Permalänk
Avstängd

Fan!

Fick hem min data idag och så glad jag var...

Nu till det tråkiga, allt funkar men på skärmen står det No signal och jag har prövat allt, det är heller inte grafikkortet som är paj..

Ja köpte HX620W från corsair för ENLIGT CORSAIRss hhemsida skulle det räcka med tillomed 550w för gtx295.

Men enligt komplett.se ska man ha 750w, är det där felet ligger? Har alltid trott Corsair varit pro..

Annars är det väl Cpun ja lyckats paja, inte kan man felsöka cpun ?

Buhu för detta.
+ till komplett för sjukt snabb leverans..

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Avstängd

Bullshit av Corsair ifall det är nätagget som failar !

Övriga komponeter är Gtx295, Asus P6T, 3 gig ddr3 osv..

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

Se till så att du inte har kopplat någon kabel fel.

Kolla så att alla piggar(Dem du sätter fast skruvarna i) under moderkortet sitter på skruvplatserna o inte på ett annat ställe under moderkortet.

Permalänk
Avstängd

vet ju inte om jag kopplat nåt fel men har kollat alla kablar utom "ljudkablarna då polarn fixar det imorn" det ska dock inte behövas för att starta och få bild. Skruvplatserna sitter rätt.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk

Nätagget ska definitivt räcka iaf.. måste vara nåt annat fel

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Avstängd

Förmodligen har jag böjt någonting i CPUN, någonting kändes inte rätt när jag montera den men den såg ut o ligga bra iaf..Nu ger jag snart upp o kastar ut datan genom fönstret.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Avstängd

Ja sitter fan nästan här o gråter, jag är trött, sliten, tjurig, ont i ryggen och jag vet inte allt.. O sen vet jag inte vad som är fel, okej om jag vetat att det är fel så jag kunde skicka tillbaka men nu vet jag inte ens vad som är fel LOL, det är helt enkelt inte skrivet i molnen att jag ska ha en bra dator.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Ja sitter fan nästan här o gråter, jag är trött, sliten, tjurig, ont i ryggen och jag vet inte allt.. O sen vet jag inte vad som är fel, okej om jag vetat att det är fel så jag kunde skicka tillbaka men nu vet jag inte ens vad som är fel LOL, det är helt enkelt inte skrivet i molnen att jag ska ha en bra dator.

Gå igenom hela systemet, kolla om du har missat något? Annars kan du lämna in till en datorbutik så får de felsöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Ja sitter fan nästan här o gråter, jag är trött, sliten, tjurig, ont i ryggen och jag vet inte allt.. O sen vet jag inte vad som är fel, okej om jag vetat att det är fel så jag kunde skicka tillbaka men nu vet jag inte ens vad som är fel LOL, det är helt enkelt inte skrivet i molnen att jag ska ha en bra dator.

Bygg om skiten då och se till att det blir rätt denna gång istället för att sitta här o whina.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

kan du beskriva allt exact steg for steg vad som hender?
allt spelar roll, om datorn reagerar med ljud eller ngt annat

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

Ljud - Vet ej då jag inte kopplat in dessa kablar, Kan inte och står väldigt dåligt i manualen. Detta ska dock inte behövas ?

På grafikkortet lyser en grön lampa när den är rätt kopplad, en röd när jag bara kör 6 pin etc. Fläkten funkar fint och allt ser ok ut.

Moderkorter lyser på reset och on knappen.

Minnena: Har prövat med 1 minne men funkar inte heller.

Det är alltså ett fel det kan vara, Cpu..Då är det bara att skicka tillbaka den då? eller kan ja fixa det själ? Ev böjda pinnar..?
Och whinar? Ja det kanske jag gör men mest för att jag är trött och sitter med en 15k dator som inte funkar..

Mvh

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

du vet ner man startar en dator man hor ett pip (detta gor man even utan ljud inkopplat) hor du detta eller?

har du kopplat tvo stkn skermar eller tv i dvi utgongarna po grafikkortet ?

kommer cpu flekten igong och de andra och er detta po rett sett ?

hor du hdd jobba ?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

Cpu fläkten går igång fint, hdd har jag inte inkopplat ens. Allt ser skitbra ut..

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

testa med annat grafikkort?
hdd'n behövs inte för att starta datorn, så att koppla in den hjälper inte.

Permalänk

Den klassiska "extra" strömkabeln till moderkortet?
Det ska ju vara två, den glömde jag och min polare en gång

Hoppas det ordnar sig!

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Avstängd

Jag har båda strömkablarna i moderkortet.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Avstängd

Nu funkar den !!!!

Ja tog bort allting och satte tillbaka allt !..

Installerat vista nu och håller på med drivrutiner osv..

Dock kommer det ett skärande tjut från ? Ska kolla upp det sen men misstänkr att det är från grafikkortet, det tjuter, sen slutar det sen börjar det osv..

Lite drygt..

Aja. den funkar !!

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Nu funkar den !!!!

Ja tog bort allting och satte tillbaka allt !..

Installerat vista nu och håller på med drivrutiner osv..

Dock kommer det ett skärande tjut från ? Ska kolla upp det sen men misstänkr att det är från grafikkortet, det tjuter, sen slutar det sen börjar det osv..

Lite drygt..

Aja. den funkar !!

Jamen sedär, mitt fina tips hjälpte ju!

Tjutande grafikkort, syftar du då på fläkten eller fenomenet "Coil whine" alltså kondensatorer som tjuter vid belastning?

edit: rättade lite

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Avstängd

...

Datorn funkar skitbra

Ett problem bara, jag har 3 gb i moderkortet (alla i samma färg, röd)
Datorn känner dock bara av 2, vad är problemet? Dom sitter i ordentliget och jag har försökt kolla i bios, är dock ingen expert.

Hjälp uppskattas..

Mvh

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk

Kör du x32 eller x64 Vista?

Permalänk
Avstängd

Kör 32 bitars.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Avstängd

2 gb från grafikkort och 2 gb minne från modulerna, ett 32 bitars os kan bara hantera 4 gb totalt, om du vill att mer ram ska funka måste du skaffa 64 bitars os.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Avstängd

Okej, då vet jag !

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator