Permalänk
Medlem

3P. Skippat masoniten och det blivit klar 8a. Nu ser det bara halvdant och osseriöst ut.
Sänker det för till en 2a pga CLDs beteende.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk

CLD har ju förmodligen gått i chargongen om att bli top3 i sweclockers galleri och klarar inte av att få kritik.

Jag tycker idén är bra. Allting i plåt såg bra ut. Lackningen vart väl lite sisodär. Förövrigt ett bra projekt.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Inte speciellt snyggt och tråkig idé. Om man ska göra något så simpelt som att bara bygga in två datorer i samma burk så kan man väl försöka vara lite kreativ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
CLD har ju förmodligen gått i chargongen om att bli top3 i sweclockers galleri och klarar inte av att få kritik.

Jag tycker idén är bra. Allting i plåt såg bra ut. Lackningen vart väl lite sisodär. Förövrigt ett bra projekt.

Vadå? jag blev lite smått irriterad förut när folk ville börja rösta innan allt var uppe. Sen så har jag klagat på två pers i projekt saken.

Sen kommer också den biten att folk inte bara vill bedömma projektet, istället väljer de att bedömma projektet och sen bedömmer de mig och kör en matteuppgift av det hela. Om det inte är oproffisonellt så vet jag inte vad det är.

Tänkte bara påpeka en sak, så länge läraren ger mig ett bra betyg så bryr jag mig faktiskt inte om jag kommer sist på denna sidan.

Skulle uppskatta om fler valde att argumentera sina val dock.
En person t.ex kallade lådan för skit, sa aldrig varför. Jag gillar inte sånt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belorios
Sänker det för till en 2a pga CLDs beteende.

Sorgligt, tycker synd om dig. Tanken är väll att projektet ska bedömmas?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belorios
Skippat masoniten och det blivit klar 8a. Nu ser det bara halvdant och osseriöst ut.

Håller faktiskt med om detta, jag kan inte precis säga att jag älskar masoniten.
Men det var vad vi hade råd med. Ser enligt mig ganska nice ut ändå efter målandet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Inte speciellt snyggt och tråkig idé. Om man ska göra något så simpelt som att bara bygga in två datorer i samma burk så kan man väl försöka vara lite kreativ?

Några idér, utveckla? Gör din post meningsfull. Vad skulle du göra för att få den mer kreativ? Tänk dig att vi hade en tidsbegränsning också. Detta är som sagt ett projektarbete.

Så, med dem sakerna inräknade, hur skulle du bättre utnytjat tiden, vad anser du är dåligt med vad vi gjort?

Visa signatur

]

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD
Jo, det blir ju en sån effekt att de tror att det blev så här. Tanken snurrar runt "Detta blev nice, skiten hade potential, synd att ni misslyckades, 3p på det här"

Ni sweclockers snubbar har aningen svårt att vara objektiva, va?
Tanken är inte att ni ska bedömma skaparna av projektet utan själva projektet.

Men om skaparna/skaparen beter sig som en bortskämd brat mot de som ger bra/dålig kritik så vill man straffa dem på bästa möjliga sätt för att de ska förstå att det sätt de beter sig på är fel.

Skulle jag helt rösta på din personlighet istållet för att vara objektiv hade jag röstat lägsta möjliga poäng.

Permalänk
Medlem

kanns lite konstigt att ni inte har directlänkat datorerna...
men annars ett relativt snyggt bygge 7p
(byggde själv en liknande konstruktion till dh för ca 2 år sen)

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Men för guds skull!
Han tog kanske inte emot dålig kritik så bra. Men då behöver han inte vara sur här på forumet. Sen behöver ni inte ge lägre poäng för att han är sur mot de som gav honom låg poäng.

Ni "betygsätter" väl inte skaparna utan ni betygsätter väl det som de har gjort.
Jag tycker det vart snyggt och de har gjort ett riktigt galleri. Rösta hellre ner de som lägger upp 3 bilder på något skittråkigt istället.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Sjukt originell idé! Fast fixa plåt till sidorna istället;)

Visa signatur

GIGABYTE EP45 DS3, Intel e7200 @ 2,53GHz med Artic Freezer 7, 4GB kingston DDR2 @ 800MHz, HIS radeon 4850, Corsair 650W, 2x160GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD
Om det inte är oproffisonellt så vet jag inte vad det är.

Nämen hur tänkte du nu? Tror du att det finns professionella betygssättare i forumet? Eller vet du inte bara vad det ordet egentligen betyder?

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

7p, hade gett bygget 10p om ni skippat masoniten och fixat kabelhärvan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Nämen hur tänkte du nu? Tror du att det finns professionella betygssättare i forumet? Eller vet du inte bara vad det ordet egentligen betyder?

Vad jag menar är att man ska bete sig som en vuxen. En oprofessionell person är ett barn, osäker på vad de ska rösta. De hämnas på en person istället för att betygsätta saken i fråga. "Farbrorn var dum, bestraffa han" Typiskt resonerande från ett barn. Funkar dock inte särskilt bra i den vuxna världen.

Detta är ju ändå en relativt känd sida. Folk from kors och tvärs svärmar in här. Alla med diverse fördjupningar i olka dator områden. Jag förväntade mig att denna sidan skulle agera ganska proffisonellt. Men när jag tänker efter så ber jag om ursäkt. Jag förväntade mig helt enkelt för mycket av sweclockers.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Men för guds skull!
Han tog kanske inte emot dålig kritik så bra. Men då behöver han inte vara sur här på forumet. Sen behöver ni inte ge lägre poäng för att han är sur mot de som gav honom låg poäng.

Ni "betygsätter" väl inte skaparna utan ni betygsätter väl det som de har gjort.
Jag tycker det vart snyggt och de har gjort ett riktigt galleri. Rösta hellre ner de som lägger upp 3 bilder på något skittråkigt istället.

Där har vi en som förstår mig. Tackar tackar.

Jag vet inte om jag håller med om att jag är dålig på att ta kritik dock. I denna tråden så har jag fått argumentera om de ska eller inte ska rösta innan allt i projektet är uppladdat.. svaret på det tyckte jag redan var självklart. Tycker precis samma sak fortfarande.

I vår ursprungliga projekt mapp kallade jag en person för mupp för att han sa att lådan var för stor. Jag påpekade sen att det var dess minimum storlek. De enda alternativ för att få den att bli mindre skulle vara att använda någon form av vätske kylning, men en sån sak hade vi inte råd med.

Den andra personen jag klagade på hade två punkter som jag var irriterad på. Han ansedde att masonit sidorna var stommen i lådan och mer eller mindre befallde oss att göra om det på "rätt" sätt.

Då jag redan var irriterad och trött så skrev jag en humoristisk kommentar till denna personen. Michael stod och flabbade brevid mig och slängde ur sig roliga idér när vi skrev den. Att folk kunde ta mupp på allvar är något som jag aldrig kommer att förstå.

Jag har två saker som jag tycker är något man ska gå efter.

För det första.
Sunt förnuft.

För det andra.
Be inte en person att göra om något de skapat bara för att du är missnöjd med det. Ni slösar bara er tid, ingen kommer ju följa era order. Speciellt inte när det du skapat faktiskt fungerar.

Så, mina damer och herrar
Jag orkar faktiskt inte slösa mer tid på denna sidan. Jag har inget mer att säga. Ni kan fortsätta chockera mig med ännu mer barsnliga resonemang till varför ni ska göra si eller så. Jag bryr mig allvarligt talat inte längre. Om jag orkar så vidarebefodrar jag posten till michael så får han försöka svara på de frågorna. Hej på er.

Visa signatur

]

Permalänk
Medlem

Oj vilket långt inlägg. (Därför citerar jag inte).

Men jo, du har sagt lite onödiga saker. Men du är inte ensam om det i denna tråd.

Nu skippar vi skitsnacket och betygsätter projektet istället för skaparna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Jag tycker det var är bra arbete som förtjänar sina 9 poäng. Visst, masonit kanske inte är så najs men för övrigt gillade jag projektet!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

intressant, men varför bygga två datorer i en chassi?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD
Vad jag menar är att man ska bete sig som en vuxen. En oprofessionell person är ett barn, osäker på vad de ska rösta. De hämnas på en person istället för att betygsätta saken i fråga. "Farbrorn var dum, bestraffa han" Typiskt resonerande från ett barn. Funkar dock inte särskilt bra i den vuxna världen.

Detta är ju ändå en relativt känd sida. Folk from kors och tvärs svärmar in här. Alla med diverse fördjupningar i olka dator områden. Jag förväntade mig att denna sidan skulle agera ganska proffisonellt. Men när jag tänker efter så ber jag om ursäkt. Jag förväntade mig helt enkelt för mycket av sweclockers.

Där har vi en som förstår mig. Tackar tackar.

Jag vet inte om jag håller med om att jag är dålig på att ta kritik dock. I denna tråden så har jag fått argumentera om de ska eller inte ska rösta innan allt i projektet är uppladdat.. svaret på det tyckte jag redan var självklart. Tycker precis samma sak fortfarande.

I vår ursprungliga projekt mapp kallade jag en person för mupp för att han sa att lådan var för stor. Jag påpekade sen att det var dess minimum storlek. De enda alternativ för att få den att bli mindre skulle vara att använda någon form av vätske kylning, men en sån sak hade vi inte råd med.

Den andra personen jag klagade på hade två punkter som jag var irriterad på. Han ansedde att masonit sidorna var stommen i lådan och mer eller mindre befallde oss att göra om det på "rätt" sätt.

Då jag redan var irriterad och trött så skrev jag en humoristisk kommentar till denna personen. Michael stod och flabbade brevid mig och slängde ur sig roliga idér när vi skrev den. Att folk kunde ta mupp på allvar är något som jag aldrig kommer att förstå.

Jag har två saker som jag tycker är något man ska gå efter.

För det första.
Sunt förnuft.

För det andra.
Be inte en person att göra om något de skapat bara för att du är missnöjd med det. Ni slösar bara er tid, ingen kommer ju följa era order. Speciellt inte när det du skapat faktiskt fungerar.

Så, mina damer och herrar
Jag orkar faktiskt inte slösa mer tid på denna sidan. Jag har inget mer att säga. Ni kan fortsätta chockera mig med ännu mer barsnliga resonemang till varför ni ska göra si eller så. Jag bryr mig allvarligt talat inte längre. Om jag orkar så vidarebefodrar jag posten till michael så får han försöka svara på de frågorna. Hej på er.

Att du orkar!
Om man nu vill komentera dina inlägg så får man vell göra de. Och skriver du som en idiot så är det kanske inte så konstigt att du blir behandlad som en.
Vilket fall som så ger jag en 9:a för ett riktigt roligt projekt.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD
En oprofessionell person är ett barn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
...Eller vet du inte bara vad det ordet egentligen betyder?

Då fick vi svar på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD
Detta är ju ändå en relativt känd sida. Folk from kors och tvärs svärmar in här. Alla med diverse fördjupningar i olka dator områden. Jag förväntade mig att denna sidan skulle agera ganska proffisonellt. Men när jag tänker efter så ber jag om ursäkt. Jag förväntade mig helt enkelt för mycket av sweclockers.

Mjo, man skulle ju kunna anse att alla bör agera lika "proffisonellt" som du men så är ju inte fallet tack och lov. Ursäkten godtas.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Då fick vi svar på det.Mjo, man skulle ju kunna anse att alla bör agera lika "proffisonellt" som du men så är ju inte fallet tack och lov. Ursäkten godtas.

Forumet är för alla åldrar vilket inte alltid kan vara speciellt bra.
Så lite dumma kommentarer och sådan får man stå ut med.

Kan inte vara så svår att bara ignorera dem.

9/10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLD
Jo, det blir ju en sån effekt att de tror att det blev så här. Tanken snurrar runt "Detta blev nice, skiten hade potential, synd att ni misslyckades, 3p på det här"

Ni sweclockers snubbar har aningen svårt att vara objektiva, va?
Tanken är inte att ni ska bedömma skaparna av projektet utan själva projektet.

Tala är silver tiga är guld ;).Nu har du CLD fått mer uppmärksamhet än själva projektet genom att lägga dig på samma nivå som vissa medlemmar på detta forum ligger Ignore FTW
Nog om det va ett bra bygge gillade iden.Tipsade brorsan som ska bygga nåt liknande till sina 2 dator tokiga ungar heheh

En 9 från mig

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
Att du orkar!
Om man nu vill komentera dina inlägg så får man vell göra de. Och skriver du som en idiot så är det kanske inte så konstigt att du blir behandlad som en.
Vilket fall som så ger jag en 9:a för ett riktigt roligt projekt.

Förebilder finns det tyvärr inte så gott om idag men att verkligen INTE ta åt sig tycker jag nog är ett steg i rätt riktning till personlig utveckling. Att man kan rösta innan projektet är färdigt handlar om en gråzon efter eget tycke då sweclockers system tillåter detta. Var tydliga nästa gång istället när du/ni gör ett projekt med krav på att rösta efter projektets avslut.

7 poäng, tyckte det blev lite kostsamt och kanske ni kunde fått ner priset lite om ni varit mer aktiva med att "göra" det billigare. Det finns massor med företag som har lite skräp här och var, men priset kanske inte var en avgränsning? Bra jobbat!

Permalänk

Riktigt fint tycker jag, tänkte slänga in en 9'a för att slut resultatet blev riktigt fint.

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur ni lyckades att göra åt 15(!!!!) flaskor med sprayfärg??? Då inte klarlack inräknad
Om det är vanliga 400ml flaskor så borde det räckt med 2-3 st. Vad hände???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Szandman
Får man fråga hur ni lyckades att göra åt 15(!!!!) flaskor med sprayfärg??? Då inte klarlack inräknad
Om det är vanliga 400ml flaskor så borde det räckt med 2-3 st. Vad hände???

Ja du, det undrar jag också Tror att mycket hamnade på mattan som jag hade som underlag, och mycket flög nog ut i rummet.

Men det var mycket mer att måla än man kan tro, precis ALLT är målat: ramen, masoniten på båda sidorna, moderkortsplåtar, DVD-hållare, hårddiskburar, plåtarna fram och bak och ev nåt mer som jag har glömt.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Vi har pratat med läraren och vi kommer få MVG för projektarbetet.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Vi har pratat med läraren och vi kommer få MVG för projektarbetet.

Nice!!!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Ja du, det undrar jag också Tror att mycket hamnade på mattan som jag hade som underlag, och mycket flög nog ut i rummet.

Men det var mycket mer att måla än man kan tro, precis ALLT är målat: ramen, masoniten på båda sidorna, moderkortsplåtar, DVD-hållare, hårddiskburar, plåtarna fram och bak och ev nåt mer som jag har glömt.

Jo, det har ju en förmåga att hamna överallt förutom där man vill
Men 6 liter är ändå en skrämmande, och lite rolig, mängd färg
Det motsvarar väl ungefär 6 kvadratmeter med 1mm tjocklek

Kul med betyget!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Ja du, det undrar jag också Tror att mycket hamnade på mattan som jag hade som underlag, och mycket flög nog ut i rummet.

Men det var mycket mer att måla än man kan tro, precis ALLT är målat: ramen, masoniten på båda sidorna, moderkortsplåtar, DVD-hållare, hårddiskburar, plåtarna fram och bak och ev nåt mer som jag har glömt.

Uhm, masonit har förmågan att dra åt sej färg. Hade varit en idé att grundmåla (penselfärg) innan

Små log lite när ja läste inläggen från sida 3. de är mycket snack om "barn" etc etc... sen log ja ännu mer när ja läste ditt inlägg om att de hamna överallt... då log ja ännu mer Ibland blir de så roligt när man slår knut på sej själv

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Jag röstade 1 poäng! Nu hoppas jag att surbullen CLD ska komma med några barnsliga "hej jag har sett för många filmer och tror att jag är vältalig"-repliker så att vi får nytt liv i forumet!

Skämt åsido. Jag har inte röstat överhuvudtaget och tänker inte göra det heller. Projektet är ganska schysst, helt klart värt en 7:a. Men CLD:s meningslösa dravel får mig att tappa lusten att rösta.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

En klar 10 ^^

Permalänk
Medlem

Skulle jag rösta för att belöna arbetet ni lagt ner : 10
Skulle jag rösta för orginalitet : 6
Skulle jag rösta för utseendet utvändigt : 3 för det spelar ingen roll om det var dålig budget den är ändå ful !
Skulle jag rösta för det praktiska med ett stort fult chassi istället för ett par billiga väldesignade små : istället för att ge poäng borde jag få poäng som orkar kommentera något så meningslöst.....vadfan killar , det är en mammut, och sånna stora åbäken ska va nergrävda i denna tidsåldern. Har eran lärare kompetens att ge betyg tror ni ? Ska inte han försöka utvekla potensial i er, lyssna inte på den snubben om ni vill vara nån annan stans än vid de samma skrivborden om 10 år ! Föresten varför gör ni inte ett skrivbord til istället och integrerar datorerna i ..... och en låda för att rakhyvlarna ska vara lätta att hitta.

Permalänk

Tyvärr grabbar, det är abefult med masonit. Men ett bra jobb med interiör och ram osv.