Permalänk

Tystaste nätaggregaten

Hej alla allvetande!

jag ska bygga en HTPC och är helt grön!
har köpt ett antec fusion chassi men behöver ett nätagg som är tyst då min fru är extremt känslig!
har hört att passiva agg är dåliga då värmen stannar och skadar annat.
vill gärna få tips om de bästa ddr2 8500 minnena.

tacckar på förhand

Plz hjälp mig

Permalänk
Hedersmedlem

zalman gör bra agg, vissa har dock klagat på ett high pitch sound men har inte själv hört det... fått mycket fina omdömen från silentpcreviews mm...

edit: instämmer med nedan, tror inte zalman har mindre än 600W på heatpipe modellerna...

Permalänk
Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

corsair gör bra saker och nu på senaste har man hört en del gott om colermaster... Med tanke på att det är en HTPC så är den antagligen inte ett prestanda monster du har byggt (?), och då är den "klassiska" Corsair VX450 ett bra val.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Kruxet är väl att man vill få bort varm luft ur chassit på något sätt.. Så ett tyst och passivt nätagg kräver en fläkt i chassit som antingen suger eller trycker ut varm luft. Måste finnas lite rörelse på luften. För ett HTPC bygge så tror jag ett tyst nätagg med en fläkt är bästa alternativet, så slipper man förlita sig helt på chassifläkten (om den finns). Finns massor av bra och tysta nätagg att välja på. Jag är helnöjd med mitt Corsair HX520, inte bara för att det är modulärt utan det är verkligen tyst! Men om det stressas och tempen börjar gå upp så finns det en fläkt som kyler ner den effektivt och snabbt, trots det så låter fläkten väldigt lite även om den spinner upp. Enermax, Be-Quite, Seasonic.. det finns många många tillverkare som gör bra nätagg. Kolla länken till SilentPCReview som ministerkrister har i sin post.. ger många bra ideer till val!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Har du en passivt kyld sval processesor, inbyggd grafik och SSD samt bara en mycket tyst fläkt som utblås så är passivt kylt nätagg att överväga, annars inte. Enermax Pro82/Modu82 är tystast på marknaden.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

corsair vx450w är ju tyst och bra, men du behöver väl inte mer än hälften till en HTPC, så lägre watt-antal (?) är väl bättre.

Permalänk
Hedersmedlem

det intressanta är ljudnivån vid max belastningen skulle jag säga... kolla med typ silentpcreview vilken ljudnivå du får av olika agg vid max.