STORA problem med min dator

Permalänk
Inaktiv

STORA problem med min dator

tja, det är så att jag har ett stort problem med min dator , så fort jag sätter på datorn och går in på admin eller tex gäst , så hinner jag vara där inne i 10 sec , sen blir det blue screen och då räknar den till 70 och sedan startas datorn om . Det var en kille som sa att jag skulle starta datorn med felsäkert läge , så jag gjorde det. Jag har rensat hela hårdisken och allt annat på datorn. Men så fort jag ska vara inne på min dator kommer den där jävla blue screen upp och räknar till 70. Så varenda gång jag ska vara inne på datorn måste jag ha felsäkert läge. En annan kille sa att jag ska ha min drivrutin skiva i och skriva i koden som står på min dator , och då kommer datorn radera allt från min hårdisk och så kommer allt sedan att funka. Men problem är att jag har tappat bort skivan :S Så vad ska jag göra?!

har försökt göra en tråd på fragbite , men ingen vet hur man gör där. De sa att jag skulle vända mig till sweclockers.:confused:

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

vad är BAOS-KODER?

Permalänk
Medlem

jag skulle börja med att installera om OS. och om inte det funkade så skulle jag börja plocka ut ram, nätverkskort , grafikkort, mm. och starta om den o kolla om det funkar.

Permalänk
Avstängd

Han menar: Vad står det för kod på din bluescreen. ex. 0x5433321?

Lite övrig info skulle också vara bra. Är det en nyinstallation? Vad gjorde du senast om det inte är det? Vilken hårdvara etc.?

Permalänk
Medlem

Om du inte har något som du måste spara på hårddisken så prova att installera om operativet. Har du saker du måste spara så kör datorn i felsäkert läge och spara undran det.

Saknar du Windowsskivan måste du få tag i en sån, kanske en kompis har en lika den som du kan låna (det är inget fel i det sålänge du använder din egen licensnyckel), annars kanske den du köpt datorn av kan hjälpa dig. Är det en märkesdator så hör med tillverkaren.

Visa signatur

"Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done." - Andy Rooney

Permalänk
Inaktiv

aha , bra . Men då får jag låna av en kompis.

Permalänk
Medlem

kan vara någon dålig drivrutin också, vad har du för OS?

Permalänk
Inaktiv

Jag har Windows XP , o(den vanliga xp)

Permalänk
Hedersmedlem

Tur att det är den vanliga, annars hade det blivit besvärligt!;)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro