GTX 295 klarar inte crysis på lägsta grafik

Permalänk
Medlem

GTX 295 klarar inte crysis på lägsta grafik

Hej har köpt en ny dator men det går inte att spela Crysis på den!

Info om Problemet:
Om jag sätter alla settings på max så ligger den på ca 30-40fps men ibland så går fpsn ner til 8 och ibland laggar hela spelet ihop och det skumma är att även om jag kör på lägsta settings så blir det samma sak och den ligger på samma fps.

Spelet:
Det är ett rippat crysis warhead som jag kör så kan det vara det kanske?

Info om datorn:
Processor: Q9550 2,8GHz clockad till 4GHz
RAM: DDR3 1600MHz 4GB
Grafikkort :2st GTX 295
Chassi: cooler master cosmos S
Vattenkylning: Zalman reserator XT
Nätagg: 1000w
Blu-ray brännare LG
Hårddisk: samsung 1TB
Moderkort: nforce 790i ultra
Operativsystem Vista SP1 64x

Snälla hjälp!! har lagt över 30k på en dator som laggar vad ska jag göra?

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Ganska schysst rigg, har du testat spela andra spel? isf hur funkade det då där?

Är det ENDAST i crysis som den dummar sig? :S

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

Som sagt, testa andra spel, testa 3Dmark och jämför mot andra folk som har ett liknande system. Märke på nätagget föresten? Inte troligt att det är nätagget som inte räcker men om det är ett riktigt sunkmärke, vem vet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tänka mig är att spelet dummmar sig som fan eller att strömförsörjningen stryps på något sätt. Inga drivrutiner kanske?

Permalänk
Medlem

Nätagget är ett antec Quattro 1000 http://www.antec.com/usa/productDetails.php?id=27100&lan=us

-Jag har alla senaste drivrutiner.

-Har spelat need for speed undercover och då fungerar det bra.

-Jag har 2st äkta FAR CRY 2 som jag fick med grafikkorten men har inte testat det ännu.

-Har också kör 3DMark vantage se (länk nedan)
http://service.futuremark.com/home.action;jsessionid=CD9B9A44...

Visa signatur

Permalänk

crysis buggar ibland kolla efter patchar

Permalänk
Medlem

Och en till grej om ni kollar på 3DMark resultaten så ser ni att mitt CPU score är högre än det snabbaste systemet fast min GPU score är hälften så högt som hans GPU score fast vi kör med samma grafikkort.

Vad kan detta bero på?

http://service.futuremark.com/home....7759DA6A7EA8AF3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

rätt åt dig när du laddar hem det enda spelet som har varit värt att köpa på väldigt länge.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Avstängd

Folk med piratad mjukvara får ingen hjälp på sweclockers. Kan du lägga 30k på hårdvara kan du köpa dina spel också.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
rätt åt dig när du laddar hem det enda spelet som har varit värt att köpa på väldigt länge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Folk med piratad mjukvara får ingen hjälp på sweclockers. Kan du lägga 30k på hårdvara kan du köpa dina spel också.

Men lägg ner väx upp sicka inlägg.

Hjälp snubben istället..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate

Hjälp snubben istället..

lägg ner, väx upp och läs reglerna

§7: All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate

Hjälp snubben istället..

Håller med.

TS: Det enda jag kan tänka mig eller komma på atm är att SLI´n inte fungerar som den ska mellan dina kort, prova andra drivrutiner också, inte alltid dom senaste är dom bästa för just din rigg.

Men lägg ner PB riktigt dåliga sida imo, finns mycket bättre om man vill hålla på med sånt.

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Medlem

Köp crysis! 99 spänn så kan du lira online också!

Tror nerladdede crysis warhead rippad blir svår att patcha.

Som sagt: futuremark eller om du nödvändigtvis måste testa prestandan med crysis kan du ladda ner demot.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska

Tror nerladdede crysis warhead rippad blir svår att patcha.

Det är nog inga problem.

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Avstängd

altså ni som klandrar oss som påpekar att snubben bryter mot reglerna gå o sov för helv.... reglerna är till för o följas det är PUNKT SLUT

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
lägg ner, väx upp och läs reglerna

§7: All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Lägg av nu ge dej vi vet alla det där redan.....

Ditt inlägg var grymt barnsligt...

Permalänk
Avstängd

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen är svårtolkad och föränderlig. Moderatorerna är inte jurister som kan bedöma varje enskilt fall och avgöra om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna.

§ 8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Jag tror det finns folk på denna tråd som kan bli varnade pga UPPMANING TILL BROTT

läs reglerna ,o lägg ner Segate och alla andra. Det framgår ganska tydligt i denna tråd att detta är en piratkopierad kopia som TS har. Och då är det som inget man behöver tjafsa om.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Kan inte en moderator ta bort tråden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp
Kan inte en moderator ta bort tråden?

har väll inte vaknat ännu

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Har du kollat tempsen alls på dina kort..?
Det krävs en ***la genomströmning i chassit om du tryckt in 2st GTX295.. jag har ett kort, och det öser värme. Det kanske t.o.m. är så att dina kort throttlar, därför det laggar..

Ritkigt fin dator du har, men den kommer bli allt annat än tyst, tyvärr

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

§7

Ni vet ju vad som gäller allihopa, varför envisas ni?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S