Förhandstitt på Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Har Win7 32bit installerat sen första dagen betan var public. Funkar verkligen finfin. Lika snabb i uppstarten som min xp pro 32bit.
Det enda jag inte får och fungera bra är ljudet. Har ett gammalt PCI ljudkort (Creative Soundblaster PCI128) med EMU10K1 ljudprocessor och ljudet är minst sagt en katastrof.
Det gnistrar och skramlar och basen är totalt överstyrd känns det som.
Har försökt reglera det genom att anpassa systemvolymen och ljudinställningar men det blir bara lägre volym av allt anpassning.
Kör nu ljudet i 24 bit och 44.1 khz fast ljudkortet bara klarar av 16 bit 44.1 khz.
Mycket märkligt men nu kan man åtminstone höra på podcasts och höra enklare ljud från datorn.
Musik eller film är dock inget nöje alls med sån dålig qvalitét på det hela.
Mycket br

Detta är inget nytt problem i W7, inte ens Vista supportas för ditt ljudkort. Det var till Vista som drivrutinsmodellen för bl a ljud gjordes om, i W7 är det normalt sett inga drivrutinsproblem med ljud så länge det funkar på Vista.
http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catI...
Det är ett mkt gammalt ljudkort, tillför det något jämfört med moderkortsljud? Eller saknas det integrerat ljud på ditt moderkort?

Permalänk
Inaktiv

ne fy fan det ser mer barnsligt ut en då nu, men det verkar vara bra för synskadade. kommer väll bli en vista 2 det här förmodar man innan det e klart. det blir väll o hålla sig till XP64 o linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Usch, testade betan och det var inge vidare, gick inte att installera catalyst 8.12 hotfix och gick inte att avinstallera ati drivers heller..

quickstart finns inte heller så man måste tweaka massa skit.. Vista Ultimate x64 is the shit

1. ATI drivrutiner går visst att installera.

2. Quickstart finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
ne fy fan det ser mer barnsligt ut en då nu, men det verkar vara bra för synskadade. kommer väll bli en vista 2 det här förmodar man innan det e klart. det blir väll o hålla sig till XP64 o linux

Jag vet inte hur insatt du är i datorvärlden men teman går att ändra ifall du inte visste det. Vad menar du med Vista 2? Förtydliga är du snäll.

Nej, är, och. Snälla du.

Permalänk
Medlem

Har Win7 32bit installerat sen första dagen betan var public. Funkar verkligen finfin. Lika snabb i uppstarten som min xp pro 32bit.
Det enda jag inte får och fungera bra är ljudet. Har ett gammalt PCI ljudkort (Creative Soundblaster PCI128) med EMU10K1 ljudprocessor och ljudet är minst sagt en katastrof.
Har försökt reglera det genom att anpassa systemvolymen och ljudinställningar men det blir bara lägre volym av allt anpassning.
Kör nu ljudet i 24 bit och 44.1 khz fast ljudkortet bara klarar av 16 bit 44.1 khz.
Mycket märkligt men nu kan man åtminstone höra på podcasts och höra enklare ljud från datorn.
Musik eller film är dock inget nöje alls med sån dålig qvalitét på det hela.
Mycket bra tyckte jag var att mitt wlan kort (D-link DWL G520 Rev.B) blev installerat redan under installationen av Win7.
Det gjorde uppdateringen och sånt till en enkel match ifrån början.
Drivisar till mitt nForce4 bräda hämtade den automatiskt samt grafikkortsdrivisen till mitt 7800GTX.
Har Kaspersy:s beta som antivir och brandvägg och måste säga det fungerar bra.
Det enda konstiga jag har lagt märke till är om jag surfar med IE8:an och klicka på en länk på en website så kör min DVD enhet igång där jag brukar ha BF2 skivan i. Men annars inga fler msykogrejer
Sen har jag märkt att min relativ svaga processor som dock klarar av BF2 utan problem i winXP Pro har lite låga FPS under Win7 (30FPS i Bf2 i Singleplayer 16 Vanilla Karky) under WinXP pro har jag hela 80FPS i samma spel och karta. Så där drar Win7 bra mycket mer än XP, men mindre än Vista som gjorde BF2 mer eller mindre ospelbar med ynkliga 20FPS om jag minns rätt.
Dock är det inget jag ska klaga på för att de är ju inte Win7:s fel att jag har en så pass svag dator som spelrigg
Ja just det Huvudradion i BF2 som default är på "B" tangenten finns eller funkar inte alls
Vet någon en lösning på detta? Eller har ni upplevt samma Problem?
Allt i allt är jag helnöjd med Win7 och dess användbarhet.
Det blir svårt och gå tillbaka till XP med tanke på hur smidigt det är att hantera skrivbordet och arbeta med många öppna program.
Om final versionen vid lanseringen blir lika bra som betan redan är så kommer jag säkert köpa den.

Sorry det bir dubbelpost lite här för mitt inlägg skickades innan jag var klar med den.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

[B
[/B]

Missade du mitt svar ovan? Ditt ljudkort kommer nog aldrig fungera i vare sig Vista eller W7. Det är Creative som vägrar supporta gamla ljudkort i Vista och framåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Missade du mitt svar ovan? Ditt ljudkort kommer nog aldrig fungera i vare sig Vista eller W7. Det är Creative som vägrar supporta gamla ljudkort i Vista och framåt.

Nej jag missade den inte. Det var bara så att mitt inlägg sändes utan att jag ens märkte det (kom väl åt nån knapp eller så).
Sen kan man inte skapa två inlägg i rad här, så jag fick vänta tills någon annan skriver sitt så jag kan svara på ditt inlägg.
Jag vet att jag har ett mycket gammalt ljudkort och att det är mitt fel att jag inte använder det inbyggda realtek eller vad det nu var.
Jag kan ju ochså ta ljudkortet från min andre dator. Det är nåt audigy kort har jag för mig.
Anledningen varför jag körde med det gamla kortet under installeringen var att jag helt enkelt glömde och byta ljudkortet innan.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Nej när Xp blir för gammalt går ja helt över till linux, då Microsoft bara förstör sina operativsystem

VARFÖR uppdaterar dom inte WIN95

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Lets see.

Windows 3 22 maj 1990 Windows 3.1 18 mars 1992 Windows for workgroups 3.11 11 augusti 1993 Windows 95 24 augusti 1995 Windows 98 18 mars 1998 Windows ME 14 september 2000 windows XP 25 oktober 2001 Windows Vista 30 november 2006 (volymlicens) Windows 7 ?

Det är snarare så att microsoft kommer tillbaks i normal takt med nytt windows om de släpper det i år. De har ju normalt haft mellan 2 och 3 år förut. Snarare att Vista var försenat länge och Vistagnällare som glömt av att OS:et är flera år gammalt redan.

dessutom hoppar du över de fina ntversionerna där.

edt: lr 3.11 kanske var ntversion. But still. Nästan ett os per år om man räknar med ntversionerna.

edit 2: http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_Microsoft_Windows

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions

Du kanske har missat det men majoriteten av Windows användare är datoranalfabeter som föredrar en snygg layout och kommunikativt utseende. Alla vill inte ha ett operativsystem som ser ut som en terminal.

Kört Windows 7 i ett par timmar nu och verkligen imponerad. Man kan inte tro att detta är en beta. Allt funkar prima ballerina.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Riktigt nice OS faktiskt känns kvickare än vista men har ett problem:

Det verkar inte finnas drivrutin till mitt ljud kort "Creative SB X-FI Fatality Pro". Sökte på deras hemsida men fanns inget under "Windows 7" och vistas 64bit funkade inte heller. Har förresten visat 64.

Nu sitter man utan ljud men vet nån om det finns drivrutin nånstans till mitt ljudkort?

EDIT: Nu ser allt lite annorlunda ut:

http://pici.se/pictures/NDjcuqgrE.jpg

Hur gör jag för att visa innhållet som vanligt igen? Rätt säker på att så är det inte i varken xp eller vista.

Inlägget redigerat av GAPa. Jag gjorde om bilden till en länk, eftersom den gjorde att forumet drogs ut väldigt mycket på bredden.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman

Det verkar inte finnas drivrutin till mitt ljud kort "Creative SB X-FI Fatality Pro". Sökte på deras hemsida men fanns inget under "Windows 7" och vistas 64bit funkade inte heller. Har förresten visat 64.

Nu sitter man utan ljud men vet nån om det finns drivrutin nånstans till mitt ljudkort?

Hur gör jag för att visa innhållet som vanligt igen? Rätt säker på att så är det inte i varken xp eller vista.

Snälla, redigera bort IMG-taggen, din bild breddar ut hela sidan. Vad är det som ser annorlunda ut? Tycker det ser ut ganska precis som IE 7. Några mindre ändringar men inget som är svårt att förstå?

Citat:

Aktivitetsfältet är smidigt att använda och känns verkligen modernare en den klassiska panelen från tidigare versioner av Windows.

Tror det ska stå "än" där, näst sista stycket på sista sidan Tack för en annars bra artikel. Brukar bara skumma igenom dessa snabbt, men denna läste jag hela faktiskt. Dock skulle lite prestandatester i tex CoD4/Crysis inte skada.

Jag blev sugen och drog in Win 7 på laptopen, dualboot med Vista. FUngerar kanon och tog för mig 25 minuter att installera (reagerade nog segt när man skulle fylla i användarnamn osv, stod nog några minuter och väntade på mig där). Det fungerar bra hittils, Win 7 installerade gfx drivrutiner automatiskt, och ljudet fungerar kanon direkt. Inte testat så mycket, men verkar bra hittils iaf, rappt i starter osv (mycket bättre än Vista).

Enda nackdelen är snabbstartfältet tycker jag. Gillar det MYCKET mer som det var förut. Jag lägger där alla mina genvägar (48st just nu, 16x3 rader) jag använder och har skrivbordet tomt från ikoner. Trivs bäst så, och inte hittat någon inställning för att få "vanliga" fältet. Dock kanske det finns?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deegan
En sak som jag tycker är väldigt onödigt och även missvisande att testa är tiden det tar från power-on tills man ser skrivbordet, eller "uppstart" som det kallas. Det här kommer variera från dator till dator så därför är det missvisande, sedan är det viktiga inte hur fort man kan starta upp datorn utan hur stabilt operativsystemet är, laddningstider kommer varier från dator till dator beroende på diverse prestanda och tekniska orsaker men om det är ett bra OS får man först veta efter man startat upp och använder det. Det är lite konstruktiv kritik till en av mätvärdena som visas, jag förstår att man använder det men jag samtycker inte.

Det ger fortfarande en bra visning av hur OS:n ligger i förhållande till varandra. Man kan ganska tydligt se att vista är långsammare och bör vara det på alla datorer så om någon är väldigt kräsen med uppstartnings tiden så bör han ta XP eller W7. Tycker det är bra att dom tar med det på sättet som dom gör.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman

Inlägget redigerat av GAPa. Jag gjorde om bilden till en länk, eftersom den gjorde att forumet drogs ut väldigt mycket på bredden.

Precis sådär har jag också fått ganska nyligen, dock med vista64.
Testat med både IE och FF men likadant på båda.
Någon som har en lösning?

PS. Sorry för OT.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
dessutom hoppar du över de fina ntversionerna där.

edt: lr 3.11 kanske var ntversion. But still. Nästan ett os per år om man räknar med ntversionerna.

edit 2: http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_Microsoft_Windows

Jag hoppade medvetet över dem. Jag tänkte mest på "hemma-operativsystemen" för att inte smeta ut det för mycket. Microsoft har ju t.ex. lanserat server 2003, XP x64, XP medica center etc. mellan XP och Vistas release men det har ju inte varit någon förändring för hemmanvändaren.

Ja som du ser på länken så var 3.11 en DOS-baserad version. Luriga var väl windows 3.1 samt windows NT 3.1 p.g.a. identiskt nummer (Microsoft ville inte börja på version 1).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Precis sådär har jag också fått ganska nyligen, dock med vista64.
Testat med både IE och FF men likadant på båda.
Någon som har en lösning?

PS. Sorry för OT.

Ni kör nog forumet i "fast bredd". Klicka på bruna knappen <--> uppe till höger i forumet. Går också att ändra i Visa-menyn i firefox (IE vet jag inte).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Lets see.

Windows 3 22 maj 1990 Windows 3.1 18 mars 1992 Windows for workgroups 3.11 11 augusti 1993 Windows 95 24 augusti 1995 Windows 98 18 mars 1998 Windows ME 14 september 2000 windows XP 25 oktober 2001 Windows Vista 30 november 2006 (volymlicens) Windows 7 ?

Det är snarare så att microsoft kommer tillbaks i normal takt med nytt windows om de släpper det i år. De har ju normalt haft mellan 2 och 3 år förut. Snarare att Vista var försenat länge och Vistagnällare som glömt av att OS:et är flera år gammalt redan.

Det är i och för sig sant. My bad fast faktum kvarstår att Vista inte blev en hit och kommer till största sannolikhet aldrig att bli det heller. Hur många företag är det som kör server OS av vista? Väldigt få av våra ~2000 företas kunder i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det är fixat nu tack för svaret! angående ljudkorts drivrutinen har ingen svarat på det men jag fixade det genom att installera den genom att ändra till "vista kompatibilitet" under Troubleshooting funktionen.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Riktigt förvånad över prestandan faktiskt

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren
Riktigt fin fint OS, kör de på laptopen,funkar hur bra som helst för att vara en beta.

Håller med! Kör precis samma som du

De på MS verkar iaf inte vara helt slut, tänker på Vista

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Har inte läst alla inlägg, så vet inte om någon har tagit upp detta förut.
Det har ju snackats en del om att Windows är såpass optimerat för mekaniska hårddiskar att SSD får lida stora prestandaförluster.
Skulle vilja se tester på hur Windows 7 hanterar SSD jämfört med tidigare versioner!

Visa signatur

Intel Core i5, GeForce GTX 570, 8 GB DDR3, Intel SSD 510 120GB, Linux Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyborg666
Det har ju snackats en del om att Windows är såpass optimerat för mekaniska hårddiskar att SSD får lida stora prestandaförluster.
Skulle vilja se tester på hur Windows 7 hanterar SSD jämfört med tidigare versioner!

Ge mig en SSD disk så lovar jag att göra lite tester

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

väntar tills det släpps och köper det istället har aldrig varit ett fan av beta varianter! - men sjysst endå av dem att släppa en beta!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Gillar dock inte "vista looken", XP:s utseende faller mig mer för smaken

Permalänk
Medlem

Sålänge windows 98 temat finns kvar på datorn så är jag nöjd. Jag har inte haft nöjet att testa win7 än, men som det ser ut i dagsläget tror jag att det blir ett köp, kanske t.o.m på releasedagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har sett ett test faktiskt men hittar det inte nu. Men summan av kardemumman var att Seven vann ibland och Vista vann ibland. Det var inte alls några jättestora skillnader där.

Sen så finns det även speltester över hela nätet för dem som vill se. Men det är blandade resultat. nVidia verkar ha bättre presterande drivrutiner för Seven än Ati. Alla tester jag sett med nVidia kort har Seven varit snabbare än Vista. Tvärtom för testerna med Ati kort.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Nej jag missade den inte. Det var bara så att mitt inlägg sändes utan att jag ens märkte det (kom väl åt nån knapp eller så).
Sen kan man inte skapa två inlägg i rad här, så jag fick vänta tills någon annan skriver sitt så jag kan svara på ditt inlägg.
Jag vet att jag har ett mycket gammalt ljudkort och att det är mitt fel att jag inte använder det inbyggda realtek eller vad det nu var.
Jag kan ju ochså ta ljudkortet från min andre dator. Det är nåt audigy kort har jag för mig.
Anledningen varför jag körde med det gamla kortet under installeringen var att jag helt enkelt glömde och byta ljudkortet innan.

Audigy korten från Creative fungerade heller inget vidare under vista, drivrutinerna var man ju tvungen att köpa. Så frågan e ju om de kommer fungera något bättre om du stoppar in det kortet under Windows 7.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Audigy korten från Creative fungerade heller inget vidare under vista, drivrutinerna var man ju tvungen att köpa. Så frågan e ju om de kommer fungera något bättre om du stoppar in det kortet under Windows 7.

Jag har Audigy, och det fungerar direkt efter första installationen i windows 7..I Vista fungera det kanon i både 32-bit och 64-bit.. Finns ett paket med drivrutiner och ett program paket för att återställa EAX samt A3D...

Creative Sound Blaster Audigy series Driver Vista (3-Sep-08) (x86-x64)
Creative ALchemy v1.20.04 (1-Aug-08) (x86-x64)

Att köpa dessa har jag alldrig varit med om..Det är bara att tanka hem dem på creatives sida....

Dessa fungerar i windows 7 också..men behöves inte då de redan finns i windows 7...

Jag har provat dessa.....

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FatTony
Ser bra ut. Gillar dock inte "vista looken", XP:s utseende faller mig mer för smaken

Gud, XP ser så jävla gammalt ut. Helt sjukt, måste säga att jag är gillar Windows 7:s nya look skarpt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Det är i och för sig sant. My bad fast faktum kvarstår att Vista inte blev en hit och kommer till största sannolikhet aldrig att bli det heller. Hur många företag är det som kör server OS av vista? Väldigt få av våra ~2000 företas kunder i alla fall.

Hemanvändare förväntar man sig att de ska ta till sig nya operativsystem snabbare. Windows server 2008 är ju bara 11 månader gammalt, det är helt i sin ordning att företag inte har gått över till det. Microsoft brukar ju ha stora problem att få företag att migrera för de vill säkra alla system och helst ha samma version på alla windowsservrar i domänen. När server 2003 kom så satt ju väldigt många kvar windows NT4, knappast så att alla hade gått över till windows 2000.

Citat:

Jag läste i datormagazin häromdagen. De skrev lite kort om just det där. Bl.a. stängs automatiska defragmenteringen av på SSD. Sen lades partitionernas position på flashdisken så att det skulle vara mer optimalt (ingen förklaring av det gavs...). Microsoft ville också att det skulle läggas till ett nytt kommando i ATA-standarden kallat "trim". Då skulle operativsystemet kunna säga till flashdisken att en sektor är ledig så det kan flytta om sektorer som skrivs mycket, s.k. "wear leveling". Idag så håller disken själv koll på det men har ingen aning om att en plats som en gång varit ockuperad nu kan vara ledig, så de har mer begränsat utrymme att göra sin wear leveling omflyttning på.
Men ett sådant kommando skulle såklart kräva nya SSD-flashdiskar, nya ATA host bus adapters (antar jag) och någon patch till windows så det dröjer om det går igenom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Jag har Audigy, och det fungerar direkt efter första installationen i windows 7..I Vista fungera det kanon i både 32-bit och 64-bit.. Finns ett paket med drivrutiner och ett program paket för att återställa EAX samt A3D...

Creative Sound Blaster Audigy series Driver Vista (3-Sep-08) (x86-x64)
Creative ALchemy v1.20.04 (1-Aug-08) (x86-x64)

Att köpa dessa har jag alldrig varit med om..Det är bara att tanka hem dem på creatives sida....

Dessa fungerar i windows 7 också..men behöves inte då de redan finns i windows 7...

Jag har provat dessa.....

http://en.wikipedia.org/wiki/Creative_Technology#Daniel_K_Inc...
http://blog.wired.com/gadgets/2008/04/daniel_k-who-fi.html
http://www.dailytech.com/Creative+Labs+Develops+ALchemy+for+A...

Citat:

Creative Labs “hopes to offer this product as a low-cost upgrade to interested Audigy owners.”

Vet inte hur det blev med hela soppan (de kanske släppte det gratis senare) men de senaste åren har ju creative verkigen haft förmågan att dra badwill över sig. Personligen tänker jag aldrig använda deras produkter igen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

PAE kom med Pentium Pro, så det har funnits med bra mycket längre än Pentium 4.

Blev inte en standard förän P4.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.