Tyska Aqua Computer tämjer ökänd strömkontakt

Permalänk
Medlem

Wow, ett måste för en som redan har typ alla saker Aqua Computer har att erbjuda.

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / Pulsar X2 CL | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Ändå vansinnigt att tillverka superavancerade kretsar på 4-5nm som gör biljoner beräkningar i sekunden men sen inte kunna få ordning på kablaget

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Högst oklart då jag inte tror standarden finns att läsa; det jag skrev gick på det lilla som ryktats från de som läst (via buildzoid).
Men jag tror inte att Aqua Computer är medlemmar i PCI-SIG oavsett. Det är ju inte olagligt att bryta emot det oavsett det står.

Mycket möjligt. Har du någonstans där man kan kolla upp detta? Jag gillar inte att basera saker på rykten, men när rykten är det enda som finns är det svårt att diskutera annars.

Det jag hörde var att pinnarna måste kortslutas ihop där de möter PCB. Det gör ju lastbalansering på själva kortet väldigt svårt.

Bara så det blir tydligt så menar jag inte att det är något fel på denna lösningen utan bara att grafikkortstillverkarna ev gör det bästa de "får" göra.

Jag har bara hört Nivida inte tillåter tredje part pilla på strömmen. Har bara lyckats läsa SIG genom chatgtp och enligt den så gjorde den en direkt citering runt just vad var beskrivet. Och om man ska tror den finns de inga rekommendationer som motsätter sig last balansering utan snarare uppmuntrar till detta på kretskortet och ingen par koppling behövs mellan ledarna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Tauri85:

Ändå vansinnigt att tillverka superavancerade kretsar på 4-5nm som gör biljoner beräkningar i sekunden men sen inte kunna få ordning på kablaget

Kvalitet kontrollen är inte den bästa heller, kan ju saknas några ROP.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Eller. Det är helt galet. Eller... så gör man en bra kontakt istället.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.