Permalänk
Medlem

Vilket abonnemang?

Ska byta från Telenor nu då abonnemanget gått ut. Tidigare hade jag 199kr i månaden, som jag även fick ringa för vilket var en bra summa. Blev ibland för lite, ibland för mycket.

Hursomhelst, har kollat runt lite och har hitills blivit rekommenderad Glocalnet, känner två som har det.

Glocalnet lågt - 39 öre/min till alla, 39 öre sms, 69 öre mms, öppningsavgift 69 öre

Kollade lite på comviq kompis, då jag vet många som har det, men verkar väldigt dyrt då samtal till övriga operatörer är 2,49 kr/min. Enda nackdelen jag hittar med glocalnet är en startavgift på 200kr. Jag tjänar dock igen detta på kanske två månader så. Hittar jag inget bättre, blir det Glocalnet.

Är öppen för förslag. Behöver bara abonnemang, ingen mobil.

Permalänk
Medlem

Tele2 snackis?
Vid 24mån ringer du för 19öre/min till allt o alla inom sverige.
19öre/sms och 59öre/mms.
Startavgift per samtal är 69öre.
Man betalar 45kr per månad för abonnemanget.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

"glocalnet mobil fritt" då? 2000 min samtal ingår för 99 kr/mån verkar det som. det är 33 timmar, vilket i alla fall ja tycker ä mycket. sen 69 öre/min. 4000 sms får man med oxå. borde väll vara rätt svårslaget, eller har jag missat nått?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
"glocalnet mobil fritt" då? 2000 min samtal ingår för 99 kr/mån verkar det som. det är 33 timmar, vilket i alla fall ja tycker ä mycket. sen 69 öre/min. 4000 sms får man med oxå. borde väll vara rätt svårslaget, eller har jag missat nått?

Detta verkar faktist som det bästa dealin som finns. Men det ksotar 200kr engångsavgift och verkar som omd et ksotar 250kr om du vill behålla ditt gammla nummer?

Någo som kan kolla om det verkligen är så att om du byter operötar så får du betala 250kr om du vill behålla numret?.

Annars är detta helt kalt det bästa dealen som finns ute.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Re: Vilket abonnemang?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Ska byta från Telenor nu då abonnemanget gått ut. Tidigare hade jag 199kr i månaden, som jag även fick ringa för vilket var en bra summa. Blev ibland för lite, ibland för mycket.

Hursomhelst, har kollat runt lite och har hitills blivit rekommenderad Glocalnet, känner två som har det.

Glocalnet lågt - 39 öre/min till alla, 39 öre sms, 69 öre mms, öppningsavgift 69 öre

Kollade lite på comviq kompis, då jag vet många som har det, men verkar väldigt dyrt då samtal till övriga operatörer är 2,49 kr/min. Enda nackdelen jag hittar med glocalnet är en startavgift på 200kr. Jag tjänar dock igen detta på kanske två månader så. Hittar jag inget bättre, blir det Glocalnet.

På kompis så är det 0.69kr per minut till andra operatörer, du måste ha kollat fel!

Permalänk
Medlem

telia Prata På?

29:-/mån
29öre/minut
29öre/sms

oavsett nät eller tid, öppningsavgift 79 öre.

inträdesavgiften brukar man kunna förhandla om när man porterar in sitt nummer, iaf hos Telia

Mvh

Permalänk

Hejsan.

Om Telia låter intressant för dig kan du kontakta mig via detta formulär så ska jag se till att en kundtjänst handläggare tar kontakt med dig snarast möjligt.

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Mvh
Johan Hedlund
Kundservice, Teliasonera

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Re: Vilket abonnemang?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit

Hej! vet du att du kan förlänga ditt Telenor-abonnemang och få ett lågt pris. Jag gjorde det ringer nu för 19 öre min till alla mob-op och alla fasta hela dygnet, och en månadskostnad på 99 kr som du får ringa, sms:a, mms:a för. Och nu har dom ju också fri surf både wap & internet för 59 kr/mån, (inget tak) och de två första mån gratis. Du måste ringa kundtjänst ang förlängningen, den står ej på hemsidan, det är ett muntligt erbjudande man kan få vid förlängn. istället för att köpa en mobil till reduc. pris ihop med abonnem. ps det finns fler varianter på priser.

Permalänk

Jäkla djungel det här med mobilabbonemang. Man måste alltid läsa det finstilta. Själv använde jag tjänsten på Prisjakt, där man skriver in sitt nuvarande abbonemang o vad man ringer för i månaden, så räknar den ut de billigaste förslagen. I mitt fall blev det billigaste Glocalnet lågt och Tele2 snackis. Har dJuice just nu, de använder Telenors nät, precis som Glocalnet. Tele2 har jag hört mycket om att de har dålig täckning, men även att Telenor skulle ha det. Har själv dock alldrig upplevt nått problem med mitt dJuice abbonemang. Det här med dålig täckning gäller väl mest Norrland? Eller har jag fel där? För tillfället lutar det åt Glocalnet, bara för att de saknar bidningstid. Tele2 är billiga, men säg att du är missnöjd, kass täckning etc., så har du 24mån bindnigstid. Med Glocalnet är det bara 3mån uppsägningstid.

Hmmm, svårt det här.

Permalänk
Medlem

Kolla upp Parlino kontantkort. Då ringer man gratis till Telia, Tele2 och sen var det några till....förutom öppningsavgiften på 99 öre men sen får du prata hur länge du vill.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Avstängd

edit

Parlino kontantkort är bra. Jag Ringer gratis till telia, halebop, Tele2/Comviq.:P Sen har jag telenor kontantkort vänner (de slutade att sälja det tyvärr:S) där man betalar 59:-/mån för att ringa till fasta telenätet.

Men om du ska ha verkligt GRATIS xD utan strul rekommenderar jag att du kikar på tele2,s företagssida och väljer ett abb. som heter Tele2Smart. Visst man måste ha företag men det kan du ordna för 500 kr hos PRV och sen är det bara att köra.:)

Lycka till ^^

edit:varför jag inte hoppat på Tele2Smart är för att jag har de kontantkorts-fördelarna med den mixen jag kör. Hade jag inte haft "ringa gratis till fasta nätet"-grejen hade jag nog tagit ett Tele2Smart abb. genom att öppna ett enmansbolag bara för att få det ^^

Glömde säga att man ringer gratis inom parlino med.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!