Var kommer ditt användarnamn ifrån?

Permalänk
Medlem

Hade ett jäkla fluff förr, så jag fick en afrokam av mormor, den var sjukt stilig.

Permalänk
Medlem

Som den äkta moddaren man är så kommer mitt nick ifrån ett företag som tillverkar mätinstrument

Fluke (+ ett extra k)

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

då jag inte tyckte om fattijon som jag blev kallad för så tog jag mitt namn och lade till aktiv

negerjon eller kopparjon hade också gått bra

Permalänk
Medlem

Henrik Andersson

Detta användarnamn fick jag när jag startade på Chalmers och sen har jag hållt fast vid det.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

fanns någon enhet i total annihilation som hette så om jag inte minns fel.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd

Camper för att jag campar i CS

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

jag heter malte

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fetskaft
Hmm! Ni kanske kan gissa?

Min situation är den raka motsatsen.
Haricots verts:

Nädå, tyckte bara att mitt tidigare nick (som jag tror var Chronos, det var ett bra tag sedan (no pun intended)) var så nördigt att jag tänkte ta något annat.
Såg "Haricots" i en kokbok och tyckte att ordet såg förbannat bra ut, vilket ju passar mig.

Såhär i efterhand måste jag säga att jag är rätt nöjd med det, slår era värdelösa nick åtminståne.

Permalänk
Medlem

maniac efter en cykel med samma namn som jag köpte 1997

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Mitt nick kom jag på i mitt huvud

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk

Mitt kommer som några säkert redan fattat från Anders och Måns. De ställer upp i traktorpulling med en volvo som de döpt till evil ananas. Använde det + _90 som mailadress för länge sedan. Nu har jag använt nicket på så många sidor att jag omöjligt kan byta :P.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jonatan uttalas typ Jonätän i Usa så de fick de bli när jonatan va upptaget

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Från mitt huvud tror jag.

Permalänk
Avstängd

Tog mitt nick från en ond Evronian i serien Stålkalle. Evronianen ifråga är en genmodifierad korsad mutant.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

I mellanstadiet (tror jag det var) så hade jag en fransman till gymnastiklärare.
När han skulle ropa upp mitt namn (Jimmy Engqvist), så tyckte mina vänner att han uttalade Engqvist som "eggvisp".... som tillslut blev egge.

Dom kallar mig egge än idag. (är 26år).

Permalänk
Medlem
Permalänk

Brist på ideer förmodligen

Permalänk
Medlem

Kidd, ifrån karaktären ifrån Chrono-serien av Squaresoft av samma namn. Ingen fantasi, jag vet, men jag gillade henne så :\

Permalänk
Medlem

Från "warez" tiderna =P när man blev utkastad från massor av webbhotell och fick hot om stämningar ett antal ggr.
Mitt nick på min och en kompis "warez"-sida. =D de var tider de!
Skolan var det perfekta stället att lagra filer och använda för att ladda upp på servrar.
Warez4ever!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Inte en susning vart jag fick det ifrån... Har hängt med sedan den gamla goda tiden när man satt och lekte med Amiga 600.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk

Hur valde du ditt swec nick?

från början hette jag "nollad" men efter en massa avatar-byten ville jag ha ett stabilt nick som folk kom ihåg så jag valde Man bear pig, känd från serien south park.]

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Från när Anders och Måns körde tracktorpulling i något av deras underbara avsnitt. Hette det när jag spelade och sedan på forum, lite sent att byta till något seriösare nu. Folk tycks ju känna igen mig nu så det får vara som det är.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Oj, då får vi gå tillbaka ett par år i tiden då.
Cyme hette jag när jag registrera mig här på SweC, namnet kommer ifrån "Cymetic", som jag inte har någon koppling till alls förutom att jag skrev in det som nick i Quake lite random på ett LAN en gång i tillbaka i tiden.
Avatarer ska vi inte snacka om då jag haft för många, nuvarande har jag dock haft ett tag

Eptk böt jag till kanske 2008 eller någonting, inte direkt någon anledning att byta men ändå.
Slog ihop 4 random bokstäver, that's it :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Oj, då får vi gå tillbaka ett par år i tiden då.
Cyme hette jag när jag registrera mig här på SweC, namnet kommer ifrån "Cymetic", som jag inte har någon koppling till alls förutom att jag skrev in det som nick i Quake lite random på ett LAN en gång i tillbaka i tiden.
Avatarer ska vi inte snacka om då jag haft för många, nuvarande har jag dock haft ett tag

Eptk böt jag till kanske 2008 eller någonting, inte direkt någon anledning att byta men ändå.
Slog ihop 4 random bokstäver, that's it :).

Heh, har alltid stört mig på ditt nya nick.. Tyckte Cyme var mycket "härligare"

OnT - Twiggeh är mitt internet-nick och jag använder det överallt (forutom på tex Flashback där jag kör på ett anonymt nick).. Ibland när jag vill vara lite extra tuff förkortar jag det till "TWG".

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Jag började heta Derox någon gång i början av min CS karriär, så sen 1999 nån gång.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hade ett tidigare nick efter en magmedicin i Danmark... Så jag behövde något nytt och hittade på Zlayphir alldeles själv och det har hängt kvar sedan dess.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Mitt nick är säkert över 10 år gammalt, det var mitt irc nick så det kändes naturligt att ta det här också.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Var på en kinarestaurang för ca 7år sen. De hade en maträtt som hette "Generalkyckling". Det tyckte jag var kul och började nicka det. Nu heter jag det nästan överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja, vad är det på avataren? För mig ser det ut som en manga-samuraj med rosa hår som kräks, är det så?
Förresten finns det en liknande tråd, som du vet:
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Jag hade lite längre skägg ett tag så ..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tcntad är en förkortning på ett spelnick/klan jag hade..

The Cr4zii Nerd [TAD] (That Always Dies) hetter jag då, var ca 6 år sen, det har bara hängt med