Permalänk
Medlem

Loginscript utan PHP

Nästan vad jag letar efter. Det jag vill ha är ett "registrera-användare-script" - Dock utan PHP / ASP. Har försökt att installera MySQL 5.1 men det krånglar bara och mitt McAfee Enterprise säger emot. Så till frågan:

Någon som vet om det finns ett javascript så man kan registrera en användare för att sedan logga in?

Tack på förhand!

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Javascript borde inte ses som ett alternativ då det körs på klientsidan och kan därför enkelt ses och ändras av vem som än laddar sidan.

Varför inte php/asp? Du kommer vara tvungen att köra något på serversidan.
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

.htaccess kanske? Jag har inte någon vidare kunskap i det men CGI borde kunna gå, om ingen annan rättar mig vill säga.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Javascript borde inte ses som ett alternativ då det körs på klientsidan och kan därför enkelt ses och ändras av vem som än laddar sidan.

Varför inte php/asp? Du kommer vara tvungen att köra något på serversidan.
//pscs3

Som sagt så krånglade MySQL och mitt McAfee varnade för ändringar av just McAfee.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
.htaccess kanske? Jag har inte någon vidare kunskap i det men CGI borde kunna gå, om ingen annan rättar mig vill säga.

.htaccess kan man väl inte registrera sig i? Jag har för mig att det bara funkar med förskrivna användarnamn och lösenord men det ska jag kolla upp - Tack!

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rewind
Som sagt så krånglade MySQL och mitt McAfee varnade för ändringar av just McAfee.

Menar du att installationen av MySQL krånglade eller att få igång MySQL med serverscriptspråk krånglade?
Om du inte får igång en databas så blir det ju ett till problem, att lagra uppgifterna.

Kör serversideskriptspråk och använd textfiler för att lagra sakerna då. Otroligt ineffektivt att använda textfiler då databaser är designade för att lagra just data.

Om det är McAfee som säger stopp så skulle jag skrota det. Man kan ju inte tillåta att säkerheten ska göra det svårare att göra något.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Menar du att installationen av MySQL krånglade eller att få igång MySQL med serverscriptspråk krånglade?
Om du inte får igång en databas så blir det ju ett till problem, att lagra uppgifterna.

Kör serversideskriptspråk och använd textfiler för att lagra sakerna då. Otroligt ineffektivt att använda textfiler då databaser är designade för att lagra just data.

Om det är McAfee som säger stopp så skulle jag skrota det. Man kan ju inte tillåta att säkerheten ska göra det svårare att göra något.

Konfigurationen krånglar. Och McAfee är faktiskt kungligt när det gäller anti-virus men säkerhetsnivån ligger på typ elve av tio och det skapar ju en del problem med "false positives" osv. Men hur fungerar det där med textfiler?

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Plocka ner ett färdigt paket så slipper du konfigureringen? http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peo_Bond
Plocka ner ett färdigt paket så slipper du konfigureringen? http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Wow! Det där verkar ju vara något! Tankar nu

Visa signatur

teh winnarz!!!!11