Koppla 360 till Trådlöst nät UTAN den svindyra adaptern

Permalänk
Medlem

Koppla 360 till Trådlöst nät UTAN den svindyra adaptern

Gav bruden en 360 i helgen och dom har trådlöst nät i deras kåk.. Problemet är att 360in står nu några våningar ned och behöver ha den kopplad i nätet.

men tänker fan inte betala 800 spänn för en wifi adapter till 360in direkt.

Hur löser man det här? Går det att köpa nån budget router eller accesspunkt o confa den tro?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Efter en snabb google sökning hitta jag denna sida.

http://www.geeksaresexy.net/2007/10/02/how-to-cheap-wireless-...

Permalänk
Medlem

Funkar det till den vanliga xboxen också?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Funkar det till den vanliga xboxen också?

Ja, jag kan inte se varför det inte skulle funka. Ur enhetens synvinkel är den ju bara ansluten till ett vanligt trådbundet ethernet-nätverk.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag har min kopplad till min dator som stpr precis brevid, som är kopplad till det trådlösa. Inte optimalt då datorn måste va på för att dela internet till xboxen, men när dom ändå står brevid varandra så wtf.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB