Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det är någon skillnad på kinesiska retail och europeiska retail?
Spelar på kinesiska men tycker mest att spelet är segt..
Snyggt och väldigt bra kodat visst, men har testat två klasser som jag älskar rent generellt i MMO spel, magician och ranger/hunter men är inte alls spec imponerad, grindingen är inte kul.. Alls. Flyter inte på.. Alls.

Jätte synd tycker jag~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Är det någon som vet om det är någon skillnad på kinesiska retail och europeiska retail?
Spelar på kinesiska men tycker mest att spelet är segt..
Snyggt och väldigt bra kodat visst, men har testat två klasser som jag älskar rent generellt i MMO spel, magician och ranger/hunter men är inte alls spec imponerad, grindingen är inte kul.. Alls. Flyter inte på.. Alls.

Jätte synd tycker jag~

Kan du vara mer specifik? Jag är rätt nyfiken på detta spel, påminner grafiskt en hel del om Lineage 2 (vilket väl inte är så konstigt). Jag gillade det mesta med det spelet utom att det var (alldeles) för långsam skalning (för låga "rates"). Är det detta som du upplever som ett problem? Eller är det något annat?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Så nu beställde även jag en beta-key från CDON!

Har inte testat spelet alls än, men får se om det är kul

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Usch så drygt
Testade dra hem NCsoft launcher igår och installerade den men när jag väl försöker starta launchern så dyker den endast upp i aktivitetshanteraren i någon sekund för att sedan försvinna. Det kommer inte upp något felmeddelande eller någon annan ruta när ja väl försöker starta.

Även provat installera om ett antal gånger, rensa registret och starta om för att sedan ominstallera utan resultat.

Hittade en som verkade ha samma problem när ja provade googla det
http://forum.aiononline.se/viewtopic.php?f=19&t=1354

Och guiden där hjälpte inte mig heller olyckligtvis så sökte även igenom NCsofts tekniska hjälp utan att hitta något som skulle hjälpa

Använder Vista Ultimate med senaste versionerna och uppdateringarna
Är påväg att ge upp med Aion

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Btw, kommer det att fungera för mig på Win7 Rc 7100 64bit?

Vet att jag satt och tragglade med kinesiska betan eller vad det var utan att lyckas och fick då fram att det inte fungerade på win7..

Annars får jag ta och installera Xp på min "operativsystemstestar disk"
Långt ord

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD

Permalänk
Medlem

Jag kör Win7 64bit och kinesiska retail, så det fungerar utmärkt.

Hur jag menar med segt, mja tråkigt nog är det själva gameplayet som jag tycker är stelt och segt, om man gör en skill som har kast-tid så kan man ej röra sig under tiden man kastar, eller så kan man det med en liten fördröjningm, som i LotRO ungefär.
Jag har slutat spela WoW nu för jag tröttnat och väntar ivrigt på något nytt men där så fungerar detta perfekt tycker jag.

Manliga karaktärer springer som fullständiga idioter, precis som i anime serier/filmer, med absolut hela överkroppen framåtlutad medans armarna flänger häftigt.
Sen skulle det vara trevligt om man även kunde stänga av skriket från ens karaktär när man gör en skill

Det må vara detaljer som inte spelar stor roll i alla stora features, men det är de små detaljerna som ofta skapar ett första intryck.

Permalänk
Citat:

Jag kör Win7 64bit och kör kinesiska retail, så det fungerar utmärkt

Jasså =/

Jag som är kass rent ut sagt då! hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men jag laddade ner klienten från en sida som säljer guld till alla möjliga spel.
Swagvault.com heter den och de har en spec Aion promotion thingie.
Man kan maila de med div uppgifter så skapar de ett konto till en med 2h gratis speltid, sen om man vill kan man köpa mer tid på sidan och de hjälper en även att fylla på den.

Men om du/ni vill spela så rekommenderar jag att google på "chinese aion account", det finns en sida som guidar en igenom hela grejen, och om man gör ett eget konto får man 10h gratis ist för 2h från Swagvault.
De hjälper med att fylla på tid även om du inte skapat kontot via swagvault.

Från swagvault.com laddar ni ner klienten via torrent, den är ca' 6gb men jag fick ned den över en natt.
Det finns även ett engelskt språk paket på sidan som ni behöver om ni inte kan kinesiska.
Sidan går att lita på för övrigt, har varit kund i ca 3 år till ett par spel minst

Permalänk
Medlem

Att du inte kan trycka på en skill och röra dig samtidigt beror på skill lagg från kinesiska servrarna. Klienten på din dator sköter dina rörelser alltså din dator gör beräkningarna och skickar dem till servern. Dina skills skickas till servern som räknar ut och skickar tillbaka. Detta är gjort för att avbelasta servern så spelet ska flyta bättre men skills är inte bra om de räknas ut av klienten då det blir rätt enkelt att fuska då.

Om du inte provat spela beta på europeiska servern så gör det, det är ett helt annat spel. Jag klarade inte av att spela på kina servern en vecka efter beta då jag blev förbannad på skill lagg hela tiden. Nu spelar jag igen dock i väntan på nästa helg.

Europeiska klient fungerar på win 7 64 om du tar en fil från kinesiska klienten för gamguard. 32 bit fungerar inte.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Citat:

Men jag laddade ner klienten från en sida som säljer guld till alla möjliga spel.
Swagvault.com heter den och de har en spec Aion promotion thingie.
Man kan maila de med div uppgifter så skapar de ett konto till en med 2h gratis speltid, sen om man vill kan man köpa mer tid på sidan och de hjälper en även att fylla på den.

Men om du/ni vill spela så rekommenderar jag att google på "chinese aion account", det finns en sida som guidar en igenom hela grejen, och om man gör ett eget konto får man 10h gratis ist för 2h från Swagvault.
De hjälper med att fylla på tid även om du inte skapat kontot via swagvault.

Från swagvault.com laddar ni ner klienten via torrent, den är ca' 6gb men jag fick ned den över en natt.
Det finns även ett engelskt språk paket på sidan som ni behöver om ni inte kan kinesiska.
Sidan går att lita på för övrigt, har varit kund i ca 3 år till ett par spel minst

Ok! Tack..

Lät intressant faktiskt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jasså då borde jag ju testa den europeiska i sådana fall

Här är länken till swagvault,

http://www.swagvault.com/activity/aion/index.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Du kan köpa en nyckel för 50kr som ger dig tillgång till alla beta events och så får du lite prylar till spelet om du köper det.

http://downloads.cdon.com/index.phtml?action=nav_page&navigat...

Där ser man. Jag hittade ingen info om betan på CDON's hemsida själv, så tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eidolon
Där ser man. Jag hittade ingen info om betan på CDON's hemsida själv, så tack för hjälpen!

Det är ett erbjudande för aiononline.se så det finns inte på CDON att söka på.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Nu har jag suttit i flera timmar och försökt att ladda ned spelet via NCsofts launcher. Får bara det där irriterande meddelandet om att installationsinformationen inte kan laddas ned just nu, försök igen senare. Hur fan ska jag komma runt detta? Har sökt på nätet men det lilla jag har hittat har inte direkt hjälpt. Hur lyckades ni?

Permalänk
Medlem

Mitt startade av sig självt, dock att det är midsommar när skiten sätter igång är ju mindre bra !

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag suttit i flera timmar och försökt att ladda ned spelet via NCsofts launcher. Får bara det där irriterande meddelandet om att installationsinformationen inte kan laddas ned just nu, försök igen senare. Hur fan ska jag komma runt detta? Har sökt på nätet men det lilla jag har hittat har inte direkt hjälpt. Hur lyckades ni?

Släpper brandväggen genom launchern?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också haft problem med NCSoft launchers tidigare. Vill minnas att det var brandväggen som strulade då.

Om man försöker generalisera lite så verkar det som att NCSoft försökt bevara det som så många älskar (jag bl a) med L2 nämligen karaktärerna, miljöerna, PvP och kombinera detta med bättre questing och lite mindre grinding betonat. L2 var lite väl tufft kan jag tycka, dom kunde gjort samma upplägg med x2 eller x3 på alla rates för min del.

Om dom lyckas återstår att se. Men om dom lyckas kommer detta för mig bli det bästa MMORPG någonsin. Hoppas att det blir så!

Edit: Skriver som en kratta..

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv

fan vad kul fick beta nycklar av webbhellen idag =), kul då kan man testa den andra rasen den här betan, hade inte tid med det på kinesiska betan =/ NCSoft launche funkar bra för mig ligger i 300kb så borde inte vara nå problem att få ner det.

Permalänk
Medlem

Fick min beta nyckel ifrån CDON inatt och installerade spelet men nu har jag några frågor.

1. Ska det stå Aion(us) under NCsoft launcher när jag valde sverige som nation när jag skapade mitt konto.
2. När jag startar aion så loggas jag ut ifrån msn, finns det någon lösning på det?
3. Bakgrunden i menyn flippar ut när jag startar spelet, finns det något sätt att fixa det?
och slutligen
4. Och när jag försöker logga in i spelet så får jag "We are sorry but this account does not currently have access to AION". Är det ingen öppen beta period nu eller har jag bara något problem med spelet?

Kanske ska tilllägga att jag kör Win7 x64, och har en i7 @ 3.2hz, PC4870x2 och 6gig ram.

Permalänk
Inaktiv

1. ja
2. vet inte
3. vet inte
4. det e för att det e från den 19-21

Permalänk
Medlem

Efter många om och men så har jag nu fått igång nedladdningen av Aion (US). Förhoppningsvis så kommer allting att fungera bra nu. Ingen aning om vad det var som strulade, brandväggen var i alla fall inte boven i dramat. NCsofts servers kanske är överbelastade, vad vet jag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Efter många om och men så har jag nu fått igång nedladdningen av Aion (US). Förhoppningsvis så kommer allting att fungera bra nu. Ingen aning om vad det var som strulade, brandväggen var i alla fall inte boven i dramat. NCsofts servers kanske är överbelastade, vad vet jag.

skumt tjejen och jag fick ner det på 3 tim, men men det kan vara olika för olika nät vi kör BBB 10/100

Permalänk
Medlem

Ja, verkligen skumt... Hur som helst så har jag fått ned 60 % nu med ca 80 minuter kvar. No stress, kommer ju inte kunna börja spela förrän på lördag ändå.

Edit: Nu har jag skapat ett spelkonto, och möts då av texten "Aion® (Europe) account ******* created!" Har jag då verkligen rätt version av spelet installerad, om jag nu har Aion (US) på hårddisken? Om det finns någon EU-version, finns det då något annat sätt att ladda ned denna än att använda launchern? Den är ju fullständigt värdelös.

Permalänk
Medlem

Och så tar jag och bumpar tråden, då jag inte tänkte på att mitt gamla uppdaterade inlägg inte syns om man inte kollar i tråden en gång till... Alltså, se mitt förra inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, verkligen skumt... Hur som helst så har jag fått ned 60 % nu med ca 80 minuter kvar. No stress, kommer ju inte kunna börja spela förrän på lördag ändå.

Edit: Nu har jag skapat ett spelkonto, och möts då av texten "Aion® (Europe) account ******* created!" Har jag då verkligen rätt version av spelet installerad, om jag nu har Aion (US) på hårddisken? Om det finns någon EU-version, finns det då något annat sätt att ladda ned denna än att använda launchern? Den är ju fullständigt värdelös.

Lirade förra closed betan med en "US-verison" och funkade prima, behövde dock ladda ner någon fil att ersätta för att få GameGuard att funka till Windows 7 64x men annars inga problem alls!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Den fil du snackar om är ett hack som disablar Gameguard, då NProtect inte kommer ge support till Windows 7 fören Windows 7 släpps.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

File settings in launchern ställ in det på europe om det inte redan är det. Det är samma klient för US EU bara ändra vilken server du vill ansluta till i inställningar.

Citat:

Den fil du snackar om är ett hack som disablar Gameguard, då NProtect inte kommer ge support till Windows 7 fören Windows 7 släpps.

Det är ingen fil som disablar gameguard, det är samma fil som redan finns fast från kinensiska klienten som gameguard har uppdaterat för att fungera med win 7.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Att de inte vill supporta Windows 7 förräns det släpps tycker jag är rätt dumt faktiskt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Någon som kan dra iväg ett PM till mig med länk till den där filen så jag kan dra ner den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdrofleXx
Någon som kan dra iväg ett PM till mig med länk till den där filen så jag kan dra ner den?

http://blog.integrii.net/?p=231

Visa signatur