Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem

Jahapp där ser man... jag får helt enkelt vinna en miljard å göra ett eget spel då!

Asså jag söker som sagt mest WoW med mindre grinding, mindre slåss å mindre överdrivet. Hoppas på att jag gillar Aion, det ska jag iaf pröva

Tack för tipsen grappar!

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

NCsoft har börjat lägga upp sina spel på Steam nu. Aion kommer upp där med när det väl släpps i USA och Europa. Skulle komma några "deals" mm imorn, men ingen aning om det är något som är värt de.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Finns det någon form av PVE i Aion's end-game?

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=QBrzZrlUp7Y
verkar vara lite endgame pve

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Det är en Lvl 40+ raid iaf. tanken ser ut att ha lvl 45 vapnet från affären och archern mellan 1:20 - 1:30 som skuter på den lilla T-rexen har lvl 35+ båge

EDIT: såg att jag missat svara på ett par frågor.
Jag spelar på Kinesiska Retail. bytade precis server då det laggade riktigt mycket i den förra regionen.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna säga vad du tycker om spelet lite kort?

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem

kopierar in va ja skrev på irc.. är för slö för att skriva om

[08:13] <crow2> anyone that can recommend a good online rpg or mmo that I can play while waiting for aion? I've played wow, war, lotro, runescape, ragnarok, diablo 1 & 2.. and just tried alittle maplestory which I didnt like.

[08:13] <crow2> I've been thinking about playing diablo 2 again.. but I've lost the LoD key.. so I would have to buy a new one =/

[08:14] <crow2> I would prefer a free rpg.. but I cant find anything good...

[08:14] <crow2> dont recommend guild wars or eve )

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Du kan ju alltid testa Cabal Online.. lite små coolt men jag tröttnade efter ett tag.

Permalänk
Medlem

runes of magic är riktigt bra för ett gratisspel, såg att du spelat wow, det har väldigt mycket wowanda i sig, men ta en titt vet ja

http://www.runesofmagic.com/en/index.html

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
runes of magic är riktigt bra för ett gratisspel, såg att du spelat wow, det har väldigt mycket wowanda i sig, men ta en titt vet ja

http://www.runesofmagic.com/en/index.html

Alltså det är ju seriöst inte ett bra spel. Ingenting är bra med det.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Alltså det är ju seriöst inte ett bra spel. Ingenting är bra med det.

smaken är ju som baken... som sagt det var "gratis" spel han var ute efter b.la fine om du inte gillar det.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

innan man kommer ut i Abyss är spelet ganska linjärt. finns inte så mycket att avsticka under de första 15lvls man spelar, vilket känns lite drygt...
Nu vill jag inte säga att kontrollerna är sega men det känns så (Nästan garanterat att det är de höga ping-tiderna till kina). I övrigt är ju combat systemet ganska så välfungerande. Ska jag vara ärlig så saknar jag lite den känsla som fanns i WOW kontrollen, men det finns en hel del av den med här med. Grafiken i spelet är ju mysig, riktigt mysig men i vissa områden känns det som dom tänkt... "detta är en passage, ingen kommer titta på grafiken här så vi skiter i den just nu"

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Ni som spelar kinesiska retail, hur har ni lyckats få klienten engelsk?
Jag har försökt ett tag nu och följt div guider på nätet men inte fungerar icke!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni som spelar kinesiska retail, hur har ni lyckats få klienten engelsk?
Jag har försökt ett tag nu och följt div guider på nätet men inte fungerar icke!

Du har laddat ner den engelska patchen antar jag.
Testa och ändra från Svenska till Engelska(USA) i Kontrollpanelen/Nationella Inställngar under formatfliken.
Du kan oxå behöva lägga till Engelska(USA) under Tangentbord och Språkfliken/Byt Tangentbord.
Jag kunde inte få mitt att funka på engelska innan jag gjorde detta men nu funkar det kanon, hoppas det hjälper.

PS: Detta är på betan, har inte retail

Permalänk
Medlem

Det fungerade när jag ändrade till Engelska(USA)

Detta kanske inte är retail, är nog betan när jag tänker efter

Permalänk
Medlem

Tjabba undrar vad som behövs göras för att tweaka upp systemet så jag kan köra aion med bra flyt och snygg grafik. kan jag ha kvar xp mediacenter 32bit och bara kanske uppgradera minnena+ lägga till ett 1g graffekort typ 4870? (Är så jävla kass på datorer lol)

fundrar även på en ny skärm sen min gamla 19" börjat gå sönder (22")

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB
Kit w/two matched Value Select 1024MB

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm
fläkt, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

PowerColor Radeon X1950XTX 512MB GDDR4,
PCI-Express, ViVo, HDCP, 2xDVI-I, Retail

Gigabyte GA-965P-DS3, P965, Socket-775,
ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 1xPCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket
LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Both retail packages include 30 days of game time. After 30 days, a monthly subscription fee of 12.99 € (US$14.99/£8.99) for the game service will apply.

Alltså en månadskostnad på ~140 SEK.

http://eu.aiononline.com/en/news/article/limited_collectors_e...

System krav:

Minimum
CPU: Pentium 4 2,8Ghz eller AMD 2800+
RAM: 1GB DDR
VGA: nVidia Geforce 6600 eller AMD Radeon X1550

Rekommenderade
CPU: Pentium Dual Core eller AMD 64 X2
RAM: 2GB DDR
VGA: nVidia Geforce 7600 eller AMD Radeon X2600

Övrigt
Hårddiskutrymme: 30GB
Operativsystem: Windows 2000, XP eller Vista
DirectX: 9.0c 2008.6

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

man kan vinna betanycklar på www.aiononline.se det kan ju vara intressant för er som vill testa det

Visa signatur

Always shout when you need anything...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunk016
Tjabba undrar vad som behövs göras för att tweaka upp systemet så jag kan köra aion med bra flyt och snygg grafik. kan jag ha kvar xp mediacenter 32bit och bara kanske uppgradera minnena+ lägga till ett 1g graffekort typ 4870? (Är så jävla kass på datorer lol)

fundrar även på en ny skärm sen min gamla 19" börjat gå sönder (22")

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB
Kit w/two matched Value Select 1024MB

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm
fläkt, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

PowerColor Radeon X1950XTX 512MB GDDR4,
PCI-Express, ViVo, HDCP, 2xDVI-I, Retail

Gigabyte GA-965P-DS3, P965, Socket-775,
ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 1xPCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket
LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

Tycker det ser bra ut men 4GB minne är att räkna med. Grafikkortet kommer nog inte orka med så bra så räkna med low-med på grafik utan AA . Upplösning vet jag inte

Det är iaf vad jag tycker vad du ska uppgradera.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Inaktiv

har en polare som spela Aion med en amd 4200+ 2gb ram och ett 7600 nvidia kort och det funka bra för han så spelet är inte så krävande. jag maxar allt i spelet med det jag har utan lagg

Permalänk
Medlem

Jag spelar det på kinesiska betan, det är typ exakt som wow fast grindigare samt att det enda i grafikväg som inte ser ut att vara 6 år gammalt är character models.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Okej låter lovande och tack för alla svar blir sjklart minnes uppgradering, tänkte nu köpa en 22" hd skärm+ ett grafikkort på det.

fundrar på ett 4850 1gig duger det fint för en så pass "stor" skärm?

Permalänk
Inaktiv

japp kommer att funka fint

Permalänk
Medlem

EU betan är igång nu

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

beta o beta det e väll så vi i EU ska få nån kaka eller vad man ska säga så vi inte lessnar o vänta på det. kommer en då vad jag vet vänta tills slutet av året på det =(

Permalänk
Medlem

Enligt Aion Source.com så var sverige först med att dela ut betanycklar till första
europa betan som håller på i 3 dagar. I samband med detta stora händelse har vi på
Divinity släpp ut en ny trailer för er att se på. "glöm inte att trycka in HD"

Divinity Of Aion is looking for you!

Permalänk
Medlem

Om ni har spelat World of Warcraft så kommer ni känna igen er. Det är samma questande/levlande och grindande fast med snyggare grafik och andra namn på klasserna och mobsen.
Det va inget supernytt som jag fastnade för, tröttnade ganska snabbt.

Permalänk

Förbokade via CDON för en 50lapp, ska tydligen få kika få spelet i någon form iaf.

Ska bli kul att se om det är värt att hypa upp spelet inför release

Permalänk
Medlem

Aion är så mycket bättre än WoW!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

jo Aion e bättre och det e inte samma som wow. man får hoppas att det inte kommer att dra wow folk tills sig. för då kommer det bara vara en samma folk som fånar sig och klagar över lot