Permalänk

allan179

Permalänk

Brain Dead heter mitt trådlösa

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

Netgear-Wlan och Jacobsson. Dubbla ;D stort hus </2

Permalänk
Medlem

Patriks LAN

tänkte att det passar bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sasser
Jo jag har läst dom roliga guides också men en sak är att läsa om det en annan att utföra det i praktiken sen är inte dom program så himla lätt att hitta om man inte vet vart man ska leta.Att köra ett sniffer program är inte så simpelt som det låter även att tyda allt och hitta mac adressen, det här är inget för den typiska användaren alltså är man inte helt paranoid så kan man känna sig rätt säker med mac låsning.

En sökning på google och så har man programmen, sen finns det mycket information på nätet så det är inte alls svårt att komma igång. Visst om man är helt ovan vid datorer är det nog skitsvårt men en hyfsat van och framförallt intresserad användare kommer inte ha några problem. Om man dessutom har lite linuxvana så är det nästan för enkelt. Kan inte förstå argumentet att inte köra kryptering, det är ju knappast svårt att sätta upp. Där om någonstans lär det finnas hur många guider som helst.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Kort och gott "Efternamn" ordet Efternamn, inte mitt efternamn ... Hade dock SSID Brodcast avslagen innan jag bytte OS på laptopen, för XP ville inte hitta nätet utan SSID Brodcast.

Permalänk
Musikälskare

Fixade MAC adress nu istället för WEP 64

Känns säkrare, är det de?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Fixade MAC adress nu istället för WEP 64

Känns säkrare, är det de?

Inte direkt, mac auth gör bara så att vissa datorer kan ansluta(går att ta sig förbi VÄLDIGT lätt), din data skickas fortfarande okrypterat, dvs vem som helst med ett nätverkskort kan läsa av datat som skickas

WEP är förvisso väldigt osäkert men var ett säkrare alternativ än att bara använda mac auth

Skaffa utrustning som klarar av wpa eller ännu bättre wpa2 och gör sedan ett slumpmässigt lösenord på runt 10 tecken. Själv så brukar jag låta katten få kliva lite på tangentbordet tills antal tecken har uppfyllts. Mer slumpvist än så blir det då inte.

Permalänk
Musikälskare

Fixade WPA/WPA2-Personal(PSK)

Bankade lite på T-bordet för att skapa lösenord

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Fixade WPA/WPA2-Personal(PSK)

Bankade lite på T-bordet för att skapa lösenord

Låter riktigt bra! WPA är fortfarande ett säkert val för det trådlösa nätverket, forskarna har tydligen inte lyckats knäcka det på ett effektivt sätt ännu så. Känn dig trygg

Permalänk
Medlem

Wlan Of Doom And Destruction heter vårt, fint va?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

EVOinc heter mitt, passar in med namnen på mina burkar så

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Mitt heter "rocksteady II"

Visa signatur

Laptop: HP NX9420 - Ubuntu -Intel Core 2 Duo 1,83 GHz 2MB - DDR II SDRAM 667MHz 2 GB - ATI Mobility Radeon X1600 256 MB

Server: Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB, 2x2048MB DDR2@800Mhz, 2 x 500 GB Samsung, 2 x 750 GB WesternDigital.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av explosiv
Inte direkt, mac auth gör bara så att vissa datorer kan ansluta(går att ta sig förbi VÄLDIGT lätt), din data skickas fortfarande okrypterat, dvs vem som helst med ett nätverkskort kan läsa av datat som skickas

WEP är förvisso väldigt osäkert men var ett säkrare alternativ än att bara använda mac auth

Skaffa utrustning som klarar av wpa eller ännu bättre wpa2 och gör sedan ett slumpmässigt lösenord på runt 10 tecken. Själv så brukar jag låta katten få kliva lite på tangentbordet tills antal tecken har uppfyllts. Mer slumpvist än så blir det då inte.

Har du tänkt på att någon granne skulle kunna klona din katt (en granne kan lätt norpa några katthår från din katt) och låta den katten gå på sitt tangentbord och därmed lätt knäcka ditt lösenord Eller har jag tänkt fel?

Själv kör jag med WPA2 på mitt nätverk som heter Katt Stevens

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av marsv981
Har du tänkt på att någon granne skulle kunna klona din katt (en granne kan lätt norpa några katthår från din katt) och låta den katten gå på sitt tangentbord och därmed lätt knäcka ditt lösenord Eller har jag tänkt fel?

Själv kör jag med WPA2 på mitt nätverk som heter Katt Stevens

[/QUOTE

Jo han skulle få en likadan katt men eftersom den inte har haft samma uppväxt som min katt så kommer den att reagera olika när den ser tangentbordet jämtemot min och pga detta använda ett helt olikt gångmönster

Permalänk
Medlem

Svensson (kreativt namn jag vet.)
Konfigurerade syrrans igår och det fick bli "Awesomest" eftersom förra routerns SSID hette "Awesome" och den strula.

Permalänk
Medlem

Moderskeppet heter mitt.

Så jag ansluter mina datorer mot Moderskeppet alltså, lite lagom nördigt...

Efter en uppdatering av firmware på min gamla Belkin router så nollställdes alla inställningar utan min vetskap. Så mitt nätverk var vidöppet i ett par månader, så min granne "Von Xxxxx" passade på att surfa gratis den tiden... Men snart var han upptäckt, installerade en keylogger som snappade upp lösenord till hans diverse suspekta medlemssidor. Det var väldigt lätt fixat... Ändrade hans alias till "det är fult att slylta på andras nätverk" på några av hans medlemssidor. Döpte om nätverket till "NoMoreFreeInternet" ett tag.

Han kanske skaffar en egen anslutning någon gång...

Permalänk
Medlem

Hittade tråden, och bytte mitt från vårt efternamn till "Diskrensning 22 kr/min"
Kom inte på nåt bättre.

Vad är skillnaden mellan wpa-psk och wpa?

Permalänk
Medlem

då min syster är den enda i familjen som använder wlan döpte jag det till

"sofie luktar köttbullar"

Visa signatur

"The door can see into your soul"

Permalänk
Medlem

"Hemliga pedofilnätverket"

Permalänk
Medlem

Gratis_Knark

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Hedersmedlem

Penispillar Per och Bruno heter mina två

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Skynet

Visa signatur

Acer Aspire 5315 - T9500 2.6GHz - OCZ Solid Series 30GB - 2GB RAM

Permalänk
Avstängd

Vore det inte smart att döpa det till typ barnporr.se eller något? Ofta Anders, 44 år vågar gå in där :D!

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk

Virusserver

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Elajt-Network..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
25krtimman

då ansluter ingen^^

Permalänk
Medlem

al-Qaida Network, bytte till det när nån snubbe leechade sönder:(

Permalänk
Medlem

Barbapappa

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bz
al-Qaida Network, bytte till det när nån snubbe leechade sönder:(

Leecha sönder? ajajaj låter som någon inte krypterar, fyfy