Från W Movie Maker till YouTube - hur bäst spara?

Permalänk
Medlem

Från W Movie Maker till YouTube - hur bäst spara?

Jag har på sistone lekt lite grand med filmfunktionen på min kompaktkamera, och spelat in filmsnuttar i 640 x 480, 30 b/s. Därefter har jag redigerat i Windows Movie Maker (klippt, lagt på annat ljud, textskyltar & annat). Min fråga är hur jag ska spara på bäst sätt, för att få lämpligast möjliga fil att ladda upp på YouTube.

När man väljer att "Spara film" i Windows Movie Maker, så får man olika alternativ:

1. Spara i "Bästa kvalitet för att spela upp på min dator (rekommenderas)"

2. Spara i "Bästa kvalitet för filstorlekt". Här kan man sedan välja exakt antal MB inom ett visst omfång.

3. Övriga inställningar. Här finns en dropdown-lista med ett stort antal val.

Hittills har jag valt alternativ 2, och då angett det största möjliga MB-värdet. Men detta är kanske helt fel? Jag vet inte exakt hur YouTube fungerar vid uppladdning/bearbetning, men jag tänker mig att det bästa är att försöka att få till en så bra grundfil som möjligt. Men är det kanske bättre att ta alternativ 3, och exempelvis välja "Video med hög kvalitet (stor)" i dropdown-listan?

Jag vore omåttligt tacksam för respons! Om någon har tips på andra (och bättre, men ändå enkla) filmredigeringsprogram än W Movie Maker, så är jag tacksam även för detta.

Permalänk

Dra ner en demo av Adobe Premiere Elements:
http://www.adobe.com/se/products/premiereel/
Bli medlem på adobe's sida och ladda ner som en 30-dagars version.

//

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack, jag får kanske ta en titt på Adobe Premiere Elements vid tillfälle.