Permalänk
Medlem

SE C902i Turbo 3G

Har en C902i, helnöjd.

En sak som jag reagerat på är avsaknaden av Turbo 3G täckning.
Här i sverige har jag aldrig fått in det, men var i London, då gick det undan, mätte upp 3mbit.
Då stog det "HI" (eller HI 3G) istället för 3G.

Men här "hemma" får jag bara vanliga med vanliga hastigheter.

Har snackat med Telia, men dom vet inget.
Kort och telefon fungerar med Turbo3G, men får inte in det, någon som vet?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

För att aktivera Turbo-3G hos Telia tror ag att man behövde skicka iväg något sms. Detta är vad jag har hört från någon som hade gjort detta för att få Turbo-3G med iPhonen.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

Telia visste då inget.
Någon?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

så här är det. (vilket GÄLLER ALLA OPERATÖRER FÖRUTOM 3)

det är endast i Stockholm, Göteborg (+ nånn till) där Telia, Tele2 har lagt ut HSPDA tjänsten på sina mobiler. alla andra städer DÄR TURBO-3G täckning finns GÄLLER det endast för Mobilt bredband, (alltså INTE för mobil telefoner), MEN nu ska t ex Tele 2 även inkludera HSPDA i mobiler (i allafall här i Östergötland)

så har du inte 3 eller bor i stockhlolm, etc, har du (för tillfället) ingen använding av dina HSPDA tjänst i din mobil.

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
så här är det. (vilket GÄLLER ALLA OPERATÖRER FÖRUTOM 3)

det är endast i Stockholm, Göteborg (+ nånn till) där Telia, Tele2 har lagt ut HSPDA tjänsten på sina mobiler. alla andra städer DÄR TURBO-3G täckning finns GÄLLER det endast för Mobilt bredband, (alltså INTE för mobil telefoner), MEN nu ska t ex Tele 2 även inkludera HSPDA i mobiler (i allafall här i Östergötland)

så har du inte 3 eller bor i stockhlolm, etc, har du (för tillfället) ingen använding av dina HSPDA tjänst i din mobil.

Hej.

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice och jag måste bara få komma med en korrigering på detta inlägg.
Telia bygger sitt Turbo 3G (HSDPA) tillsammans med Tele2 och alla som har en telefon som stödjer protokollet HSDPA, vilket många nya telefoner gör, kan komma åt Turbo 3G. För en täckningskarta där Turbo 3G täckningen framgår kan man besöka www.telia.se/tackning Man behöver sålunda inte ha ett speciellt mobilt bredbands abonnemang för att få tillgång till Turbo 3G. Bara man har en mobiltelefon som stödjer det så funkar det utmärkt på de ställen som Telia och Tele2 har byggt ut nätet. Denna utbyggnad är även något som fortsätter kontinuerligt.
Telia tar för närvarande max 9:-/dygn under förutsättning att du surfar via telefonens display. Använder du telefonen som ett modem gäller andra priser. Se din operatörs prislista för komplett information.

Om du inte får det att fungera med din C905 är du välkommen att maila mig på sociala-medier@teliasonera.com så får jag göra en felsökning.

Med vänliga hälsningar
Anders Häll
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.