Titta hit- Service pack 3?

Permalänk
Medlem

Titta hit- Service pack 3?

Hej

Jag har en Microsoft Windows SP2 pro i min ägodel.
Det jag undrar är att om jag kan lägga in SP3 utan problem?

Kan man använda programet nlite och göra en SP3 skiva genom att först ladda ner SP3 och stoppa in den? Funkar min licens fortfarande?

Kan man lägga olikaprogram som för internet, marvell yukon?

Föresten vart ska man ladda ner SP3 på MS hemsida finns det massor av SP3 vilken ska man ta?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Instruktioner om hur du integrerar SP3:
http://www.tipsomvista.se/guider/96-windows-xp/429-integrera-...

Din produktnyckel kommer fungera som vanligt.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem

Installera SP2, kör automatiska uppdateringar och installera SP3, easy as pie.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Föresten vart ska man ladda ner SP3 på MS hemsida finns det massor av SP3 vilken ska man ta?

denna:
http://www.microsoft.com/DownLoads/details.aspx?FamilyID=5b33...

och så ändrar du till aktuellt språk, engelska eller svenska.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag tror ej man kan få plats med SP3 i en cd.
Kan man ta bort SP2 OCH SP3 och ersätta dem med SP3
SP3 har väll allt inbakat eller?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

SP3 ersätter en massa saker från en windows xp sp2, det är inget som helst problem att få plats på en cd. Testa så får du se.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Du kan inte ta bort ditt SP2 från skivan och lägga in SP3 om det är så du menar.
Dock tror jag inte samma licensnyckel fungerar till SP2 skivorna som till SP3 skivorna, så du måste nog köra på din SP2, du behöver inte ladda ner SP3 från MS hemsida heller, bara att köra automatiska uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nnart
Dock tror jag inte samma licensnyckel fungerar till SP2 skivorna som till SP3 skivorna

och varför tror du att massvis av människor slipstreamar på senaste servicepack? Det är klart att licensnyckeln fungerar.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Klart SP3, WMP11& IE7 får plats på samma cd utan problem och nyckeln även den funkar fint, då jag gjorde det för inte alls längesen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Klart SP3, WMP11& IE7 får plats på samma cd utan problem och nyckeln även den funkar fint, då jag gjorde det för inte alls längesen!

Nej jag vill inte bränna en seperat cd för SP3
Jag vill typ ta bort SP2 och lägga in SP3, då SP3 har SP2 inbyggt, eller?

PS: Jag använder firefox och en annan mediaplayer än windows egna jag vill bara ha uppdateringarna

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Nej jag vill inte bränna en seperat cd för SP3
Jag vill typ ta bort SP2 och lägga in SP3, då SP3 har SP2 inbyggt, eller?

PS: Jag använder firefox och en annan mediaplayer än windows egna jag vill bara ha uppdateringarna

Du kan inte ta bort SP2..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Nej jag vill inte bränna en seperat cd för SP3
Jag vill typ ta bort SP2 och lägga in SP3, då SP3 har SP2 inbyggt, eller?

lägger du in sp3 så "försvinner" sp2, på samma sätt om du har en skiva helt utan servicepack så är det ju inte så att du först måste installera sp1, sedan sp2 och sedan sp3, du installerar sp3 med en gång. Överanalysera det inte, slipstreama du dig en skiva så kommer det gå finfint.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Klappat och klart.
Men jag ska kolla ska kolla senare ikväll om det funkar.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||