Hjälp!! cs scoure och Wc3 laggar

Permalänk
Medlem

Hjälp!! cs scoure och Wc3 laggar

tja jag har precis byggt om min dator så den ska klara alla dom värsta spelen men ny har jag märkt att den laggar när jag kör online på cs scource (bara vissa servrar) och wc3 online då jag gissar att det kan vara internet men ajg vet inte vad jag ska göra för jag ahr trådlöst och routern är runt 3m därifrån ajg har usb adaptern så snälla hjälp mig det är exstremt jobbigt med algg på sådana spel. bara så ni vet den klarar crysis o Farcry2 på hösta så ajg tror inte att det är datorn. tack på förhand detta är mitt andra inlägg så påpeka gärna mina fel

Permalänk
Medlem

det jag tror är att det är pingen på servcrarna som är dålig. pingen blir högre ju längre du måste skicka signalerna dvs. ju längre bort servern är ju mer lagg får du.

det kan också vara så att ditt grafikkort clockar ner sig och inte "orkar" clocka upp sig när du kör sånna spel som inte tar så mkt kraft.

Permalänk

kolla vad du har för signalstyrka på det trådlösa nätet dom flesta trådlösa nätverkskort brukar ha en skala från 1-5 streck...har du runt 3 streck så kan lagg förekomma med onlinespel.

Om du har bra signal 4-5 så finns det ändå en del saker du kan prova som kan hjälpa. Det du kan göra är att testa byta kanal på det trådlösa nätet i routern kan tänkas det är nån störning på just den kanalen du kör på ibland hjälper det bara att byta för att antingen få upp signalstyrkan eller få bort eventuella störningar. Du kan även prova byta usb port på trådlösa usb kortet. Ska även nämna att USB trådlöst kort är nåt jag inte har speciellt bra erfarenheter av. Mitt intryck är att dom har problem med bra signal på längre avstånd än 4-5 meter. Beror väl förstås lite på vad som sitter i vägen för signalen mellan routern och kortet med samt märke osv.

Jag föredrar internt trådlöst nätverkskort som har antenn brukar för det mesta ge bättre signal i och med att du har en signalförstärkning i antennen med. Men prova lösningen jag nämnde med att byta kanal först och främst.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V, Core i7 3770K, Corsair HX 1000W, Corsair 8GB (4x2048MB) 1600Mhz , Gigabyte GTX570 OC (windforce), Asus Xonar Essence STX, Corsair Force 3 SSD 120GB,WD Black 1TB, 4x 2TB Samsung Ecogreen F4EG, 2x 1TB Samsung 7200rpm.

Permalänk

Om routern är 3 m ifrån varför kör du inte sladd? Sladd slår allt. Kolla även denna:

www.bredbandskollen.se

Du måste ju ha lite halvbra internet också

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

tack för alla svar men du Tranceswede jag har en trådlös nätverks adapter så det är en liten sak som ligger på mitt bord som skickar singnaler. jag använder inte sladd för den är på övervåningen men det är för det mesta bara en massa trä i väggen så det ska nog inte vara så farligt för signalen . och hur byter jag kanal som du sa ?? och jag vet inte riktigt var man kan hitta dom där plupparna men jag hitta ett ställe där det står att jag har 87% kontakt typ så d är rätt bra och ett annat ställe hade jag 8 av 8:a pluppar så det värkar ochså bra. hur kan man fixa det med mitt grafikkort do =?

Permalänk
Medlem

hade 2,5mbit/sek på skicka och 14.01mbit/sek på ta emot hoppas det räcker betalar för 0-24

Permalänk
Medlem

Det är "bra" siffror. Är förmodligen spel servrarna som är dåliga då.

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem

ok det är konstigt för att mina kompis som bor i samma område laggar det inte för :S

Permalänk

Du byter kanal på routern. Om andra trådlösa är i närheten så innebär det att det finns en risk att ni ligger på liknande kanalar och interferar med varandra. Vad har du för ping/fps när du lirar?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

det där med ping är olika men runt 30-120 men ursäkta för min okunnighet men hur byter man kanal på routern går amn in på ipn eller gör amn det manuelt ?

Permalänk
Medlem

jag fixade wc3 men cs laggar ändå på vissa servrar :S

Permalänk
Medlem

forsätt svara plz

Men till saken jag har ju som sagt trådlöst internet jag har en router som heter
Zyxel nbg-415n och en sån här liten nätverks adapter som amn kopplar in via usb som är från Netgear och heter WG111v3 och mitt nuvarande problem är att vissa counter-strike source zombiemod som laggar JÄVLIGT mycket så jag vill ah all hjälp ajg kan få hoppas den nya infon räcker för att fixa det

P.S tack för all hjälp jag redan har fått

Permalänk
Medlem

Du måste börja med att sätta in en nätverkskabel mellan routern och datorn. Vanligast är att man loggar in på routern via Internet explorer eller liknande genom att skriva in IP-adressen till routern. Brukar vara 192.168.1.1 där skriver du i användarnamn och lösenord som jag hoppas att du redan har bytt. Om inte brukar det vara admin / 1234.
Klicka på Basic. Sedan på Wireless. Om ditt trådlösa nätverkskort klarar Wireless N (högre hastigheter än på g eller b) så ändrar du 802.11 mode till 802.11ng Only. Om ditt trådlösa nätverkskort inte klarar Wireless N så låter du den inställningen stå kvar som den är. Vad det gäller kanaler, så måste du ta bort bocken som sitter på Enable Auto Channel scan. Sedan kan du välja kanal. Börja med kanal 3. Om det inte fungerar tar du kanal 12.

Eftersom du beskriver att felet bara är på vissa servrar tror jag dock inte att detta hjälper. Det du kan göra, är att kolla vilken IP det gäller. Skriv upp den. Sätt en ping på servern genom att klicka på Kör på start menyn, skriv cmd. Skriv sedan ping och den ip som ska pingas -t
Anledningen att du ska sätta -t efter är att då kommer datorn att pinga servern ända tills du stänger programet. Be sedan din kompis göra samma sak. Har ni samma svarstider på pingen, är det mest troligt något annat som spökar. Kontrollera att samma portar är öppna i brandväggen hos både dig och din kompis.

Lycka till.

Visa signatur

Hinc robur et securitas