Ubuntu 9.04 släpps ju idag. så..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Snabb fråga, hur gör ni för att få conky att starta automagiskt vid boot i ubuntu?

Kolla bilderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Letrix
Kolla bilderna.

Nu är det här säkert en jättelöjlig fråga..... MEN :
jag har ingen "Sessions" i mina preferences, hur får jag fram den?
EDIT : nevermind, jag löste det!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

om någon är intresserad så ändra/lägg till den här kodsnutten i xorg.conf för att aktivera ctrl+alt+backspace.

Section "ServerFlags" Option "DontZap" "false" EndSection

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Får det att fungera precis lika bra som vanligt, skitkasst. Har en EEE 900 och det går knappt att ens navigera i gui eftersom det hackar så förbannat.

Man bör nog dra ner på effekterna på klenare hårdvara, tror det är igång som default

Permalänk
Medlem

installerade ubuntu 9.04 på min bärbara, men det ser ut som att det valda grafiska temat försvinner vid en omstart, men går igång när man går in på "change desktop color".

Hade först problem med att få "normal effekterna" på, läste på nätet att det är pga intel drivrutinerna till graffet som krånglar (blacklisted) , men det fanns en "fix" som gjorde det möjligt, kommer inte ihåg nu vad det var för kod rad jag tryckte in i terminal, men efter det så blev det problem med themes. Lär ju va det som är orsaken. Men om nån annan har stött på detta så.

grafikkortet är ett inbyggd intel x3100.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Verkar vara helt okej, dock krashar mitt opera ibland när det blir för mycket flash.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
installerade ubuntu 9.04 på min bärbara, men det ser ut som att det valda grafiska temat försvinner vid en omstart, men går igång när man går in på "change desktop color".

Hade först problem med att få "normal effekterna" på, läste på nätet att det är pga intel drivrutinerna till graffet som krånglar (blacklisted) , men det fanns en "fix" som gjorde det möjligt, kommer inte ihåg nu vad det var för kod rad jag tryckte in i terminal, men efter det så blev det problem med themes. Lär ju va det som är orsaken. Men om nån annan har stött på detta så.

grafikkortet är ett inbyggd intel x3100.

Jo tyvärr så har Linux problem med många intel grafikkort, men det löser sig förhoppningsvis i framtiden.

Den jag sitter vid nu har dock intel inbyggt grafik kort, och funkar klockrent, alla 3d effekter osv funkar direkt efter installation av Ubuntu.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.