Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så himmla ful så man gråter.. .:(

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

så ful var den väl inte?

Permalänk
Medlem

Grymt ful och ingen ny "spel" hårdvara.
Kommer nog inte bli någon hit, ingen betalar ändå 500kr för ett psp spel

Visa signatur

Suup

Permalänk

fy f*n vad ful, haha

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Slide-funktion? Men vad tänker idioterna med?

Det är ju ingen hållbarhet i det där. >.<

Blä...

Permalänk
Medlem

PSP mini möter Game & Watch.
Kunde gjorts mycket bättre känns det som

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Grymt ful och ingen ny "spel" hårdvara.
Kommer nog inte bli någon hit, ingen betalar ändå 500kr för ett psp spel

troligen kommer inte spelen kosta så mycket längre
denna nya psp har ju ingen UMD, utan du laddar ner spelen direkt istället.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
troligen kommer inte spelen kosta så mycket längre
denna nya psp har ju ingen UMD, utan du laddar ner spelen direkt istället.

Och sen när har billigare distribution gett billigare priser?

Trenden är tvärtom.

Desto färre mellanhänder, desto mer tar e-distributören ut... galet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Och sen när har billigare distribution gett billigare priser?

Trenden är tvärtom.

Desto färre mellanhänder, desto mer tar e-distributören ut... galet.

Det låter ju väldigt konstigt
Om dom nu vill att folk ska köpa spel online istället för att köpa dom i butik (vilket går alldeles utmärkt med alla gamla PSP, där du har PSN Store) så kan dom ju inte tro att det kommer sälja mer online om det kostar mer.

Nu råkar jag ha en PSP så jag kollade själv skillnaden, och faktum är att de flesta spelen är billigare på PSN
exempel

Patapon 2
Billigast på prisjakt: 279kr
PSN pris: $ 19.99 ("19.99 U.S. dollars = 151.670347 Swedish kronor" enligt google)

Killzone: Liberation
Billigast på prisjakt: 125kr
PSN pris: $ 15.99 ("15.99 U.S. dollars = 121.321103 Swedish kronor" enligt google)

skillnaden kanske inte är enorm, men det är åtminstone billigare.
tyvärr kunde jag inte göra så mycket fler jämförelser då dom inte har lagt upp så mycket nya PSP spel på PSN ännu (den är hyfsat nystartad, nåra månader gammal).

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett psp som har använts mycket flitigt.
Men det finns ju inte på kartan att gå och köpa spel även fast de kostar 200kr.
Spelen är alldeles för korta och för dålig grafik för att vara värda 200kr. Men om de går ner till 150-125 så kanske man kan köpa något. (Om man över huvudtaget köper en sådan grotesk skapelse.):P
Isf väljer man hellre att köpa spel till sin xbox.

Visa signatur

Suup

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Det låter ju väldigt konstigt
Om dom nu vill att folk ska köpa spel online istället för att köpa dom i butik (vilket går alldeles utmärkt med alla gamla PSP, där du har PSN Store) så kan dom ju inte tro att det kommer sälja mer online om det kostar mer.

Nu råkar jag ha en PSP så jag kollade själv skillnaden, och faktum är att de flesta spelen är billigare på PSN
exempel

Patapon 2
Billigast på prisjakt: 279kr
PSN pris: $ 19.99 ("19.99 U.S. dollars = 151.670347 Swedish kronor" enligt google)

Killzone: Liberation
Billigast på prisjakt: 125kr
PSN pris: $ 15.99 ("15.99 U.S. dollars = 121.321103 Swedish kronor" enligt google)

skillnaden kanske inte är enorm, men det är åtminstone billigare.
tyvärr kunde jag inte göra så mycket fler jämförelser då dom inte har lagt upp så mycket nya PSP spel på PSN ännu (den är hyfsat nystartad, nåra månader gammal).

Inte illa, det är faktiskt trevliga siffror att se! Skönt att något e-företag inte tar ut ockerpriser.

Trenden har ofta valt att peka på andra hållet på senare tiden.

Permalänk
Medlem

Enligt Listen Up!(1up.com's podcast) så har sony sagt till utvecklare att inte göra så stora spel till pspen längre. Gör små och lätta spel, som man snabbt kan ta upp och spela 30 minuter av osv.
Vilket kommer ge,
fler spel
mer öppet för indie-marknaden(vilket jag älskar, såna spel man fastnar för ^^)
billigare utvecklingskostnader
billigare till oss som kunder

EDIT: Tyckte inte den var ful alls, hehe. Är den inte för dyr så kommer jag byta min psp-2000 mot en sådan iaf. Bluetooth support ska bli spännande att se vad de tänkte sig med

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip

EDIT: Tyckte inte den var ful alls, hehe. Är den inte för dyr så kommer jag byta min psp-2000 mot en sådan iaf. Bluetooth support ska bli spännande att se vad de tänkte sig med

bluetooth är nog till för att synka den med din ps3:a

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad Sony har för policy för köp från USA, men det brukar väl vara så att vi svenskar är hänvisade till europeiska tjänster/priser vilka brukar vara betydligt mindre lönsamma för oss. Kolla tex på steam, med de priser valve vill att vi skall betala för en nerladdad produkt så är det betydligt smartare att istället gå till en butik och få en fysisk produkt för ett lägre pris.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Riktigt fult var det iaf.

Permalänk
Medlem

Såg en video på den...tycker den verkar smidig och liten...

http://www.youtube.com/watch?v=fCdN0Vh2duk&hd=1

Permalänk

Den var ju snygg

Fast lite minde skärm va? 3,8"

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Vet inte riktigt vad Sony har för policy för köp från USA, men det brukar väl vara så att vi svenskar är hänvisade till europeiska tjänster/priser vilka brukar vara betydligt mindre lönsamma för oss. Kolla tex på steam, med de priser valve vill att vi skall betala för en nerladdad produkt så är det betydligt smartare att istället gå till en butik och få en fysisk produkt för ett lägre pris.

Precis...
ska bli spännande och se utvecklingen av tjänsten och hur det fungerar, blir det bra så kanske man testar psp go med.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludde0100
Den var ju snygg

Fast lite minde skärm va? 3,8"

Ja..Det är lite mindre skärm..Därför kallar de den Go...Det är ingen ny PSP som många tror, bara ett alternativ till PSP 3000...

Bägge kommer att finnas i fortsättningen...Jag själv hade en Vanlig PSP, men tyckte den var lite klumpig...Denna skulle nog passa mig bättre...