Permalänk
Medlem

Hjälp med ventrilo server.

Hej! Jag har gjort en egen ventrilo server (jag tror det iaf), men ingen annan kan komma in på den än jag. Jag har öppnat portar i routern, men när mina polare prövar gå in på den står det bara" MSG: Contacting Server.". Någon som vet hur jag fixar detta?

Permalänk
Medlem

Brandvägg i datorn?
behövs fler portar att öppna?

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burken84
Brandvägg i datorn?
behövs fler portar att öppna?

Har typ öppnat sjukt många portar. Barndväggen är det inte. Vad är det då?

Permalänk
Medlem

Vilka portar har du öppnat?

Permalänk
Medlem

Testa här ifall porten är öppen:
http://www.utorrent.com/testport.php?port=80

80 byter du mot den porten du ska använda.

Om den står som stängd.. visa oss lite printscreens från routern och kolla upp ditt ipnummer.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Vilka portar har du öppnat?

3784.

Citat:

Testa här ifall porten är öppen:
http://www.utorrent.com/testport.php?port=80

80 byter du mot den porten du ska använda.

Om den står som stängd.. visa oss lite printscreens från routern och kolla upp ditt ipnummer.

Har kollat upp mitt ipnummer. Har öppnat porten, men den står att den är stängd fortfarande.

Permalänk
Medlem

Kan du öppna någon port? tex FTP port 21 sen komma åt din ftp server utifrån?. isf är det fel på venten.. annars får du kicka ännu en gång på brandvägg och router.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Sedan så är det en sak att bara öppna porten, du måste även göra en portforward till den. Så att när någon anropar på port X utifrån stora vida världen utanför din router så skickar din router trafiken på port X till ip Y som du sagt åt den att göra.

Bara dubbelkollar..

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devour
Sedan så är det en sak att bara öppna porten, du måste även göra en portforward till den. Så att när någon anropar på port X utifrån stora vida världen utanför din router så skickar din router trafiken på port X till ip Y som du sagt åt den att göra.

Bara dubbelkollar..

Jag vet inte. Jag tror i så fall att jag bara har öppnat den. Hur portforward:a jag den då?

Citat:

Kan du öppna någon port? tex FTP port 21 sen komma åt din ftp server utifrån?. isf är det fel på venten.. annars får du kicka ännu en gång på brandvägg och router.

Huh? FTP?

Permalänk
Inaktiv

Antagligen har du skrivit fel ip i config filen, vilken version av ventsrv tänkte du köra?