Nya MacBook Modellerna

Permalänk
Medlem

Jag undrar om någon har problem att få internet genom nätverkskabel i windows genom bootcamp?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Finns det någon vänlig själ som kan beskriva hur man ska gå tillväga för att få tillbaka pengarna från iPoden? Jag skrev i det där formuläret, och fick det på mailen. Har jag fattat det rätt att man ska skicka ett brev med det pappret man skulle skriva ut och skära ut streckkoden från iPod nanon och macbooken?
Jag är verkligen inte någon som skickar brev ofta, men behöver jag ett frimärke på brevet eller lägger jag bara i papperna i ett kuvertet och skickar?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk

Vet inte om koderna, men om det är ett vanligt brev (dvs du fick inget porto betalt kuvert?) så behöver du naturligtvis ett frimärke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Finns det någon vänlig själ som kan beskriva hur man ska gå tillväga för att få tillbaka pengarna från iPoden? Jag skrev i det där formuläret, och fick det på mailen. Har jag fattat det rätt att man ska skicka ett brev med det pappret man skulle skriva ut och skära ut streckkoden från iPod nanon och macbooken?
Jag är verkligen inte någon som skickar brev ofta, men behöver jag ett frimärke på brevet eller lägger jag bara i papperna i ett kuvertet och skickar?

Jag vet inte hur du går till väga med själva prylarna men ett frimärke lär du behöva om du ska skicka brev om du inte fått något kuvert med som det står typ "svarspost, portot betalt" på.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Nu har firmware-uppdateringen kommit till styrplattan.

Edit: Installerad.. märker ingen större skillad, kanske lite känsligare och lite bättre respons.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Vad gör firmware uppdateringen?

Förresten var det här jag läste om någon som hade ringt in till apple's support och bett dem sätta över pengar för back-to-school erbjudandet?

Permalänk
Medlem

Det är många som har klagat på pekplattan på den nya macbooken. Man har fått tappa flera gånger för att det ska hända något och det ska väl vara fixat nu antar jag.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Jag har ingen skrivare, hur ska jag skicka in grejorna för att få pengar tillbaka för ipoden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag har ingen skrivare, hur ska jag skicka in grejorna för att få pengar tillbaka för ipoden?

Du skriver ut på skola, jobb eller hos kompis.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Det här med att köpa ipod samtidigt som datorn och få ipoden nästan gratis, gäller det erbjudandet fortfarande?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Det här med att köpa ipod samtidigt som datorn och få ipoden nästan gratis, gäller det erbjudandet fortfarande?

nej

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om parallels? köra det eller bootcamp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Vad tycker ni om parallels? köra det eller bootcamp?

Beror ju helt på syftet. Du kanske inte lirar crysis i parallells direkt

Jag kör parallells och inte bootcamp, eftersom jag mest har IE till att kolla webbsidor i IE6.0 och den typen av saker. Då är det jobbigt att behöva boota om.

Permalänk
Medlem

Man kan ju installera upp en bootcamp och sedan ställa in parallels eller vmware att använda den installationen. Då kan man köra virtuellt när man behöver kika nåt lite snabbt och boota om när man måste.

Permalänk
Medlem

Jag har bootcamp men även installerat wmware, ingen anledning till att inte ha båda

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

varför har alla ett sådant behov av att ha Windows?

Permalänk
Medlem

För att alla äckelutvecklare inte pallar göra sina program till OSX

Permalänk
Medlem

Jag har inget behov av windows men jag hade en licens liggande och det tar ju ingen nämnvärd plats, så varför inte? Jag brukar köra IE ibland när jag vill kolla nån webbsida jag gjort och ibland kan det ju hända att man vill provköra nåt ntyt windowsprogram som "alla" talar om. Senast var det Google Chrome.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Sun VirtualBox, jag upplever det snabbare än några av de andra
alternativen + att det är gratis: http://dlc.sun.com/virtualbox/vboxdownload.html

(Kör linux under xVM VirtualBox hemma på MacBooken och Windows XP under det på Linux datorn på jobbet)

Permalänk
Medlem

Jag har inte använt Bootcamp eller något annat program för min Windowsinstallation, endast drivrutinerna som låg på OS X skivan. Går ju lika bra att installera utan om man partitionerat upp hårddisken under installationen av OS X.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur ofta Apple brukar ha kampanjen med att man får en ipod väldigt rabatterat? (Nästan gratis)
Återkommer det med jämna mellanrum?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Någon som vet hur ofta Apple brukar ha kampanjen med att man får en ipod väldigt rabatterat? (Nästan gratis)
Återkommer det med jämna mellanrum?

kampanjen heter ju back to school så jag tror att den återkommer varje höst

Är det så att inte kan kolla på film i windows när jag kör genom os x?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
Är det så att inte kan kolla på film i windows när jag kör genom os x?

Den där meningen förstår jag inte alls?
Varför skulle du inte kunna kolla på film om du kör Windows?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Den där meningen förstår jag inte alls?
Varför skulle du inte kunna kolla på film om du kör Windows?

asså när jag kör VM så kan jag inte kolla på realplayer filmer... vet inte om det är just realplayer lr alla men kanske det är något med realplayer programmet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va inne och klämde på macbooken igår. Det var den absolut isärklass snyggast laptop jag sätt, helt sjuklig. Den kändes riktigt robust i det nya alu chassit också.

Visa signatur

: i7 950 @ 4,2Ghz | 1,296V : 12 GB @ 1600MHz : x58a-Ud3r Rev 2.0 (FE) : 470 GTX @ 880/1760/1800 | 1,212V : OCZ 700W : Cooling - 360 rad, Zalman reserator 1 plus :

Permalänk
Medlem

Finns det något bättre sätt att markera text med nya MacBook än att klicka (fysiskt) och dra med touchpaden?

Visa signatur

I'm just a sweet transvestite from Transsexual, Transylvania.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Verkar inte vara inbyggt stöd i FF för multitouchplattan. Det finns dock i senaste betan så tills nästa version borde det finnas officiellt stöd för detta.

Det här ska tydligen fixa det i alla program: http://wcrawford.org/2008/02/28/everytime-i-think-about-you-i...

Det kom ju en ny version av Firefox, funkar det nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonanza
Finns det något bättre sätt att markera text med nya MacBook än att klicka (fysiskt) och dra med touchpaden?

I inställningarna för trackpad kan du slå på "Dragging", då dubbelklickar man fast håller kvar andra klicket för att liksom "låsa" klicket så att det går att markera.
Tog en stund för mig att vänja mig men nu går det riktigt smidigt med det sättet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Det kom ju en ny version av Firefox, funkar det nu?

Det som kom var en patch, inte en helt ny version, du får vänta på 3.1

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Man kan ju installera upp en bootcamp och sedan ställa in parallels eller vmware att använda den installationen. Då kan man köra virtuellt när man behöver kika nåt lite snabbt och boota om när man måste.

Nej va soft, det måste jag testa, är det meckigt?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W