börjar bli fett trött på min svarta!

Permalänk
Medlem

börjar bli fett trött på min svarta!

börjar bli fett trött på min svarta macbook. den är lite över ett år gammal och funkar å så. men det finns ju inget "nytt" att göra liksom. man kan ju iaf lira lite på den nya alu-macen.

ingen som har lite tips på roliga grejer?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Stationär PC? Hehe...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Avstängd

japp stationärt är bra att ha.:) Äpplet säljer ju nån stor "monsterdator" men man får inte mycket för det dyra priset, utan man får bara betala för namnet och att apple anser att det är en "bra" dator.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

snes 9x finns till OSX och då får man ju tillgång till en uppsjö av spel.. och så köper du en mac kompatibel handkontroll (logitech biligaste har jag ) ok så spelar du

annars så kanske det är dax att börja modda den eller skaffa sig en powermac g5 och börja scanna på ebay efter uppgraderingar:P

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid försöka dig på att programmera/bygga websidor/leka med foton/rita egna bilder osv. Det finns mycket att göra på en dator förutom att spela.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
japp stationärt är bra att ha.:) Äpplet säljer ju nån stor "monsterdator" men man får inte mycket för det dyra priset, utan man får bara betala för namnet och att apple anser att det är en "bra" dator.:P

Du vet inte vad en Mac Pro innehåller va?
Du kan inte sätta ihop en PC med likvärdig hårdvara, visst prestanda mässigt går det men inte stabilitetsmässigt. Bara processorn (Intel Xeon) kostar löst nästa, skillnaden är någon tusing, lika mycket som hela datorn gör när man köper den ifrån Apple. Dessutom kör den ECC minne. Enligt mig får man en sjuhelvetes massa för dema pengarna.

Men för att ha den som spelburk, nä det är väll lite av att kasta pengarna i sjön.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Du vet inte vad en Mac Pro innehåller va?
Du kan inte sätta ihop en PC med likvärdig hårdvara, visst prestanda mässigt går det men inte stabilitetsmässigt. Bara processorn (Intel Xeon) kostar löst nästa, skillnaden är någon tusing, lika mycket som hela datorn gör när man köper den ifrån Apple. Dessutom kör den ECC minne. Enligt mig får man en sjuhelvetes massa för dema pengarna.

Men för att ha den som spelburk, nä det är väll lite av att kasta pengarna i sjön.

Skulle gärna vilja ha bevis på att en Quad Xeon kostar lika mycket löst som nästan hela datorn gör. Jag googlade lite snabbt och fick fram att en Intel Xeon Quad Core som lanserades Q1 2009 säljs från Intel till mellanhand för $284 st vid köp av 1000 processorer. http://ark.intel.com/Product.aspx?id=39718

En MacPro går idag lös på minst 26 995kr. Finns inte en mellanhand som höjer priset från ca 2100kr till 20 000+.

Allt vad Mac säljer är i grund och botten stabilitetstestat tillsammans med deras OS för att sedan ha egna drivrutiner specialanpassade för att få allt så stabilt som möjligt. Släng sedan in Apple logan och höj priset några tusen kronor.

Permalänk

Kan vi inte hålla oss till ämnet istället för att börja jiddra om huruvida Mac är prisvärt eller inte... riktigt less på det tjatet.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Re: börjar bli fett trött på min svarta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
börjar bli fett trött på min svarta macbook. den är lite över ett år gammal och funkar å så. men det finns ju inget "nytt" att göra liksom. man kan ju iaf lira lite på den nya alu-macen.

ingen som har lite tips på roliga grejer?

Lira wow, d2, cod, dota, cs, hl2

Permalänk
Medlem

Om du tvunget ska lira så tanka hem Teeworlds, det är grejer det.

Annars börja lära dig lite html, css, php, mysql och ajax.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Re: börjar bli fett trött på min svarta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Lira wow, d2, cod, dota, cs, hl2

hl2 i OS X?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
hl2 i OS X?

Crossover. Fungerar perfekt.

Spelar mängder av spel på det sättet och får nästan aldrig några problem.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

http://www.altitudegame.com/ har mac, win , linux stöd... ganska roligt litet spel faktiskt jag har dock bara kört demon.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Druttmeister
En MacPro går idag lös på minst 26 995kr. Finns inte en mellanhand som höjer priset från ca 2100kr till 20 000+.

Tack för ditt intresse. Nästa gång. Ta ett annant forum och har åsikterna på. Här bidrar du ej.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs