Pumpval till nytt projekt! Behöver tips...
Tjena.
Nu ska jag investera ett helt nytt vattenkylnings system i komponenter. Jag ska då inte köpa kompletta kit något mera iaf då min erfarenhet av dom har gått åt skogen iom att pumpen nästan skurit av kvalitet hehe.
Som sagt nu ska jag köpa komponenter!
Först och främst vars ska jag handla? Funderar på
www.aquatuning.de
www.chilledpc.co.uk
Nu ska det handlas en riktig pump! Vilken?
ett exempel från aquatuning:

Här ovan ser ni 2 pumpar och 2 tankar. vid köp av aquacomputer pumpen så hade jag tänkt mig Swiftech tanken och vid köp av Laing DDC pumpen så var det tänkt med inbyggd tank alltså XSPC tanken.
Priserna är ganska lika mellan dessa kit.
Aquacomputer (ultra) + Swiftech = 108,98 €
Laing DDC + XSPC = 100,98 €
Har hört/sett på olika trådar att Aquacomputer pumpen ska vara betydligt tystast på marknaden men vilken ger bättre flöde/kylning fenom komponenterna då?
Riggen jag tänkt köra är:
CPU block
2st GPU block
Nordbrygga (senare inköp)
Sydbrygga (senare inköp)
Mosfet (senare inköp)
Komponenterna som ska kylas finns i min sign men ett till BFG 8800GTX OC2 626Mhz och ett XFX 780i moderkort är på ingång.
Angående slang.
Är det effekthöjande att köra med 19mm OD (1/2" ID) ?? Är riktigt sugen på det faktiskt då det ser maffigare ut och om det nu ger bättre flöde.
Har fått inspiration av AluChill projektet så det blir transparanta slangar och svart vatten!
Drog ihop ett system lite fort för att ha något att tipsas om. Är sugen på dessa komponenter:

Tog med 2st 90graders vinklar ifall att man kan behöva.
Vad tycks?
Tack på förhand!!