Varför klarar vissa människor inte av att njuta av tecknad film?

Permalänk
Medlem

ALLA tecknade filmer är fyllda av idiotiska moment och man vill ofta strypa karaktärerna för att de är så korkade. Visserligen finns detta i de flesta romantiska komedier med, därav ser jag inget ur dessa kategorier.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Vaddå cool, ja e inte cool
ja tycker fortfarande att tecknat är skoj, men jag har aldrig gillat disneys filmer som grundar sig på klassiska sagor, förutom djungelboken då
alla filmer o serier som går på disneydags e ju skitskoj, långbens galna gäng o luftens hjältar t.ex

kan missförstått ditt inlägg, men djungelboken är väll inte heller disneys? http://en.wikipedia.org/wiki/The_Jungle_Book
http://en.wikipedia.org/wiki/Jungle_Book_(1942_film)

men tecknat är skoj ibland. alltod skoj att kolla på tom och jerry och deras slapstick humor

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

För det första finns det många som hatar japanska actionfilmer, de skiljer sig ofta rejält från de västerlänska. Vi vill se tunga vapen, snygga damer etc, inte folk som helt kan trotsa gravitationslagarna bara för att de har tränat lite kampsport. (väldigt förenklat, men det finns oftast skillnader)
Sedan skiljer det sig vilken typ av film det är, en komedifilm/serie med en massa sketcher kan tecknat vara skoj. Men att se en actionfilm, ja det blir bara löjligt. Det skall allt vara riktigt gjort, inga dåliga datoreffekter som många nya filmer har, t.ex. terminator 2. Inte sagt att datoreffekter är helt fel, bara att spänningen helt försvinner när man ser ett monster eller liknande gjord med dåliga effekter. (blir nada inlevelse)

*edit* Men visst den dagen då datoreffekter blir likabra som modeller, så kommer fler att acceptera datoreffekterna. Samma sak med tecknat, jag såg beowulf och tyckte den var bra för att den visade att det kanske snart börjar gå att göra tecknade actionfilmer tv realistiska. För det finns väldigt många ekonomiska och praktiska fördelar med att kunna göra allt på datorn.

Sedan i framtiden kommer säkerligen folk tycka att dagens tv-realistiska filmer är löjliga. Och det beror på att de blir mer kräsna, precis som att många av dagens ungdomar skrattar åt scifi mästerverk gjorda på 50talet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
ALLA tecknade filmer är fyllda av idiotiska moment och man vill ofta strypa karaktärerna för att de är så korkade. Visserligen finns detta i de flesta romantiska komedier med, därav ser jag inget ur dessa kategorier.

Du har ingen aning om vad du snackar om.

Permalänk
Medlem

Jag har två polare som är riktiga "Anime-fans" eller vadfan det ska kallas. De sammlas ungefär varje kväll i veckan och tittar på smörjan, om det sker på den enas 50" plasma eller den andras 22"... gamla TV, det struntar dem i. Bara de får se det.
Det tittas på folk med överdimensionerade ögon, spikar till hår och svärd som rör sig själv. Levande döda med superkrafter och folk med hundratals snoppar som sprutar blod och lite tentakler här och där. Ibland kan man få se ett djur som är lite sådär, överdrivet på alla sätt och vis, kanske en hund egentligen?

Jag har försökt, att gång på gång leta upp vad de fastnar för, jag kommer dock aldrig längre än början av filmen sen är jag så yr att jag vill gå och kräkas lite. Men så länge det roar andra, varför ska jag bry mig? Det är ju tydligen så jävla stort och många som kollar på det, så någon charm är det nog, själv finner jag inte den.

Nu ska jag inte heller sticka under stol att jag själv gillar tecknad film, och att se gamla Kalle Anka avsnitt och Pluto och allt det där, det är riktigt skoj. Det tycker jag är mysigt, där är alltid musik som "passar" ihop med scenen, där händer liksom något. Det är stil i det.
The Simpsons, American Dad och Family Guy. Detta fullkomligt älskar jag! Fan vad jag är glad att det finns sådana människor som vill skapa sådan humor och dela med sig av den. Men för att återgå till topic så tror jag att jag hamnar i fack 2.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porridgeball
...

En film som jag vill se ska ha någon form av substans, inte bara en massa skrikande, hoppande, överreagerande och storögda figurer med rörig handling. Ge mig ett exempel på en Japansk animerulle som har lika stor substans och handling som exempelvis Lejonkungen, jag kan lova att jag ger den en ärlig chans och återkommer med min syn på filmen.
...

Jag hoppas du håller ditt ord, för i sådana fall skulle jag vilja rekommendera två filmer

Den första är den klassiska Spirited Away. Jag fick t o m mina fördomsfulla föräldrar att titta på den (HELA!) under förrförra julafton. Den är typisk japansk, tycker jag. I början är det ovant och man kanske inte förstår sig på det ordentligt, vilket kan göra att det blir lite trögt. Kör såklart på den japanska versionen och inte Disney's omgjorda.
http://www.imdb.com/title/tt0245429/

Hayao Miyazaki har väldigt bra filmer förövrigt. Howl's moving castle och Tonari no Totoro.

Det är bara det att det som skiljer japanska filmer ifrån västerländska, Lejonkungen som exempel, är att de sällan har de jättegoda och de jätteonda karaktärerna. Det är ju ingen som "hejar" på Scar, han är ju dödsond rätt i genom. Men i de japanska filmerna så får man medlidande och dylikt för båda och man vet inte vilka man ska välja och "heja" på.

Den andra är 5 centimeter per second. Jag tipsar den mest för att den är väldigt vackert gjord och berättelsen är väldigt fin med.
http://www.imdb.com/title/tt0983213/

Hur som helst, ge det en chans! Ifall du endast har sett pokemon och sailor moon så förstår jag dig. Jag väntar spänt på dina åsikter

Kidd
Jag tror att många har bilden av att just anime (eftersom amerikansk tecknad samt animerad är mer accepterat av någon anledning) att det är pokemon/sailor moon. I still med Azumanga daiou och Fruits Basket kanske

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Jag är nog en #1, fast det är nog mer Anime när det gäller serier och väldigt sällan anime när det gäller film då jag tycker att man inte riktigt hinner få något grepp om vilka karaktärerna är. När det gäller hollywood serier brukar dom börja bra och sen halvvägs igenom blir det trainwreck av alltihop.

Sen gillar jag även hur Anime väldigt ofta kan innehålla roliga referenser.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Du har ingen aning om vad du snackar om.

Mer aning än dig verkar det som. Testa nämn en

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

Kanske tar de inte tecknat lika seriöst då det är tecknat och på det sättet inte blir riktigt. En "riktig" film så är det ju riktiga skådisar och inte tecknat. Ett kärleksroman känns kanske inte lika seriöst för alla på en tecknad film som i en "riktig".

Jag har aldrig riktigt kommit in i den där anime-grejjen heller. och jag tycker tecknat passar jättebra till just humor och barnfilmer men kanske inte så mycket mer. Jag är inte anti anti och aldrig skulle se en en tecknad seriös film men jag är inte den som skulle föreslå det heller. Har sett lite animerat och så mest.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Kanske tar de inte tecknat lika seriöst då det är tecknat och på det sättet inte blir riktigt. En "riktig" film så är det ju riktiga skådisar och inte tecknat. Ett kärleksroman känns kanske inte lika seriöst för alla på en tecknad film som i en "riktig".

Intressant att du säger det här, tycker jag. Jag har nämligen lite svårt att förstå, så det blir liksom intressant att höra. För mig är det inget större problem att det är tecknat (snarare, inget alls), men ett jättestort problem för mig i otecknad film är när skådisar börjar bli överanvända.

Man kan se på en film, och sen kommer det förbi någon karaktär som ska vara snäll, omtänksam och lite klumpig... men för två veckor sen såg jag samma ansikte spela en hänsynslös gangsterboss? Blir ju liksom att de första ~5 minutrarna med den nya karaktären bara finns där för att man ska vänja sig vid att detta ansikte har denna personlighet - medan ett tecknat ansikte alltid blir unikt (så länge inte skaparen plagierar nå sjukt ). Visst, man kan känna igen röster i tecknat, och det stör mig också väldigt mycket, men då är det i alla fall bara rösten och inte röst+utseende... går mycket lättare att koppla undan ^_^x;;

Ännu konstigare tycker jag det är med min faster som älskar film (ser dock aldrig på tecknat). Hon kommer inte ens ihåg vad karaktärerna heter i filmerna, utan hon kan se en ny film och sen börja prata om den med mig, varpå hon säger "det var ballt när Keanu Reeves sa(...)"... för det första vet jag knappt någonsin vilken skådis som har vilket namn så jag är oftast ett gigantiskt frågetecken, och för det andra undrar jag hur man någonsin kan ta en karaktär (och därför en historia) seriöst om man inte ens tänker på karaktären som en karaktär utan håller skådisen i bakhuvudet...? Jag fattar verkligen inte :S

Är det inte fler som känner som mig där? T ex när Windu kom in i Star Wars 2 så typ "hej Morpheus :D", eller... tja, de tusen filmer Hilary Duff varit med i? ^_^x;

(nu lät jag lite som att jag ogillar otecknat, men det där är för mig det allra starkaste argumentet för att se på tecknat/datoranimerat också - så självklart kommer det låta lite väl vinklat xD)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Jag tror att många har bilden av att just anime (eftersom amerikansk tecknad samt animerad är mer accepterat av någon anledning) att det är pokemon/sailor moon. I still med Azumanga daiou och Fruits Basket kanske

Nu ska vi inte snacka skit om Sailor Moon däremot, älskar den fortfarande... säkerligen 100% nostalgiskäl eftersom den gick på tv4 när jag var liten och inget annat, men ändå (fast den nya, otecknade Sailor Moon-serien var ju faktiskt klart sevärd tycker jag. klart mycket mognare, mörkare och overall inte lika flamsig och dum som den tecknade; men kanske inte är så rolig ändå om man inte sett originalet först som barn, jag vet inte...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz

Jag har aldrig riktigt kommit in i den där anime-grejjen heller. och jag tycker tecknat passar jättebra till just humor och barnfilmer men kanske inte så mycket mer. Jag är inte anti anti och aldrig skulle se en en tecknad seriös film men jag är inte den som skulle föreslå det heller. Har sett lite animerat och så mest.

Det är det som är så bra med japans gigantiska animeindustri, det finns verkligen något för alla. Ett spelföretag vid namn Key gör visullea noveller (läs eroge) som oftar brukar ha en ganska gripande handling, Kyoto Animation, möjligen den bästa animestudion har gjort anime av en del av deras spel och jag kan erkänna att vissa scener där är det enda i vuxen ålder som fått mig att böla som en tjej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
...
Nu ska vi inte snacka skit om Sailor Moon däremot, älskar den fortfarande... säkerligen 100% nostalgiskäl eftersom den gick på tv4 när jag var liten och inget annat, men ändå (fast den nya, otecknade Sailor Moon-serien var ju faktiskt klart sevärd tycker jag. klart mycket mognare, mörkare och overall inte lika flamsig och dum som den tecknade; men kanske inte är så rolig ändå om man inte sett originalet först som barn, jag vet inte...)

Och jag gråter till den första pokemon-filmen Ah, det var rena lyckan när jag prickade in Sailor Moon på TV'n när jag var liten. Älskade det, och har inte sett det på jättelänge. Skulle vilja se det igen ^_^
Otecknad Sailor Moon? På vilket språk? D:

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
kan missförstått ditt inlägg, men djungelboken är väll inte heller disneys? http://en.wikipedia.org/wiki/The_Jungle_Book
http://en.wikipedia.org/wiki/Jungle_Book_(1942_film)

men tecknat är skoj ibland. alltod skoj att kolla på tom och jerry och deras slapstick humor

Citat:

Disney's 1967 animated film version, inspired by the Mowgli stories, was extremely popular, though it took great liberties with the plot...

Permalänk

ursäkta, men vad betyder ^_~x?
jag tycker förövrigt att anime suger, bara wapaneser som kolla på skiten, dessutom när dom ska kolla på orginalspråk med text, japanesernas (tjejers) röster skulle kunna slita trumhinnorna ur de flesta normala personers öron.
den som har sett toturo vet definitivt vad jag menar.
shin shan kan vara roligt, inte för att det är anime utan för att det används en normal samtalston på ett normalt språk med en massa konstiga skämt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
dessutom när dom ska kolla på orginalspråk med text, japanesernas (tjejers) röster skulle kunna slita trumhinnorna ur de flesta normala personers öron.

Jag föredrar alltid att se saker på originalspråket, oavsett vilket språk det må vara. Dubbningar är i princip alltid betydligt sämre gjorda än originalet.

Jag är tacksam för att vi i Sverige har undertexter till TV-program och inte dubbar allt som bl.a. spanjorer gör.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Jag hoppas du håller ditt ord, för i sådana fall skulle jag vilja rekommendera två filmer

Den första är den klassiska Spirited Away. Jag fick t o m mina fördomsfulla föräldrar att titta på den (HELA!) under förrförra julafton. Den är typisk japansk, tycker jag. I början är det ovant och man kanske inte förstår sig på det ordentligt, vilket kan göra att det blir lite trögt. Kör såklart på den japanska versionen och inte Disney's omgjorda.
http://www.imdb.com/title/tt0245429/

Hayao Miyazaki har väldigt bra filmer förövrigt. Howl's moving castle och Tonari no Totoro.

Det är bara det att det som skiljer japanska filmer ifrån västerländska, Lejonkungen som exempel, är att de sällan har de jättegoda och de jätteonda karaktärerna. Det är ju ingen som "hejar" på Scar, han är ju dödsond rätt i genom. Men i de japanska filmerna så får man medlidande och dylikt för båda och man vet inte vilka man ska välja och "heja" på.

Den andra är 5 centimeter per second. Jag tipsar den mest för att den är väldigt vackert gjord och berättelsen är väldigt fin med.
http://www.imdb.com/title/tt0983213/

Hur som helst, ge det en chans! Ifall du endast har sett pokemon och sailor moon så förstår jag dig. Jag väntar spänt på dina åsikter

Kidd

Den där Spirited Away måste jag säga att faktiskt är sevärd! Jag kunde faktiskt se hela utan att störa mig alltför mycket på stilen, vilket är väldigt ovanligt!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hur skiljer sig det mer eller mindre konstanta vrålandet i The Simpsons, American Dad, South Park och Family Guy sig nämnvärt från vrålandet i Japansk anime?
Jag tittar på det mesta både otecknat o tecknat men jag har stora problem med ovan nämnda serier och allt vad Disney heter. Disney filmer har enligt mig absolut inge värde för en person över 12år.
Man kan säga detsamma om det mesta av den anime som visas på tv i Sverige, men som tur är innehåller kategorin anime en hel del filmer och serier som är anpassade för en betydligt äldre publik något som man inte hittar i "kategorin" Disney filmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mer aning än dig verkar det som. Testa nämn en

Blood: The last vampire, Vampire hunter D, Grave of the fireflies, Hellsing serien, Tales from the earthsea, The lord of the rings t.ex. Är säker på att det finns många fler.

Du kan omöjligt sitta och säga att ALLA tecknade filmer "är fyllda av idiotiska moment och man vill ofta strypa karaktärerna för att de är så korkade."

Leta upp alla tecknade filmer, se dem, och återkom med ett vettigt påstående...

Permalänk

Tecknat rockar, så länge de håller en viss kvalitet och hyfsat orginell humor. Disney-filmer är lite väl mycket smör i pannan, men tex Cartoon Network kan jag slå på när som helst. Även de flesta större dator-animerade filmerna är rätt underhållande.

Japansk anime har jag dock väldigt svårt för. Det känns mer som att läsa en dålig serietidning med några polare omkring sig som ger ifrån sig konstiga ljud. Visst finns det massor av olika stilar på det, men det känns som att alla ändå lider av samma irritations-moment i grunden. Dom har en tendens att antingen göra allt för seriöst eller för larvigt, och alltid överdrivet på ett eller annat sätt som bara får en att rynka på pannan istället för att roas av det hela. Förstår inte på mig det där.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tror jag tillhör 1an, med blandning av 4an då jag föredrar anime samt "hajjahajja"-filmer som min bror brukar säga. Men aliens som vill/försöker förgöra våran jord går prima bra det med, likadant serier som SG-1 / SG:A, osv (men de går ju ut på ungefär samma sak!).

Egentligen är det väl (oftast) inte direkt bara att dra film för att komma in i anime, speciellt inte om man är lite svårflörtad. Helst bör man nog dra ett par avsnitt ur en serie och på så vis fastna! Det är faktiskt inte så barnsligt som folk verkar tro, klart det finns en del, men absolut inte alla. Det är ju precis som att jämföra valfri barnfilm med en skräckfilm bara för det är "otecknat".

Sevärda animes (En del har redan nämnts, varning för ev. spoilers):

* Samurai Champloo YouTube
* Vampire Knight / Vampire Knight Guilty YouTube
* Black Lagoon YouTube
* Claymore YouTube
* Trinity Blood YouTube
* Basilisk (verkligen inte "för barn") YouTube
* Hellsing / OVA YouTube
* Death Note YouTube
* Rurouni Kenshin / OVA YouTube
* Samurai 7 YouTube

Vill även tipsa om Naruto, Bleach, samt D.Gray-man. Detta är bara en liten del!

Sen skulle jag tro att dessa "är mest för barn": Gakuen Alice, Nagasarete Airantou

Tecknat/3D man såg som liten går fint än idag, ex: Hercules, Bumbibjörnarna. Nyare ger mig dock skakningar, antagligen för att det "inte är anime" (tyvärr). Eller så är det för att de nyare verkligen är dåliga? Troligtvis saknar jag den japanska stilen, rösterna, musiken osv.

// Sry om jag förstört tråden ^^

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

The Mutha Facking Turtel's FTW!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Blood: The last vampire, Vampire hunter D, Grave of the fireflies, Hellsing serien, Tales from the earthsea, The lord of the rings t.ex. Är säker på att det finns många fler.

Du kan omöjligt sitta och säga att ALLA tecknade filmer "är fyllda av idiotiska moment och man vill ofta strypa karaktärerna för att de är så korkade."

Leta upp alla tecknade filmer, se dem, och återkom med ett vettigt påstående...

Klart jag kan säga det. Och med tanke på vad du gav för exempel visade du ju att jag hade rätt. Verkar vara manga eller "wannabe manga". Wiee, coolt! Om man är 12.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart jag kan säga det. Och med tanke på vad du gav för exempel visade du ju att jag hade rätt. Verkar vara manga eller "wannabe manga". Wiee, coolt! Om man är 12.

Anime menar du?

Vad tycker "vuxna" är coolt då ?

Visa signatur

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReQuaker
Anime menar du?

Kodomo no Jikan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Kodomo no Jikan.

Haha perfekt!

Visa signatur

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Kodomo no Jikan.

Sitter verkligen folk och fappar till såna där tecknade lolis?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Görs inte så mycket tecknad film för vuxna; och det som görs är till stor del anime. Anime avskyr jag; billigt och fult.

Men kollar ju Famguy/Southpark/Futurama och tycker även t ex Waltz with Bashir (?) verkar intressant.

Permalänk
Citat:

Anime menar du?

Mangafilm, anime, sak samma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Görs inte så mycket tecknad film för vuxna; och det som görs är till stor del anime. Anime avskyr jag; billigt och fult.

Men kollar ju Famguy/Southpark/Futurama och tycker även t ex Waltz with Bashir (?) verkar intressant.

Southpark är väl ändå fult om något?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Mangafilm, anime, sak samma.

Kan man tycka ja, fast nej - Det tar t.o.m. emot att säga!

Manga = Serietidningar
Anime = Film / Serie

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Southpark är väl ändå fult om något?

Kan man tycka ja, fast nej - Det tar t.o.m. emot att säga!

Manga = Serietidningar
Anime = Film / Serie

Varför inte bara säga seriertidningar och / eller film / serier?
En Dansk tecknad film är fortfarande en tecknad film.