedan. Det var på ett Formula 1 hotell

De är inget formula 1 hotell(Vad de nu är^^).
De heter Etap Hotel.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Det är en kedja med lågprishotell
http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Bor just nu i en runt 100 kvadratmeter stor gammal lägenhet i centrala Wien.
Stilen ser ut som något närmast hämtat från 1800-talet..
Ska ta bilder och lägga upp senare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Bor just nu i en runt 100 kvadratmeter stor gammal lägenhet i centrala Wien.
Stilen ser ut som något närmast hämtat från 1800-talet..
Ska ta bilder och lägga upp senare.

Låter spännande, väntar ivrigt på bilderna!
Ska ta och städa upp här och länka bilder om några timmar

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Ska vi se om någon har det mer trångbott än jag och min flickvän, vi bor på 25 kvadrat och har möbler för en mycket större lägenhet

Direkt när man kommer in, direkt till vänster är toaletten, jag har glömt tända till akvariet

lite längre in, flickvännens halloween pynt står fortfarande framme, räkningar på bordet XD

Soffan som inte är lite stökig som den ser ut, bara en stor jävla filt som förstör allt
Soffbordet är en bur åt Zigge och Oden, så med djur bor det....16 pers i lägenheten, inga silverfiskar inräknade ^_^

Och från andra hållet.

Lägenheten är inte riktigt så stökig som den ser ut, för den här lägenheten går inte att ha ostökig, räcker med ett par strumpor i soffan och en stekpanna på diskbänken så ser allting jävligt stökigt ut direkt.

Kan också meddela att vi står på kö till större lägenhet.

Hyran ligger på 1300 med kabeltv Och ändå så är vi helt panka i slutet av månaden(hon går på gymnasiet med bostadsbidrag, jag jobbar lösa timmar i hemtjänsten och får så jävla sällan jobb. Jag kan inte skriva mig i lägenheten för då får hon inget bostadsbidrag längre)

Permalänk

Dock ska det sägas att både Formule 1 och Etap är en del utav samma kedja, Accor Hotels. Formule 1 är ett steg under Etap som också kan kallas lågprishotell. Också Ibis och Novotel tillhör denna kedja.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Dock ska det sägas att både Formule 1 och Etap är en del utav samma kedja, Accor Hotels. Formule 1 är ett steg under Etap som också kan kallas lågprishotell. Också Ibis och Novotel tillhör denna kedja.

Ahh...De kan jag tänka mig, för Accor hotels ligger i samma byggnad som Etap gör

Accor är den lite finare antar jag?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil-Bosse
...

Vart i Sundsvall bor ni?

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ahh...De kan jag tänka mig, för Accor hotels ligger i samma byggnad som Etap gör

Accor är den lite finare antar jag?

Nej, Accor är hela kedjan bakom Etap, Formule 1, Novotel och Ibis.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem

Puh, har städat hela hemmet idag. Kommer upp bilder imorgon om jag kommer ihåg. Började vid 4 och slutade nu

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Puh, har städat hela hemmet idag. Kommer upp bilder imorgon om jag kommer ihåg. Började vid 4 och slutade nu

Usch..

Måste städa mitt hem också. Kan ju kanske fota lite efter det:) Blir bra "Före" kort då innan renoveringen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

2:rum o kök.
Hyra: 4.500 kr / mån ink. kabeltv.
Ber om ursäkt för pissiga bilder. Kameran är inte den bästa.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

jäklar vilken fin lägenhet liv&helvete!

edit stavfel

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
jäklar vilken fin lägenhet liv&helvete!

edit stavfel

Tack.

Är en männsika som aldrig blir rikigt nöjd med det jag gör. Men det börjar bli rätt så bra hemma här.

Klart, ja det blir det aldrig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
http://www.bahnhof.se/wb224010/skolgatan/planl_.gif

2:rum o kök.
Hyra: 4.500 kr / mån ink. kabeltv.
Ber om ursäkt för pissiga bilder. Kameran är inte den bästa.

hotdamn!

Sandviken bo du med :p, inte jag men släkting

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt liv&helvete. lite tråkigt bara med svartvita bilder.
skulle gärna vilja se i färg.

själv har jag fått tummen ur röven och snickrat loss. fått upp säng borden och tvbänken. men upptäckte att jag måste sätta in skiljeväggen i tvbänken för den sviktar annars.
bilder kommer snart. har nån bild på mina hem snickrade sängbord och ihopskruvade säng. men känns tråkigt att bara lägga upp bilder å¨begränsade "områden".
men iförsig kommer det som du säger "liv&helvete" aldrig att va klart. särsligt inte när jag har bestämt mig för att bygga nästan alla möbler själv.
vi får se om det dyker upp nå "nästan färdigt" bilder framöver

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Vart i Sundsvall bor ni?

har flyttat och bor utanför borås just nu, inte orkat ändra bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Tack.

Är en männsika som aldrig blir rikigt nöjd med det jag gör. Men det börjar bli rätt så bra hemma här.

Klart, ja det blir det aldrig.

Jag håller med, det är snyggt. Men.. Vad i helvete gör micron på golvet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det var den mest ergonomiska lösningen förmodar jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof

Jag ska se om jag kan slänga upp några färg foton framöver.

. .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . ..
lynar:
Men.. Vad i helvete gör micron på golvet?"

Var liksom bara meningen att den skulle bli stående där under dagen då jag höll på att måla om hemma här. Och i och med att jag gjorde om i köket så fick jag inte riktigt någon plats över för micron.

Men jag använder aldrig micron heller, så jag skulle lika bra kunna ställa ner den i källaren.

En tanke har varit att om man kunde hitta något snyggt ställ och få upp den med där den står i dag, så att den hamnar precis under själva arbertsbänken.

Men då kommer vi till nästa dilemma. Och det är elen.

Klart att jag skulle kunna borra igenom själva bänken. Och koppla in micron via elutaget .Men då jag hyr lyan så vet jag väl inte hur populärt det är att på en skala att man tar borrar igenom arbetsbänken.

Jag får se hur jag gör med den.

Visa signatur

Permalänk

En liten etta på 43kvadrat i centrala Göteborg (Gårda, ca 70m från Lisebergs huvudentré)
Hyra: 2200 ink värme och kabeltv

Största fördelen är att ICA Focus ligger någon meter utanför dörren så man behöver inte ha så värst mycket färskvaror hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Ping Pong
En liten etta på 43kvadrat i centrala Göteborg (Gårda, ca 70m från Lisebergs huvudentré)
http://olof.savve.se/bilder/rum_s.jpg

Största fördelen är att ICA Focus ligger någon meter utanför dörren så man behöver inte ha så värst mycket färskvaror hemma.

Fler bilder?
Och jag har Ica Maxi 50 meter från huset Jätte praktiskt!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

2200 i hyra måste vara grymt billigt i det området? Det är ju billigare än mitt korridorsrum i Linköping.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://olof.savve.se/bilder/rum_s.jpg

Sjukt bra läge. Bostadsrätt eller?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Fler bilder?
Och jag har Ica Maxi 50 meter från huset Jätte praktiskt!

Har ingen vettig kamera just nu, men laddar upp någon gång om jag får tag i en.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robino_
2200 i hyra måste vara grymt billigt i det området? Det är ju billigare än mitt korridorsrum i Linköping.

Den har ett eget kök och toa, men det som är lite knas är duschen är delad och ligger i källaren. Har dock årskort från jobbet på simhallen som ligger en liten bit bort så det är ingen stor grej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Sjukt bra läge. Bostadsrätt eller?

Hyresrätt, det är ovanligt låg hyra då huset fram till nyligen sett ut som en rivningskåk. Antar att renoveringar mm kommer höja hyrorna ganska mycket inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof

Dumpar upp några färgfoton som jag lovade.

Visa signatur

Permalänk

@liv&helvete
tycker inte soffan ser särskilt bekväm ut för längre filmtittningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil-Bosse
@liv&helvete
tycker inte soffan ser särskilt bekväm ut för längre filmtittningar

Man kan kanske tro det. Men den är guld. Hur skön som hellst.

Visa signatur