Permalänk
Medlem

Jag tycker också att det är tråkigt att de inte har gjort The Sims 3 mer onlinebaserat. Det skulle verkligen vara häftigt att t.ex. starta ett kvarter tillsammans med några kompisar och spela med varandra men jag antar att det skulle vara svårt att lösa problemet med att man inte alltid är online samtidigt. Då skulle ju ens simmar kunna leva och förändras även när man inte spelade. Det skulle nog inte bli så kul. Däremot skulle det vara häftigt om staden var online, som LillFredde sa. Det skulle nog kunna funka riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
13. en utav livstids önskemål är "gold digger"(antagligen att man kan leta efter guld eller att man har lättare för att tjäna pengar)

Är du blåögd eller?

En gold digger är väl en som gifter sig med en rik bara för pengarnas skull.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Jag tycker också att det är tråkigt att de inte har gjort The Sims 3 mer onlinebaserat. Det skulle verkligen vara häftigt att t.ex. starta ett kvarter tillsammans med några kompisar och spela med varandra men jag antar att det skulle vara svårt att lösa problemet med att man inte alltid är online samtidigt. Då skulle ju ens simmar kunna leva och förändras även när man inte spelade. Det skulle nog inte bli så kul. Däremot skulle det vara häftigt om staden var online, som LillFredde sa. Det skulle nog kunna funka riktigt bra!

De lär nog inte bry sig om något sådant med tanke på vilken flopp The Sims Online blev. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Lite sugen att köpa trean men vet inte om lillburken jag sitter vid klarar av det.

Intel Core 2 Duo T7500, 2.2GHz.
2GB (2x1GB).
nVidia GeForce Go 8600 256MB.

Lite vekt för Sims3 eller hur?

Här hittar jag lite om kraven:

The Sims 3 requires at least the following:

FOR WINDOWS XP
* 2.0 GHz P4 processor or equivalent
* 1 GB RAM
* A 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
* The latest version of DirectX 9.0c
* Microsoft Windows XP Service Pack 2
* At least 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games

FOR WINDOWS VISTA
* 2.4 GHz P4 processor or equivalent
* 1.5 GB RAM
* A 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
* Microsoft Windows Vista Service Pack 1
* At least 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games

For computers using built-in graphics chipsets under Windows, the game requires at least:
* Intel Integrated Chipset, GMA 3-Series or above
* 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent
* 0.5 GB additional RAM

http://thesims3.ea.com/view/pages/feature6.jsp

Du verkar kunna göra de lägsta iaf fast de blir ju inte så snyggt då..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/64344?opendocum...

Bra pris

Nice, någon beställt därifrån än?

Beställde 2 för 135 kr inklusive frakt xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Nice, någon beställt därifrån än?

Beställde 2 för 135 kr inklusive frakt xD

Citat:

OnOff
KÖPVILLKOR ONLINESHOP
PRISINFORMATION

Allmänt
Alla priser uppdateras frekvent på ONOFF Onlineshop. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar och för felaktig information påverkad av tekniska eller mänskliga fel.

Du lär ju få betala full-pris ändå. Då kan man ju lika gärna köpa det på en riktig butik...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/64344?opendocum...

Bra pris

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Nice, någon beställt därifrån än?

Beställde 2 för 135 kr inklusive frakt xD

Ni läser bara rubrikerna/löpsedlarna och bildar er egna uppfattning?

"Vi drar av 50kr när du köper spelet vid release."

Permalänk
Medlem

.

Permalänk

Uups..

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Är spelet roligt? Liknar det mycket sims 2, har inte spelat på länge...

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren om prestandan på min lillburk!

Jag pendlar mellan att vara sugen på att köpa liret och att strunta i sims3 totalt.

Fy fan för att bli gammal och tappa suget på att lira........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns även folk som spelar Wow

Bra jämförelse.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Bra jämförelse.

Vadårra? båda är gamla.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Tror ni de kommer gå vettigt att köra de på en ION dator?
Alltså inte 5 fps med lägsta grafik ^^

Permalänk
Medlem

Ska förhandsboka det på webbhallen snart! Bra att det inte är så höga systemkrav, kunde köra The Sims 2 på hösta förutom AA:n. (kantutjämning)

Är extremt taggad på att spela The Sims 3, ska bli riktigt kul att sitta och spela det in på nätterna

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Nu jävla ska flickvännen lära sig att sitta vid en dator längre än 10 minuter. Det gick sisådär med GRID. Hon är lite av en dålig förlorare kan man säga. Får inhandlas!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Här hittar jag lite om kraven:

The Sims 3 requires at least the following:

FOR WINDOWS XP
* 2.0 GHz P4 processor or equivalent
* 1 GB RAM
* A 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
* The latest version of DirectX 9.0c
* Microsoft Windows XP Service Pack 2
* At least 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games

FOR WINDOWS VISTA
* 2.4 GHz P4 processor or equivalent
* 1.5 GB RAM
* A 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
* Microsoft Windows Vista Service Pack 1
* At least 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games

For computers using built-in graphics chipsets under Windows, the game requires at least:
* Intel Integrated Chipset, GMA 3-Series or above
* 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent
* 0.5 GB additional RAM

http://thesims3.ea.com/view/pages/feature6.jsp

Du verkar kunna göra de lägsta iaf fast de blir ju inte så snyggt då..

Sims 3 ska tydligen flyta bättre än 2:an.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattza
Tror ni de kommer gå vettigt att köra de på en ION dator?
Alltså inte 5 fps med lägsta grafik ^^

som sagt tidigare i tråden så flyter 3:an bättre än 2:an. Så för ovanlighetens skull ett spel som verkligen funkar på alla datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Här hittar jag lite om kraven:

The Sims 3 requires at least the following:

FOR WINDOWS XP
* 2.0 GHz P4 processor or equivalent
* 1 GB RAM
* A 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
* The latest version of DirectX 9.0c
* Microsoft Windows XP Service Pack 2
* At least 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games

FOR WINDOWS VISTA
* 2.4 GHz P4 processor or equivalent
* 1.5 GB RAM
* A 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
* Microsoft Windows Vista Service Pack 1
* At least 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games

For computers using built-in graphics chipsets under Windows, the game requires at least:
* Intel Integrated Chipset, GMA 3-Series or above
* 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent
* 0.5 GB additional RAM

http://thesims3.ea.com/view/pages/feature6.jsp

Du verkar kunna göra de lägsta iaf fast de blir ju inte så snyggt då..

Var det ett skämt?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Lite tråkigt att så många här tankat det.. en annan sitter o inväntar release som jag tycker de bör skynda på lite med tanke på att spelet läckt ut.. Den fysiska produkten kanske inte kan skyndas på vad vet jag men download-only bör de släppa tycker man, de tjänar nog på det.

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

precis, fler borde börja me download versioner med.
Visst att de finns fulversionen, men det fick mig att beställa ett ex.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tyvär finns ju the sims 3 som download....

http://spelbutiken.telia.se/product/lp14768/the-sims-3/

500 pix.....GAH

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
Lite tråkigt att så många här tankat det.. en annan sitter o inväntar release som jag tycker de bör skynda på lite med tanke på att spelet läckt ut.. Den fysiska produkten kanske inte kan skyndas på vad vet jag men download-only bör de släppa tycker man, de tjänar nog på det.

Varför är det tråkigt att man tankar det? Jag tycker det är underbart att folk delar med sig.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
hehe, Sims 3 finns redan tillgänglig ^_^'

Yepp, ska ändå köpa ett när det släpps, bara å spara gubben så är det bara att fortsätta

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Varför är det tråkigt att man tankar det? Jag tycker det är underbart att folk delar med sig.

jo visst men det är inte alla som kan dela detta privilegium..
Tycker dock man borde stödja gamle maxis oxå!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enl §7 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

EA said the pirated version “is a buggy, pre-final” version of the game.

“It’s not the full game. Half of the world — an entire second city — is missing,” said spokeswoman Holly Rockwood in a statement.

Kan ju alltid hoppas på att det är sant.

Jag är lite besviken på sims 3, vad jag har sett och hört. Det saknas så enormt mycket i spelet som fanns i sims 2. Man vill ju inte att dom bara skall mjölka detta genom att släppa 153 expansions som lägger till saker som redan fanns i sims 2. Det skull bara kännas enormt billigt. Hoppas verkligen att den där pirat kopian av sims 3 som folk kör är som dom säger en pre-final.

Läste att EA säger att dom har tappat runt 9 miljoner dollar pga sims 3 pirat kopian. Men det är ju bara snack, det riktiga spelet är ju inte ens ute. Hade jag varit EA hade jag sett pirat kopian som en "trial". Poängen är ju att sims 2 har toppat listorna på sålda spel sedan det kom ut, det säger ju en hel del. Jag är säker på att sims 3 kommer upp i toppen det också under många år. Dvs om dom inte messar upp det för mycket genom mjölkning, det skulle göra mig skitförbannad.

<edit>

Såklart man skaffar sims 3, är ju knappt något tal om saken. Har ju inget med pirat-grejs att göra. Man betalar för bra spel, punkt slut.

Permalänk
Medlem

Självklart kommer de släppa minst 153 expansioner. Vore konstigt annars eftersom folk köper dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huldu
Kan ju alltid hoppas på att det är sant.

Jag är lite besviken på sims 3, vad jag har sett och hört. Det saknas så enormt mycket i spelet som fanns i sims 2. Man vill ju inte att dom bara skall mjölka detta genom att släppa 153 expansions som lägger till saker som redan fanns i sims 2. Det skull bara kännas enormt billigt. Hoppas verkligen att den där pirat kopian av sims 3 som folk kör är som dom säger en pre-final.

Läste att EA säger att dom har tappat runt 9 miljoner dollar pga sims 3 pirat kopian. Men det är ju bara snack, det riktiga spelet är ju inte ens ute. Hade jag varit EA hade jag sett pirat kopian som en "trial". Poängen är ju att sims 2 har toppat listorna på sålda spel sedan det kom ut, det säger ju en hel del. Jag är säker på att sims 3 kommer upp i toppen det också under många år. Dvs om dom inte messar upp det för mycket genom mjölkning, det skulle göra mig skitförbannad.

<edit>

Såklart man skaffar sims 3, är ju knappt något tal om saken. Har ju inget med pirat-grejs att göra. Man betalar för bra spel, punkt slut.

Ifall det där är sant... att piratversionen av The Sims 3 inte är "final version" så är det ju suveränt. Fast det verkar ju inte så troligt ändå eftersom det läckte ut EFTER att spelet "gick guld". De skickar väl inte iväg en "pre-final" till tryckeriet?

Ifall man jämför med The Sims 2 "vanilla" så är det väl inte så mycket som fattas? Det mesta tillkom ju med expansionerna och tilläggspaketen. Så kommer det även bli med The Sims 3. Fast jag tror det kommer finnas mer GRATIS tillgängligt material till The Sims 3 att ladda ner.