Permalänk
Medlem

Min batterilucka glappar lite, ska nog lämna in den om jag orkar bli av med datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Min batterilucka glappar lite, ska nog lämna in den om jag orkar bli av med datorn.

Mm, det jobbiga med det hela är att man blir av med den ett tag.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Min vänstra fläkt har också börjat låta konstigt.. lite "burrande" eller "hackande" ljud som är ganska irriterande. Jag ska lämna in min på reperation nästa vecka tänkte jag, antagligen bara för dem att byta fläkten.

Det började så för mig med men nu har det blivit värre. Synd bara att man är till sjöss, använder den varje dag och inte kan lämna in den förrän om tidigast två månader. Hoppas den håller till dess. Skulle den braka ihop helt så borde väl processorn och grafikkorten skyddas från överhettning genom att datorn stängs av om de skulle bli för varma.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Det började så för mig med men nu har det blivit värre. Synd bara att man är till sjöss, använder den varje dag och inte kan lämna in den förrän om tidigast två månader. Hoppas den håller till dess. Skulle den braka ihop helt så borde väl processorn och grafikkorten skyddas från överhettning genom att datorn stängs av om de skulle bli för varma.

Ajdå, hoppas att den håller då. Hur som helst så är det en garanti-sak, även om CPU:n eller GPU:n överhettas och slutar fungera. Tråkigt dock.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Min MBP kom tidigare idag. Det är definitivt den bästa bärbara jag har använt, långt mycket bättre än min nuvarande Asus (specs i sign). Har hittils bara kört i OS X och saknar inte XP något alls. Kommer dock att installera XP då jag några program som bara finns för Windows.

Grymt bra batteritid på den också. 5h användande (9400M, belysning på auto), med en timmes sleep mode totalt (ca 6h då).

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Får du ut 5h batteritid, det är najs. Fick ut under 3h men då var det väl lite tyngre belastning, ska mäta exakt någon mer gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A Kommer dock att installera XP då jag några program som bara finns för Windows. [/B]

Vilka program?

Permalänk
Medlem

Hej. Sitter på beställnings knappen av en Macbook 2.4 4Gb 320Gb. Är sjukt sugen. Men en kompis yrar om att det kommer en uppdatering i slutet av januari som fixat barnsjukdommarna den har nu. Vad tror ni? Ska jag vänta eller slå till?

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Tacksam för snabbat svar

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husmus
Hej. Sitter på beställnings knappen av en Macbook 2.4 4Gb 320Gb. Är sjukt sugen. Men en kompis yrar om att det kommer en uppdatering i slutet av januari som fixat barnsjukdommarna den har nu. Vad tror ni? Ska jag vänta eller slå till?

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Tacksam för snabbat svar

Inte hårdvarumässigt. Väntade uppdateringar till januari är att Mac Mini och iMac får ta del av 9400M-plattformen också, alltså samma som till MacBook och MacBook Pro. Beställ nu om du är sugen, enda som skulle kunna tänkas komma är isåfall en liten prisjustering, men med tanke på Apples filosofi så tror jag det är väldigt otroligt.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Inte hårdvarumässigt. Väntade uppdateringar till januari är att Mac Mini och iMac får ta del av 9400M-plattformen också, alltså samma som till MacBook och MacBook Pro. Beställ nu om du är sugen, enda som skulle kunna tänkas komma är isåfall en liten prisjustering, men med tanke på Apples filosofi så tror jag det är väldigt otroligt.

Ok, har beställt nu
Hoppas jag slipper några defekter!

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husmus
Ok, har beställt nu
Hoppas jag slipper några defekter!

Grattis! Köpte en för någon vecka sen, säger bara, my precious! Ren och kär kärlek!

Permalänk
Medlem

På apples orderstatus står det:

Beräknad avsändning: 3 arbetsdagar
Beräknad leverans: 16 Jan, 2009 - 19 Jan, 2009

Vad ska jag hoppas på? Känns inget kul att vänta 3veckor..

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Tycker du ska hoppas på att det nya året blir bra, och att du tänker på att tiden fram tills du satt på din nya macbook är den mest spännande Den som väntar på nå't gott!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mefi
Tycker du ska hoppas på att det nya året blir bra, och att du tänker på att tiden fram tills du satt på din nya macbook är den mest spännande Den som väntar på nå't gott!

Jo januari kommer bli väldigt spännande då jag har 0 kr på kontot
Som tur är kör jag taxi och det kommer väl trilla in lite kontanter snart som jag inte behöver redovisa förens efter nästa lön.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Det började så för mig med men nu har det blivit värre. Synd bara att man är till sjöss, använder den varje dag och inte kan lämna in den förrän om tidigast två månader. Hoppas den håller till dess. Skulle den braka ihop helt så borde väl processorn och grafikkorten skyddas från överhettning genom att datorn stängs av om de skulle bli för varma.

Måste bara skriva ett par rader här. Jag hämtade idag ut min dator efter byte utav min vänstra illa-låtande fläkt. Nu är den så tyst och fin så det är helt underbart, hade glömt hur tyst den var.

Hur som helst, måste lägga in ett varmt ord för MacSupport i Lund. Jag mailade dem i Torsdags och hörde om de kunde hjälpa mig med min MBP, "Självklart" fick jag som svar och knallade ner där på lunchen. Service-killen på plats kunde lika enkelt som jag konstatera att det var den vänstra fläkten som höll på att ge upp och skapade dessa obehagliga missljud. Det trevliga här var att han lade en beställning på fläkten och lät mig behålla datorn tills fläkten var levererad till dem. Perfekt tyckte jag som kunde använda min, om än högljudda, MBP hela helgen.

Idag, Måndag, så tog jag och slängde ner datorn i väskan och tog med den till jobbet "Just in case". Mycket riktigt så ringde de från MacSupport för att meddela att fläkten skulle bli leverad till dem runt lunchtid. "Underbart" tänkte jag och knallade än en gång ner där på lunchen och lämnade in datorn. Två timmar senare fick jag ett mail om att datorn var klar för upphämtning och glad som jag var stack jag dit efter jobbet och hämtade ut min numer tysta MBP.

Underbart bra support måste jag säga, jag var av med datorn i 4 timmar (2 om jag inte jobbat) och fick ett mycket bra bemötande och service. Kan inte annat än rekommendera dem.

Peace out!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

måste be om en sak - definiera "illalåtande".
Min tycker jag låter generellt lite mer än i början, men kan vara inbillning.. Skulle inte tro att det är någon fläkt på vänster sida, snarare i mitten, eller något till höger..

Permalänk
Medlem

Nu får man nöja sig med att surfa för drar man igång ett spel så vibrerar hela datorn samt att fläkten inte varvar upp ordentligt. Sist jag försökte så hängde den sig. Det är ju inte direkt sånt man vill ska hända efter några månader när man betalt 25.000 för en ny dator.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Måste bara skriva ett par rader här. Jag hämtade idag ut min dator efter byte utav min vänstra illa-låtande fläkt. Nu är den så tyst och fin så det är helt underbart, hade glömt hur tyst den var.

Hur som helst, måste lägga in ett varmt ord för MacSupport i Lund. Jag mailade dem i Torsdags och hörde om de kunde hjälpa mig med min MBP, "Självklart" fick jag som svar och knallade ner där på lunchen. Service-killen på plats kunde lika enkelt som jag konstatera att det var den vänstra fläkten som höll på att ge upp och skapade dessa obehagliga missljud. Det trevliga här var att han lade en beställning på fläkten och lät mig behålla datorn tills fläkten var levererad till dem. Perfekt tyckte jag som kunde använda min, om än högljudda, MBP hela helgen.

Idag, Måndag, så tog jag och slängde ner datorn i väskan och tog med den till jobbet "Just in case". Mycket riktigt så ringde de från MacSupport för att meddela att fläkten skulle bli leverad till dem runt lunchtid. "Underbart" tänkte jag och knallade än en gång ner där på lunchen och lämnade in datorn. Två timmar senare fick jag ett mail om att datorn var klar för upphämtning och glad som jag var stack jag dit efter jobbet och hämtade ut min numer tysta MBP.

Underbart bra support måste jag säga, jag var av med datorn i 4 timmar (2 om jag inte jobbat) och fick ett mycket bra bemötande och service. Kan inte annat än rekommendera dem.

Peace out!

Gött! Kan dessvärre meddela att supporten på macforum i göteborg dessvärre inte levde upp till någon direkt högre servicegrad. Dåligt bemötande och sjukt otrevlig personal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mefi
måste be om en sak - definiera "illalåtande".
Min tycker jag låter generellt lite mer än i början, men kan vara inbillning.. Skulle inte tro att det är någon fläkt på vänster sida, snarare i mitten, eller något till höger..

Till en början var det mindre "hackande" som om att något gick emot fläkten när den snurrade. Efterhand så blev det värre och värre och nu strax innan jag fick det fixat så betedde den sig precis som Delerium beskriver, chassit vibrerade mycket och fläkten lät precis som gamla fläktar låter när de börjar ge upp, väldigt högljudd och mycket illa brummande. Jag kunde mer eller mindre konstatera att det var min vänstra fläkt då den inte orkade varva upp till 6200 rpm och ljudet endast kom från vänstra hörnet. Jag är dock inte helt säker på att de inte bytte bägge fläktarna då service-teknikern på plats sa ungefär så här: "jag har fått dina fläktar så vi kan göra bytet idag."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Nu får man nöja sig med att surfa för drar man igång ett spel så vibrerar hela datorn samt att fläkten inte varvar upp ordentligt. Sist jag försökte så hängde den sig. Det är ju inte direkt sånt man vill ska hända efter några månader när man betalt 25.000 för en ny dator.

Jag spelar mestadels WC3, kör med 9400m då, så jag behövde aldrig samma kylning (6200 rpm) när fläkten var som värst. Min fläkt gick dock inte in i detta extremt vibrerande läget alltid utan den gick "upp och ner" i ljudnivå och vibrationer. Jag märkte att fläkten blev snällare och lät/vibrerade mindre om datorn var varm och inte nystartad. Så vid längre spelomgångar så var den faktiskt relativt tyst.

Jag håller med dig om att det faktiskt är väldigt dåligt att fläkten ger upp så direkt, det dröjer oftast många, många snurr-timmar innan en fläkt ska börja göra såhär. Jag är dock nöjd som kunde få det fixat på detta smidiga sätt, lider med dig dock.. vet hur illa det är med sån fläkt. Hoppas att du kan få det fixat snart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkEye
Gött! Kan dessvärre meddela att supporten på macforum i göteborg dessvärre inte levde upp till någon direkt högre servicegrad. Dåligt bemötande och sjukt otrevlig personal.

Ok, ja det är ju inte helt fel att höra lite olika omdömen om olika serviceställen dit man, tyvärr, i bland behöver vända sig. Är i alla fall mycket nöjd med MacSupport i Lund och har/kommer rekommdendera dem i framtiden.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Är de någon som beställde med en skrivare och har fått ut 900kr rabatten?
Fick min dator och skrivare runt 10 november och har fortfarande inte fått de.

Permalänk
Medlem

Samma här, varken på skrivaren eller ipod helvetet. Börjar bli riktigt lack nu.

Har fått sånna påminnelser om att grejerna inte kommit in, så har jag mailat dom och så har dem fixat det men ändå får jag typ nya. undrar ju vad fan dom håller på med.

Permalänk
Medlem

<gnäll>Det här rabatt systemet måste vara det mest korkade och omständigaste som har kommits på. Trodde apple stod för smarta och enkla lösningar. Varför inte bara dra rabatten vid köpet? Dom vill väl att man i sin glädje över nya datorn ska glömma bort/inte orka skicka in sina streckkoder...

Hade helt glömt bort min rabatt som jag skickade in i slutet av november. Gick in på tatussidan och där står det: "Din ansökan togs emot den 13.01.09 och håller på att behandlas. " Skönt att dom skriver 4-6veckor från att ärendet har börjat behandlas och inte från när man skickat in... </gnäll>

Visa signatur

Deck me out

Permalänk

Hej, funderar på att sälja min gamla macbook och köpa en ny pro. Är det värt att lägga 4500:- mer på den dyrare med 512 mb graffe? Tänkte mest för SC2 och D3, men det går kanske inte att veta än?

Mvh Emil

Permalänk

Måste ändå berätta om mina erfarenheter än så länge.

Beställde den vanliga macbooken, med studentrabatten för 10800 från nätet. Det började med att jag fick den (dock snabbt levererad, ca 2 dagar) med ett tangentbord där nästan alla knapparna lutade till höger. Lite besviken över kvalitetskontrollen så lämnade jag in den till InLife på sveavägen i stockholm, och väntade. I 2 veckor, på en tangentbordsbyte. När jag skall gå och hämta den, så ser jag att det nya tangentbordet, som dock faktiskt har blivit bytt, även nu har lutande knappar, fast bara den övre raden med F-tangenterna, som lutar åt vänster. De var relativt oförstående och verkade inte förstå varför jag lämnade in den i första taget, men det är inte riktigt deras grej att bedöma tycker jag.
Nu orkar jag inte vara utan datorn längre, så jag tog emot den, och jag hoppas att jag lär mig att inte se det längre, men nu i början så blir jag lite irriterad varje gång jag öppnar datorn och ser problemet.

Skall direkt sägas att det inte har någon direkt påverkan på funktionaliteten, men man betalar ändå för kvaliteten, och det är ganska illa av apple att de lyckas med denna bedrift.

De första macbookarna som var vita hade ju liknande tangentbord och de dras väl inte med sneda knappar?

Det här är min första mac, och än så länge är jag inte imponerad av deras service eller kvalitet faktiskt. Men det får tiden utvisa, jag skall inte döma ut dem så snabbt.

Permalänk
Medlem

Jag är på min tredje mac nu. En powerbook, en macbook pro och nu en två dagar gammal macbook unibody.

Macbook pro:n hade problem med döende batterier och krånglande dvd-station men jag hade aldrig några problem med supporten. Inte ens batteriet var nåt problem trots att datorn var över två år gammal. Servicen funkar bra förutom då att det inte finns så gott om serviceverkstäder här i Finland. Jag har använt en firma i Helsingfors och det har alltid gått utmärkt. Telefonsupporten är oklanderlig. Man får alltid service på svenska fast man ringer det finska supportnumret.

Den nya funkar perfekt hittils, förutom att plastflärpen på batteriet lossnade när jag skulle ta ut batteriet. Mekanismen hade råkat slå igen och jag begrep inte att den både låser luckan OCH batteriet så jag tog i lite hårt.

Inga sneda tangenter, inga stabilitetsproblem, ingenting. Det enda jag saknar är det bakgrundsbelysta tangentbordet från min gamla pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Måste ändå berätta om mina erfarenheter än så länge.

Beställde den vanliga macbooken, med studentrabatten för 10800 från nätet. Det började med att jag fick den (dock snabbt levererad, ca 2 dagar) med ett tangentbord där nästan alla knapparna lutade till höger. Lite besviken över kvalitetskontrollen så lämnade jag in den till InLife på sveavägen i stockholm, och väntade. I 2 veckor, på en tangentbordsbyte. När jag skall gå och hämta den, så ser jag att det nya tangentbordet, som dock faktiskt har blivit bytt, även nu har lutande knappar, fast bara den övre raden med F-tangenterna, som lutar åt vänster. De var relativt oförstående och verkade inte förstå varför jag lämnade in den i första taget, men det är inte riktigt deras grej att bedöma tycker jag.
Nu orkar jag inte vara utan datorn längre, så jag tog emot den, och jag hoppas att jag lär mig att inte se det längre, men nu i början så blir jag lite irriterad varje gång jag öppnar datorn och ser problemet.

Skall direkt sägas att det inte har någon direkt påverkan på funktionaliteten, men man betalar ändå för kvaliteten, och det är ganska illa av apple att de lyckas med denna bedrift.

De första macbookarna som var vita hade ju liknande tangentbord och de dras väl inte med sneda knappar?

Det här är min första mac, och än så länge är jag inte imponerad av deras service eller kvalitet faktiskt. Men det får tiden utvisa, jag skall inte döma ut dem så snabbt.

Tråkigt, var rädd för div. defekter när jag köpte min macbook också, men den var helt defektfri när jag fick den som tur var och kan inte vara nöjdare. Synd att de släpper igenom macbooks som har dessa "fel", lutade tangentbord är ju inget som man vill betala extra för... Hoppas det löser sig tillslut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Måste ändå berätta om mina erfarenheter än så länge.

Beställde den vanliga macbooken, med studentrabatten för 10800 från nätet. Det började med att jag fick den (dock snabbt levererad, ca 2 dagar) med ett tangentbord där nästan alla knapparna lutade till höger. Lite besviken över kvalitetskontrollen så lämnade jag in den till InLife på sveavägen i stockholm, och väntade. I 2 veckor, på en tangentbordsbyte. När jag skall gå och hämta den, så ser jag att det nya tangentbordet, som dock faktiskt har blivit bytt, även nu har lutande knappar, fast bara den övre raden med F-tangenterna, som lutar åt vänster. De var relativt oförstående och verkade inte förstå varför jag lämnade in den i första taget, men det är inte riktigt deras grej att bedöma tycker jag.
Nu orkar jag inte vara utan datorn längre, så jag tog emot den, och jag hoppas att jag lär mig att inte se det längre, men nu i början så blir jag lite irriterad varje gång jag öppnar datorn och ser problemet.

Skall direkt sägas att det inte har någon direkt påverkan på funktionaliteten, men man betalar ändå för kvaliteten, och det är ganska illa av apple att de lyckas med denna bedrift.

De första macbookarna som var vita hade ju liknande tangentbord och de dras väl inte med sneda knappar?

Det här är min första mac, och än så länge är jag inte imponerad av deras service eller kvalitet faktiskt. Men det får tiden utvisa, jag skall inte döma ut dem så snabbt.

Ge detta ett försök: http://www.youtube.com/watch?v=3IQJH6Dvv0o

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Avstängd

Man ska egentligen aldrig köpa "första generationen" alltid vänta så barnsjukdomar etc blir fixade.. Men dum som man är så kan man fan inte vänta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
Man ska egentligen aldrig köpa "första generationen" alltid vänta så barnsjukdomar etc blir fixade.. Men dum som man är så kan man fan inte vänta

Dum och dum.. jag anser personligen att det är värt "risken". Den är ju så fin!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Har haft sjukt oflyt med min macbook pro unibody 2,4 ghz. Första exet kommer med en död pixel och returneras, får en ersättare där luckan till expresskortläsaren är tillbucklad och sticker ut från datorn. Easy fix tänker jag och ringer inlife som säger att de måste öppna hela chassit för att byta en pytteliten lucka och rekomederas att reklamera igen. Måste ändå prisa supporten då det aldrig varit något tjafs alls änsålänge. De tvekade inte en sekund på att ta tillbaks datorn pga en död pixel och ersättningsexet fick jag 2 dagar efter reklamationen. Imorgon kommer förmodligen min tredje MBP och det är bara att hoppas den är felfri den här gången.

ps. Köpte en Zepto nox som jag reklamerades innan jag bestämde mig för en MBP istället. Bästa beslut jag tagit:D