Permalänk

Lite ironiskt är de ju att han han hela tiden säger "Han har inte svarat på mina mail jag skickat" medans han inte nu svarar på om han fått dom eller inte, känns ju som om han har fått dem, hehe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kochkramer
Lite ironiskt är de ju att han han hela tiden säger "Han har inte svarat på mina mail jag skickat" medans han inte nu svarar på om han fått dom eller inte, känns ju som om han har fått dem, hehe

Men herregud, han har inte svarat på +12h och alla börjar whina som ett gäng kärringar... Handlar inte om en vecka..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
Men herregud, han har inte svarat på +12h och alla börjar whina som ett gäng kärringar... Handlar inte om en vecka..

Jag hoppas du ser ironi'n i det hela?

Kanske han ligger på sjukhus? Men då borde han ju fått ordnat så någon kunde meddela oss?

Sorry, kunde inte låta bli.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom visar bara hur denna snubbe har betett sig hela veckan lång..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

emigrating12 och muSashi: ni är ju helt ute och cyklar

1: det är stor skillnad på att inte höra av sig på 1v och +12h
2: vi är varken säljare eller köpare, det är alltså inte samma samma sak

Permalänk
Medlem

vore kul och få veta om telefonerna kom till slut eller inte

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Nej jag har fotfarande inte fått något , väntar fotfarande på att få mina pengar tillbaka ifrån payson, vilket är ungefär om 1 vecka

emigrating12 :

Du menar att jag ska be någon höra av sig till er , för att ni vill veta hur det går? (Jo jag förstod att du skämtade om det)

Men det är verkligen en stor skillnad , när killen inte hör av sig på 8 dagar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Jag hoppas du ser ironi'n i det hela?

Kanske han ligger på sjukhus? Men då borde han ju fått ordnat så någon kunde meddela oss?

Sorry, kunde inte låta bli.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Dom visar bara hur denna snubbe har betett sig hela veckan lång..

Altså som vissa beter sig här är det inte alls förståeligt att man kanske lägger ner sin startade tråd. jag hade efter all kritik o jävelskap som vissa kommer med bara lämnat tråden o ignorerat. Det ända ni är ute efter (Menar nu inte alla men dom mest jävlligaste av er) är just att komma med så mycke kritik o jävelskap så att man inte alls känne sig välkommen. o det är just NI som får vara kvar i forumet......

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
Altså som vissa beter sig här är det inte alls förståeligt att man kanske lägger ner sin startade tråd. jag hade efter all kritik o jävelskap som vissa kommer med bara lämnat tråden o ignorerat. Det ända ni är ute efter (Menar nu inte alla men dom mest jävlligaste av er) är just att komma med så mycke kritik o jävelskap så att man inte alls känne sig välkommen. o det är just NI som får vara kvar i forumet......

Bra sagt ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Säljaren
Hej.

Jag har skickat telefonerna men dock inte med rek.
Och du kan känna dig säker iaf, för om inte du godkäner varan så får jag inte ut pengarna.

Mvh: Peter

Varför skulle han skriva så? Jag ser två troliga scenarion.

A) Han har kommit på ett sätt att blåsa folk på pengar, trots paysongarantin.
B) Han har skickat telefonerna.

Jag tror på B. Fast med reservation om att de kanske skickas direkt från Italien....

(Finns iofs möjlighet att han bara chansar på att folk ska lita på honom och skicka in pengar till hans bankkonto, och om de inte gör det så spelar han ändå med ett tag innan han helt bryter kontakten. Verkar omständligt dock, så det tror jag inte på.)

Permalänk
Medlem

Men det är ju nu det börjar bli spännande, vi alla undrar ju hur det kommer att gå för david_dellblom

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av padwan
Varför skulle han skriva så? Jag ser två troliga scenarion.

A) Han har kommit på ett sätt att blåsa folk på pengar, trots paysongarantin.
B) Han har skickat telefonerna.

Jag tror på B. Fast med reservation om att de kanske skickas direkt från Italien....

Tror mer på A. Varför skulle han ha underhållit att de skickades från Italien? Jag skulle inte ha något mot det.

Men nu efter 8-9 dagar utan som helst något svar , så kan jag dra slutsatsen att han har försökt lura mig , men lite konstigt att han inte har svarat när payson skickat mail till han , han har ju inte ens försökt försvara sig?

Skulle det vara så att han är inlagd på sjukhus osv, så måste man endå ha lite vett, och be någon föra ärendet vidare, då det gäller mycket pengar?

Men eftersom han har sagt att han har skickat paketet onsdag(kl 18:00) så tyder det på ren lögn.

Permalänk
Medlem

Så du ringer och han svarar aldrig heller va ? Ja du kan nog glömma dina telefoner, hoppas bara på du får dina pengar tillbaka för skicka inrikes ska inte ta 1 vecka, på den tiden hinner man få nästan saker från både asien och usa snabbare.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Så du ringer och han svarar aldrig heller va ? Ja du kan nog glömma dina telefoner, hoppas bara på du får dina pengar tillbaka för skicka inrikes ska inte ta 1 vecka, på den tiden hinner man få nästan saker från både asien och usa snabbare.

Håller med, brukar få mina paket/brev redan efter 24h. Enligt Payson så bör jag ha mina pengar om ungefär 1 vecka om han inte svarar. Ifall han svarar nu under de senaste dagarna så kommer detta att bli lite jobbigare , då de måste utreda skiten osv.(lär ta minst 1 månad)

Permalänk
Medlem

david: Kommer du att hänga ut honom på nåt forum om det visar sig att säljaren var en bedragare?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
david: Kommer du att hänga ut honom på nåt forum om det visar sig att säljaren var en bedragare?

Ser ingen anledning till det , eftersom jag endå inte vet om uppgifterna stämmer.
Skulle väl inte göra så att jag fick mina pengar tillbaka? Så svaret är nej.

Permalänk
Avstängd

Nästa gång du köper något, spring 15 varv runt huset så kanske du lugnat ner dig.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Efter han skickat grejerna tyckte han kanske att han fullgjort sin del av affären och stack på semester, åkte o jobbade, eller vad som helst. Tycker du har dragit förhastade slutsatser väldigt många gånger, och på väldigt lösa grunder.

Förstår om du är orolig, det handlar ju om en hel del pengar. Men att sitta och spekulera ger dig inte så mycket mer än mer ved i paranoiaspisen

Är det en blåsning är den antingen ovanligt korkad eller ovanligt raffinerad. Det återstår att se, så jag kommer följa tråden bitandes på mina naglar i iver om att få reda på sanningen. Hoppas det går bra för dig!

Får jag fråga ungefär var du bor, och var säljaren sade sig bo?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av padwan
Efter han skickat grejerna tyckte han kanske att han fullgjort sin del av affären och stack på semester, åkte o jobbade, eller vad som helst. Tycker du har dragit förhastade slutsatser väldigt många gånger, och på väldigt lösa grunder.

Förstår om du är orolig, det handlar ju om en hel del pengar. Men att sitta och spekulera ger dig inte så mycket mer än mer ved i paranoiaspisen

Är det en blåsning är den antingen ovanligt korkad eller ovanligt raffinerad. Det återstår att se, så jag kommer följa tråden bitandes på mina naglar i iver om att få reda på sanningen. Hoppas det går bra för dig!

Får jag fråga ungefär var du bor, och var säljaren sade sig bo?

Jag bor i uddevalla, adressen som han gav mig var Tallvägen 26
18360 Täby. Problemet är när jag söker på denna adress så hittar jag personen , men då är adressen Tallvägen 26 och inte 20 som han gav mig. När jag sedan påpekade detta för han , så sa han att det inte var han som jag hittade , eftersom han hade pratat med eniro/hitta och sagt åt dem att han inte ville vara med på söklistan osv? Men detta kan man väl inte göra?

Permalänk
Medlem

Klart man kan

Permalänk
Inaktiv

Har du testat att kontakta han genom andra telefon nummer eller mail ?
Hur långt ifrån han bor du ?

Hoppas det löser sig snart, tröttsamt..

// André

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
När jag sedan påpekade detta för han , så sa han att det inte var han som jag hittade , eftersom han hade pratat med eniro/hitta och sagt åt dem att han inte ville vara med på söklistan osv? Men detta kan man väl inte göra?

Har man hemligt nummer finns man inte där afaik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror att säljaren är rätt ung ifall han har uppgivit adressen Tallvägen 26 i Täby, då det är en förskola..

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Hedersmedlem

Visst kan man säga att man inte vill vara listad och då blir man borttagen.

Du inser att om de där uppgifterna stämmer så har du precis hängt ut killen här?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Spelar egentligen ingen roll om han blir uthängd. Förhoppningsvis får han tillbaka pengarna av Payson i vilket fall. Om man kan hänga ut ruttna företag som bedrar en så borde man kunna göra samma med bovar och banditer. Bara för att de är privatpersoner så är de inte mer hederliga för det.

Fann ju en skojare här på Sweclockers som hette Murat och blev uthängd och ingen klagade.

Permalänk
Medlem

Bra att du pratar om att polisanmäla honom för att sedan hänga ut honom som en brottsling på internet med adress och allt

Jag håller med om han skött hela säljet riktigt osnyggt, men du måste vara en säljares mardröm och ett tips är att du håller dig borta från allt vad tradera heter och tar med dina föräldrar till El-giganten nästa gång istället.

Hoppas allt löser sig i slutändan dock.

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka en sak innan/om du skulle få för dig att hänga ut någon med namn och allt här, det finns den här lilla lagen nämligen... PUL
Det skulle slå tillbaka mot dig själv i slutändan.
Även ifall ingen annan här bryr sig om den så lär nog Swec inte godkänna att den bryts i deras forum.

Permalänk
Medlem

man kan hänga ut honom på andra forum som skiter i PUL. Vill minnas att Flashback inte tar det där med PUL lika allvarligt eller sajten TBG där det skrivs fritt kors och tvärs. Ett eller två år bör han vara uthängd iaf.

Permalänk

Vad har PUL emot att posta en vilkorlig address på ett forum? (Ja, det är en seriös fråga)

David: Har du försökt kolla upp honom på f.ex ratsit.se eller andra liknande siter? Vad heter han? Om han inte har ett väldigt normalt Svensson namn är det ju ganska otroligt att det skulle bo en annan kille med exakt samma namn tio dörrar upp/ned gatan.

Varför inte posta telefonnummret? Finns nog någon som kan hitta reda på han ska du se

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Vad har PUL emot att posta en vilkorlig address på ett forum? (Ja, det är en seriös fråga)

.......

PUL är väl person uppgifts lagen vilket åxå innebär att man inte får använda andras namn eller uppgfiter i forumsrelaterade sammanhang.

detta är min teori i allfall

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.