Permalänk
Medlem

Screen tearing i spel och filmer

Hej! Förra veckan köpte jag en ny skärm från komplett (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347592) har det uppstått komplikationer.

Skulle köra lite cod4 och upptäckte att jag hade galet mycket screen tearing så jag testade några andra spel: Left 4 dead, half-life 2 och till sist Crysis Warhead, jag startade då ett new game och då upptäckte jag att jag tom hade screen tearing i intro videosen som visas i början när man startar spelet (reklam för nvidia, intel osv..)

Tyckte det var skumt så jag gick in på Youtube och se på fan, screen tearing på filmerna där också. Så jag drog upp och hämtade en gammal 19¨ crt och testade, exakt likadan screen tearing med den!

Då gick det upp för mig att det kanske var grafikkortet (hd4850) som krånglade, så jag laddade ner nyaste drivrutinerna (9.1) men det hjälpte inte heller(var också noga med att ta bort dom gamla).

Googlat har jag gjort men hittar ingen med samma problem, så nu ber jag er om hjälp här. Har förövring testat med v-sync i spelen, det enda det hjälpte i var left 4 dead när jag satte på tripple buffring.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Byt utgång på grafikkortet och starta upp om du inte redan testat det.
Du kör väl med DVI till nya skärmen !? den gamla har väl bara VGA (?).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Har testat båda utgångarna, och ja jag kör DVI

Permalänk
Medlem

testa ett annat grafikkort:P?

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Medlem

Mharcus jag har inte möjligheten till det. :/

Nu är det så att en kompis har köpt en precis likadan dator, och fått exakt samma problem, på sin crt skärm! En annan kompis fick också samma problem efter att han installerat xp, han sitter dock på en 24¨ tft..
Börjar fundera ifall det är drivrutinerna som krånglar, har provat 8.1, 9,1 och 9,2 men det blir ingen skillnad.
Formaterade precis med vista 32, och problemet kvarstår..

Bara att bomba på med förslag, behöver verkligen hjälp!

Permalänk
Medlem
Permalänk

jag har också samma problem, bilden skär när jag spelar spel, det händer även i intro menyerna (nividia, eidos osv). Har prövat uppdatera allt som går att uppdatera men ändå så försvinner dem inte, blir så less!

Detta är vad jag har:

Vista 64 bit
Sapphire 4870 512 mb
Asus P5Q SE2
Intel E8500
Acer P221w (monitor)

Hoppas någon kan hjälpa att lösa detta problem som fler verkar ha.

tack