Permalänk
Medlem

Wired: Faktiskt så har jag inskaffat mig kablar för att just kunna köra Xboxen på min skärm.
Det enda du behöver är:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...
samt behöver du en förlängningskabel till ljudet.
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Så dom 2produkterna har jag köpt. Skärmen stödjer ju båda DVI och VGA, så jag har kopplat in dator genom DVI-ingången, sedan har jag då Xboxen på VGA.
Och med en enkel knapptryckning på skärmen, så byter den bildkälla. Sen när jag stänger av Xboxen så byter den automatiskt tillbaka till pcn(om jag e för lat för att trycka dvs). Ohört smidigt!
Sen så kan du ju ställa in i Xboxen så du får rätt upplösning m.m.
Kvalitet är helt okej, har inget att klaga över. Så hädanefter spelar jag alltid Xbox 360 på min T220.

Permalänk

Tjena, fick T220 igår och här är första intrycken:

- Svajig fot som faaaan (den svajar lite när jag skriver på tangentbordet nu tom)
- Väldigt fin bild
- I grundinställningar har den väldigt mycket BLB i under & nederkant

Har ändrat lite inställningar så BLB är inte lika uppenbart men det syns fortfarande. I spel ser det väldigt bra ut dock.

Har dock en fråga:

När jag kör filmer och serier så blir bilden sämre än på min gamla monitor. Kan detta ha att göra med att jag körde VGA med den gamla monitorn och DVI med den nya? Skall tilläggas att dessa inte är i HDformat utan bara vanligt divx format

Men den är som sagt snygg som fan och skärmens röda färg syns nästan inte alls.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 560Ti WindForce 3X 448 Core | Intel SSD 320 120GB | NZXT HALE90 750W Gold | Fractal Design Define R3 |

Permalänk
Medlem

leadstrom: Det har med att skärmen kör i högre upplösning än din gamla(skulle jag anta) samt att den är 22". Detta gör att tv/dvd-rippar ser ut som fan, pga att dom är lågupplösta och är till för att ses på tvn. Du kan ju kolla din rip i 100%(original) och se hur liten den blir på din skärm, tänk sen att du ska dra ut denna lilla bild över hela skärmen, då blir det ju inte samma kvalitet.
Så om du vill att det ska se bra ut så finns 2 alternativ, flytta dig längre bort från skärmen eller börja titta på 720p-rippar istället.

Permalänk

Det är mer det att det känns som att bilden flimrar mer.

Men det är sant, naturligtvis borde det vara den högre upplösningen och storleken på skärmen som orsakar den sämre kalitén. Det är just det att bilden flimrar lite som får mig att fundera över att det kan vara en inställningsfråga - antingen för skärmen eller för vlc.

Tack för hjälpen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 560Ti WindForce 3X 448 Core | Intel SSD 320 120GB | NZXT HALE90 750W Gold | Fractal Design Define R3 |

Permalänk
Avstängd

Hehe min va använd 65 timmar när jag fick den :D. Fast sen kostade den 2k i september

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Min hade inga problem när jag kollade film genom VGA, och då hade jag inte ändrat någon iställning förutom brightness & contrast.
Har du uppdaterat dina grafikdrivrutiner?

Men kanske det är skärmen som är dåligt inställd, vem vet.

Permalänk

Jag funtar på att köpa denna skärm. Men är det värt att köpa en T220HD istället för den "vanliga" T220 .
Jag har 4870HD X2, så jag funderade om vore värt att köpa en HD-skärm så man skulle kunna njuta av allt i HD (filmer osv.)

Skillnaden jag direkt ser är at HD versionen har 5ms medans den "vanliga" har 2ms.

Så jag ställer frågan igen: Vore värt att köpa en HD-skärm?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

kebab_lord: skillnaden mellan T220HD och T220 är att "HD" har tv-mottagare. Så du kan använda den som tv istället för skärm om du vill.
Det är dvs INGEN skillnad på upplösningen. Sen är det ju som sagt olika ms på skärmna också.

Permalänk
Medlem

Precis "Really" den använder sig av HDMI oxå för att den har innbyggda högtalare(rätta om jag har fel) så t220 är mer värd än en HD om du inte ska ha 22"tv

Köpte min som demoex på webhallen efter att dom varit på dreamhack för 2400kr(3200kr ny) i somras GRYM SKÄRM, men mycket BLB och mycket av inställningarna på skärmen går Inte att ändra?

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk

Måste bara klaga på den svajiga foten igen, nu har jag lagt en trave böcker under kanten på skärmen så den ska sluta svaja. Annars svajar den fan när jag använder tangent bordet...

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 560Ti WindForce 3X 448 Core | Intel SSD 320 120GB | NZXT HALE90 750W Gold | Fractal Design Define R3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpO
men mycket BLB och mycket av inställningarna på skärmen går Inte att ändra?

Vissa inställningar låser andra. Om man t.ex aktiverar någon pre-set så låser sig de manuella reglagen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leadstrom
Måste bara klaga på den svajiga foten igen, nu har jag lagt en trave böcker under kanten på skärmen så den ska sluta svaja. Annars svajar den fan när jag använder tangent bordet...

Det låter som att du monterat foten fel, t.ex inte skjutit in den ända in i skärmens inre.

Permalänk
Medlem

Hej allihoppa,

Har problem med att köra min T220 som andraskärm i min dator, problemet är att så fort jag te.x flyttar eller öppnar nya rutor eller scrollar te.x så börjar den andra skärm att flimra och så går det som ett svart uppdateringsträck över skärmen medans det flimrar. Min första skärm är en Viewsonic VG800

Har testat att installera nyaste drivrutiner till skärmen att ställa in lägre DVI frekvenser och att sätta alternative DVI mode i ATI Catalyst men inget verkar hjälpa.

Någon som har någon idé hur jag kan fixa det här?

Tror inte det är fel på skärmen f.ö. då jag använde den förut till min Eee Box som huvudskärm utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Hur stora är backlight-bleeding problemen med den här skärmen egentligen? Är det samma som 226bw där den levererades med flera olika paneler, varav de flesta.. sög?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ftmch
Hur stora är backlight-bleeding problemen med den här skärmen egentligen? Är det samma som 226bw där den levererades med flera olika paneler, varav de flesta.. sög?

Relativt mycket BLB. Om det är ett problem eller ej är ju upp till användaren att tycka till om. Själv tycker jag att det inte är något stort problem.

Permalänk
Medlem

Har då inte BLB-problem med min iaf, ytterst lite i överkant dom andra syns de absolut inget alls i. har då relativt hög ljusstyrka (80) på den. någon svajig fot har jag heller inte.

ända nackdelarna dålig framtilt och inge fäste för väggfäste.

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem

Vadå inget fäste för väggfäste? Det går ju visst att hänga upp den på väggen, finns ju ett dedikerat fäste till T220/HD

Visa signatur

AMD x2 5000+ @2.8GHZ -> 5400+//Gigabyte GA-MA78GM-S2H//
Corsair XMS2 2x1GB PC6400//
Gigabyte HD4850 512MB + Acelero s1 v2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus
Har då inte BLB-problem med min iaf, ytterst lite i överkant dom andra syns de absolut inget alls i. har då relativt hög ljusstyrka (80) på den. någon svajig fot har jag heller inte.

ända nackdelarna dålig framtilt och inge fäste för väggfäste.

Med andra ord så varierar BLB mycket från skärm till skärm? Får väl försöka hitta någon butik där jag kan testa skärmen innan jag köper den då.

Permalänk
Medlem

Finns en del BLB men tyckte inte det störde något, det som störde på skärmen jag kikade på var den ojämna belysningen. Tydlig skillnade från botten av skärmen där den var ljus till toppen där den var mörk. Foten är svajig också, kan vara irriterade om man inte har ett helt stabilt skrivbord. Verkar som sagt variera stort från skärm till skärm. Men trots det en bra skärm för pengarna.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus
Har då inte BLB-problem med min iaf, ytterst lite i överkant dom andra syns de absolut inget alls i. har då relativt hög ljusstyrka (80) på den. någon svajig fot har jag heller inte.

ända nackdelarna dålig framtilt och inge fäste för väggfäste.

http://ripperz.net/Hakan/marcom1_000_4_12_20080822091255.ppt

Där kan du se guiden till väggfästet, detta väggfäste är beställningsvara på bl.a. ONOFF för 299kr.

Och om du kollar i guiden, så funkar väggfästet ungefär som det fästet som är i foten. Man kör in en metallplatta i skärmen(så som foten), och sedan sitter den på väggfästet.
Dock inte köpt något väggfäste själv än, ska dock ta o beställa inom kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Really
http://ripperz.net/Hakan/marcom1_000_4_12_20080822091255.ppt

Där kan du se guiden till väggfästet, detta väggfäste är beställningsvara på bl.a. ONOFF för 299kr.

Och om du kollar i guiden, så funkar väggfästet ungefär som det fästet som är i foten. Man kör in en metallplatta i skärmen(så som foten), och sedan sitter den på väggfästet.
Dock inte köpt något väggfäste själv än, ska dock ta o beställa inom kort.

okej, lite smådyrt bara, får se om de blir ett sånt och fästa i mitt befintliga som man svänga på underlättar när man ligger i sängen o kollar på film hehe

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem

Hehe måste få della med mig litte av min information av posten. beställde skärmen för i går och fick lappen att det fanns hos posten i dag. så effter jobbet stack jag ner för hämta skärmen. Fick då reda på att den fanns i umeå och det skulle ta en vecka att få ner den till stockholm. vilken jävla skit personal som jobbar på posten hur fan kan man ta fel så jävla stort ?

Tänkte höra hur känsliga skärmarna är ? är inte så roligt att få en som frusit sönder i någon lastbil sen när man väll får den.

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk
Medlem

tja! jag har en t220.

jag undrar om man kan köra 75hz på den? vågar inte byta utan att fråga först

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagger
tja! jag har en t220.

jag undrar om man kan köra 75hz på den? vågar inte byta utan att fråga först

Svar nej. Skulle det behövas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malve
Svar nej. Skulle det behövas?

Ja. Jag spelar CS 1.6 och får känslan av att bilderna inte riktigt hänger med när jag t.ex. drar musen snabbt åt något håll... känns som att det "blir linjer" mitt i bilden som liksom bryter allt. Vet inte vad det är men jag tänkte att det kanske hade med hertz o göra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagger
Ja. Jag spelar CS 1.6 och får känslan av att bilderna inte riktigt hänger med när jag t.ex. drar musen snabbt åt något håll... känns som att det "blir linjer" mitt i bilden som liksom bryter allt. Vet inte vad det är men jag tänkte att det kanske hade med hertz o göra.

Låter som "tearing", aktivera vcync om du tycker det är störande.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Re: släcker av sig själv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kead
Har märkt att min T220 släcker av sig själv lite då och då , verkar vara för att on/off knappen är för känslig.

Någon annan som haft liknande problem eller har tips på vad man kan göra åt saken?

Har samma problem har hänt 3-4 gånger att skärmen bara stängs av utan anledning

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
Låter som "tearing", aktivera vcync om du tycker det är störande.

har prövat det... men när jag sätter på v sync på 16X så blir allt hetl segt. typ när jag drar musen är det som om den flyger på moln.. "smooth-mouse" effect typ.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagger
har prövat det... men när jag sätter på v sync på 16X så blir allt hetl segt. typ när jag drar musen är det som om den flyger på moln.. "smooth-mouse" effect typ.

16x vad? Antingen är V-sync på eller av.

Permalänk
Medlem

16x antialiasing skulle jag tro. Det tar rätt mycket kraft av grafikkortet.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Som cynips skrev. Ja jag körde 16X Antialiasing.. det är väll anti aliasing som är v-sync?

hittar då inget annat alternativ till v-sync i CCC

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC