Permalänk
Medlem

Hur löder ni egentligen? kommer ju se ut som skit, era förlängningskablar till ATX:en alltså. Kablarna ska ju komma från varsitt håll och överlappa varandra o sen på med krympslang på det. Aja, det är erat chassi men synd då chassit i övrigt är välgjort.

Permalänk
Medlem

Den är inte färdig än, den kommer få krympslang som de andra.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Under helgen ska jag måla medan Christofer firar påsk med sin släkt.

Den kommentaren kommer få mig att lola mig i timmar. Morsan tyckte att jag skulle ha lite påsk.. så det får bli så. Men iaf. Jag kan åtminstonde finslipa på rapporten lite.

Föresten, som michael just påpekade.. de har en hel del krympslangar kvar..
som vi kommer att använda.

Visa signatur

]

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat måla, har målat insidan av höger och vänster sida.

Bilder:

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Ojsan, ser ut som om du bör lägga på ett antal lager på dem där.. :/

Visa signatur

]

Permalänk
Medlem

Jag har redan målat fyra lager, dessutom är det ju insidan så det duger.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det ser bra ut, dock tycker jag att ni borde ha aluminium fronten istället för masonit. Det skulle ge ett inslag om att ni även tänkt lite på utseendet.

Permalänk
Medlem

Anledningen att vi har masonit på aluminiumplåten fram är för att få samma sorts yta som på sidorna och toppen, så vi har faktiskt tänkt på utseendet. Dessutom ska det målas svart ändå.

Alla masonitbitar har blivit målade på insidan nu, höger och vänster har även blivit målade på utsidan. I morgon ska jag måla utsidan av toppen och fronten och börja måla ramen och allt på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förresten, är det nån som vet var man kan köpa extra långa skruvar som passar till nätagg? Vi behöver ungefär dubbelt så lång gänga som vanligt. Har letat men det verkar vara nån specialgänga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Förresten, är det nån som vet var man kan köpa extra långa skruvar som passar till nätagg? Vi behöver ungefär dubbelt så lång gänga som vanligt. Har letat men det verkar vara nån specialgänga.

Är det inte Amerikansk 6-32 gänga det brukar vara?
Finns en del olika på ebay.

Permalänk
Medlem

Sorry för att jag inte har uppdaterat på ett tag, har inte hunnit för jag har målat varje dag hela veckan. Har dessutom varit tvungen att åka ut till sommarstugan för att måla, tar nästan en timme varje väg, vi har inget bra ställe att måla hemma.

Iaf, ramen är nästan färdigmålad, nåt lager till på den så är den klar. Som sagt är även masoniten klar. Jag har dessutom målat hårddiskburarna och fästbalkarna till dem, och nitat fast balkarna i botten av lådan. Moderkortsplåtarna får nog ha nåt färglager till.

Det som är kvar att måla är alltså DVD-hållaren, plåten på baksidan, plåten i fronten, fläktgaller, täckplåtarna för kortplatserna och antagligen skruvarna också. Förhoppningsvis kan jag måla allt i helgen, annars får jag flänga runt nästa vecka också. Jag målar ihjäl mig

Bilder:
Så här ser det ut med monterade masonitskivor och hårddiskburar:

Annan vinkel:

Här kan man se hårddiskburarna bättre:

En bild genom DVD-hålet, som sagt är DVD-hållaren och baksidan inte målade:

En bild med monterade delar i fronten, som ni ser saknas en startknapp, den kommer inte in i hålet, måste fila upp hålet lite:

Annan vinkel:

Rakt framifrån:

En sista bild:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EYYYYYYYYYYYYY!

Jo, mina damer och herrar, är det ingen som har modet att kommentera våra bilder, tycker ni datorlådan är snygg eller? Eller tycker ni den ser ut som en svart gadrob?

Tycker vi förtjänar åtminstonde en kommentar.. Kom igen snubbar!

Visa signatur

]

Permalänk
Medlem

Jävla projekt det här, rätt coolt faktiskt. Blir kul att se slutprodukten

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk

Re: EYYYYYYYYYYYYY!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD
Jo, mina damer och herrar, är det ingen som har modet att kommentera våra bilder, tycker ni datorlådan är snygg eller? Eller tycker ni den ser ut som en svart gadrob?

Tycker vi förtjänar åtminstonde en kommentar.. Kom igen snubbar!

ser väl okej ut men det hade vart mycket bättre med aluplåtar istället för masonit,tycker jag.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Tycker det ser riktigt snyggt ut men jag tycker ni kunde satsat på att ha gjort chassiet lite mindre när ni endå skulle bygga från grunden.

Det första jag kom att tänka på när jag såg de senaste bilderna var en stor baslåda och inte nån garderob iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens920125
Tycker det ser riktigt snyggt ut men jag tycker ni kunde satsat på att ha gjort chassiet lite mindre när ni endå skulle bygga från grunden.

Det första jag kom att tänka på när jag såg de senaste bilderna var en stor baslåda och inte nån garderob iaf.

lol, nej.. vi kunde inte göra den mindre, din mupp.

Denna gigantiska tegelstenen är minimalstorleken, som sagt.. det är två st. datorer i den här.

Visa signatur

]

Permalänk

jo jag vet att det är 2datorer men fortfarande väldigt stort, men om ni annser det vara så litet som det kan vara så visst för mig

Permalänk

Nice, grabbs. När jag började följa den här tråden trodde jag det skulle sluta i blajj, men ni har verkligen bevisat motsatsen. Mycket bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Allt är nu färdigmålat och här kommer en specifikation på lådan, enligt swecs modell:

Blev lättare än jag trodde, lättare än mitt P182.

Nån som vilken kategori en så här stor låda hamnar i?

Senare idag ska vi montera in datorerna i lådan igen, ta bilder och köra temperaturtester.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Allt är nu färdigmålat och här kommer en specifikation på lådan, enligt swecs modell:
http://img512.imageshack.us/img512/8691/specifikationu.jpg

Blev lättare än jag trodde, lättare än mitt P182.

Nån som vilken kategori en så här stor låda hamnar i?

Ser finfint ut.

Visa signatur

]

Permalänk
Medlem

ser finimang ut!
Och den vägde inte så jäkla mkt heller för att vara en sån där bjässe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bilder:

Alla delar målade och upplagda:

Framifrån:

Framifrån höger:

Framifrån vänster:

Baksidan:

Bak, vänster:

Bak, höger:

Hårddiskar och DVD:er har blivit isatta:

Lite närmare:

Annan vinkel:

Framsidan med DVD:

Annan vinkel:

Nu är allt monterat, bakifrån:

Kabelhärva!

Nätaggen:

Här inne nånstans är hårddiskburarna:

Fläkten:

DVD:er:

Dator 2 i sign:

Snett bakifrån:

Dator 1 i sign:

IT'S ALIVE!!!!

Närbild, blev inte så bra med blixt...

Utan blixt, så starkt lyser det inte irl:

Med alla komponenter i vägde datorn 26,8 kg. Dator 1 vägde 20 kg när den var i sitt P182.

Temperaturtest pågår....

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kör samma sprayfärg på DVD-enheterna och fixa finare skruvar så är du i mål

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Kör samma sprayfärg på DVD-enheterna och fixa finare skruvar så är du i mål

Orkar inte måla DVD:erna, dessutom ser det inte så hemskt ut irl, ungefär som på sista bilden.

Skruvarna är snygga, möjligtvis kan man måla dem svarta för att de ska synas mindre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser väldigt fint ut, fint jobbat.

Permalänk
Medlem

Här är temperaturerna:

Och så har jag lite bilder uppifrån. Med blixt:

Utan blixt:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket bra jobbat killar!

Blev impad idag när jag såg den

Man såg att ni lagt ner mycket tid och skäl i projektet.

Visa signatur

Gigabyte P45-DS4 | Corsair 520W Modulärt | 2x 1 GB OCZ DDR2 @ 1066 Mhz | Intel Core Duo E8500 | ATI Saphire HD4870 512MB

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst å kollat runt.. så vi börjar med TUMMEN UPP för starkt inniativ å bra kämpar anda!

Jag trodde först att du skulle "synka" 2 datorer å då som en annan skrev länka,skarva psu kabel, men det var 2 oberoende system.

Andra var att första ritningarna å verklighet gjorde de svårt å förstå hur du tänkt så första tanken var att ha ett traditionellt uppställt mobo å ett annat ståendes baktill, å ännu en gång så var det inte så som tanken var

Så då återstår till finalen, lådan har inte min. mått! Mobo är anningen´s dumt uppställt å medför att de övre mobo har högre värme

ASCI bild ( yey )

| -------------- |
| |CPU| ¨ |CPU| | Änvänd vertikal fläkt så minskar ni avstånd mellan mobo
| |CPU| ¨ |CPU| |
| ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ |
| |GPU| ¨ |GPU| | Corda in 5.25 vid lediga pci/x platser så kan ni spara utrymme
| ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ |
| -------------- |
| |PSU| ¨ |PSU| | Kör PSU i separat kasset
| |PSU| ¨ |PSU| | lägg HDD före så kyls dem av PSU fläktarna 2xPSU ska täcka för 6x3½
| -------------- | (OBS! kan bli snett med vissa teckensnitt)
inga ytterligare fläktar behövs då CPU-GPU blåser luften rakt ut

sen nästan 30kg för en twin låda är inte lätt, dra ner på stommen, den är liks ändå bara tänkt för att utöka stabilitet då det är faktiskt sidorna som är den igentliga stommen i en låda.

Vissa skruvar, nitar sitter snett, matt färg...
Ni visar vissa prov på förmåga, men "Gör om, gör rätt"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Jag är en mupp och jag har konstiga åsikter.
Jag tror att sidorna är stommen i lådan. Min IQ går att jämföra med en utsvält fågel.

Du, lilla mupp har problem. Tänk först att lådan väger 12.5 kg.
Sen så har vi datorer.. Bra datorer, sånt som väger. En del folk vet att bra datorer har en relativt fin rund siffra när det gäller dess vikt.

När vi sen lastat in datorerna så ligger det på 25kg.

Så, ni har ingen rätt att peka ut vad vi ska göra.
Du kan därmot säga att du vill att vi ska göra detta, även om det inte kommer att hända.
Föresten, varför klagar du på matt färg? Det var meningen att det skulle vara matt färg. Det stod det på burken.

Vad skulle du säga om alla fel och snea saker var en design sak? Känn på den du! din mupp!

Visa signatur

]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD
Du, lilla mupp har problem. Tänk först att lådan väger 12.5 kg.
Sen så har vi datorer.. Bra datorer, sånt som väger. En del folk vet att bra datorer har en relativt fin rund siffra när det gäller dess vikt.

När vi sen lastat in datorerna så ligger det på 25kg.

Så, ni har ingen rätt att peka ut vad vi ska göra.
Du kan därmot säga att du vill att vi ska göra detta, även om det inte kommer att hända.
Föresten, varför klagar du på matt färg? Det var meningen att det skulle vara matt färg. Det stod det på burken.

Vad skulle du säga om alla fel och snea saker var en design sak? Känn på den du! din mupp!

Mina damer och herrar, som ett resultat av min kommentar så har tyvär Bloopy blivit så chockad att hans skalle spränges, se detta som en varning. Säg inte till oss att göra om vårt projekt. Föresten, för er som finns kvar så skulle jag bara vilja säga detta;

Vårt projekt är klart. Denna kommentaren är alltså till er som sitter och kliar er i skallen och undrar varför det inte kommer några kommenterar längre. Är bara nyfiken på varför inte fler svarar?

Såg ut som om det var en hel del intresserade i början, men inte en enda av er har kommenterat på slutresultat. Valde ni att ge er själva en hjärtattack för att ni inte hade något bättre att göra eller vad?

Kommentera, nu!

Visa signatur

]