Fungerar processorn för detta spel?

Permalänk
Medlem

Fungerar processorn för detta spel?

Hade i dagarna tänkt köpa S.T.A.L.K.E.R - Clear Sky och system req för det spelet är:

Microsoft Windows XP(Service Pack 2)
Microsoft Windows 2000 SP4;
Intel Pentium 4 2.0 Ghz / AMD XP 2200+, 512 MB RAM; 10 GB free hard disc space;
128 MB DirectX 8.0 compatible card / nVIDIA GeForce 5700 / ATI Radeon 9600;
DirectX 9.0 compatible sound card; LAN/Internet/Cable/DSL for Internet games

Min dator bör klara det men det jag är osäker på är processorn, det står Intel Pentium 4 på rekommendation men kommer min AMD Turion att fungera?

AMD Turion (tm) 64 Mobile Technology MT-37 2.00 ghz
1.00 GB RAM

Tacksam för ett vänligt svar ikväll om möjligt.

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Medlem

Det hänger oftast mer på grafikkortet än processorn när det gäller spelprestanda... vill du ha ett mer tillförlitligt svar bör du ange vad du har för grafikkort i burken.

Permalänk

tror det är ganska lungt men du får vara beredd på att du kommer få spela på väldigt låga grafikinställningar.
btw älska ditt citat clawfinger <3

Permalänk

Processorn spelar egentligen en väldigt liten roll. Det som övervakar på prestandan allra mest är helt klart grafikkortet.

Antar att du sitter på en bärbar dator, vilka vanligtvis inte brukar ha särskilt bra grafikkort.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Nja, i S.T.A.L.K.E.R. spelar inte processorn så stor roll (spelet använder ju bara en kärna, så dual core och quad core är onödigt).
Grafikkortet kan ju inte vara hur kasst som helst, men inte så farligt tror jag. Vad har du för grafik?

Jag spelade förut på 2,2 GHz, 1 GB RAM och 7600GT, gick bra på medium, med objects dynamic lighting.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Nja, i S.T.A.L.K.E.R. spelar inte processorn så stor roll (spelet använder ju bara en kärna, så dual core och quad core är onödigt).
Grafikkortet kan ju inte vara hur kasst som helst, men inte så farligt tror jag. Vad har du för grafik?

Jag spelade förut på 2,2 GHz, 1 GB RAM och 7600GT, gick bra på medium, med objects dynamic lighting.

Vad pratar du i? Stalker dra nytta av 2 kärnor, inte en.

Dock som v1lle sa, vad för grafikkort har du? Ramminnet är lite snålt tilltaget dock.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Vad pratar du i? Stalker dra nytta av 2 kärnor, inte en.

Dock som v1lle sa, vad för grafikkort har du? Ramminnet är lite snålt tilltaget dock.

Eh, nej, kolla aktivitetshanteraren, prestanda-fliken...

EDIT: Ok, kanske använder lite av kärna nr. 2 men det är väldigt ojämn uppdelning, och jag räknar det inte som att det använder 2

Det är så med båda S.T.A.L.K.E.R.-spelen. Dock finns det ett fix för Clear Sky som delar upp på alla kärnor (även om du har 4) men jag fick inte bättre prestanda ändå.

Helst 2GB+ RAM ska man ha om man kör på högre inställningar.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Sötast

För att få stalker att köra på fler kärnor :
Starta spelet:
gå in i aktivitetshanteraren
välj endast 1 kärna för spelet, välj sedan båda kärnorna.

Nu körs det i dualcore ^^

Om det gör skillnad minns jag ej

Permalänk
Medlem

utvecklarna släppte någon slags pre release version av spelet för några månader sedan.

du kan ju prova att slanga hem den och se vad du får för resultat.
troligen är det dock lite o-optimerat

http://www.fz.se/filer/?id=8485

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
utvecklarna släppte någon slags pre release version av spelet för några månader sedan.

du kan ju prova att slanga hem den och se vad du får för resultat.
troligen är det dock lite o-optimerat

http://www.fz.se/filer/?id=8485

Kraschar ofta, men verkligen värt att spela.
Men bara för att Beta 1935 funkar bra är det inte säkert att det riktiga flyter på bra.

Betan kräver bara 64MB Grafikminne och tror att det räcker med 256MB RAM till den med Processor kan inte ha behövts mycket heller.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM